"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



*** Отворено писмо до Уейд Робсън: Не, не те мразя

Reidun Saxerud 27 февруари 2019 г.

Ако вярвате, че някой като мен ви мрази, вие не разбирате какво е „омраза“.


Омразата е обратното на любовта. Мразенето изисква същата готовност да освободи толкова, колкото емоцията и грижата, както обича. Предполагам, че това е вярно за редица фенове и отговора, който сте получили. Това събитие, което сте изцяло организирали, е наистина травматично за тях, включително и за мен. Ако знаеш толкова много за травмата, със сигурност ще знаеш, че не можеш да се идентифицираш с нашата истинска болка, защото всяко преживяване е уникално. И вие ще знаете, въпреки погрешното поведение на някои, че няма нищо общо с вас.

Защо го правите за себе си?


Аз съм истински оцелял от сексуално насилие, както в ранното си детство, така и в юношеството. И двамата ми биологични родители ме насилиха. Това е гадно. Това е болезнено. Това е засегнало всеки аспект от живота ми и зрелостта. Подобно на вашата история, не успях напълно да разбера обхвата на техните щети до години след края на насилието, в средата на други катаклизми в живота ми. Бях на 25 години, когато ми дойде изцяло, че толкова много въпроси и проблеми са свързани с родителите ми, и по-конкретно: майка ми. Пиша цяла книга за него! Ще се радвам да ви изпратя безплатен екземпляр, особено ако, както казвате, това не е „за пари“.

Няма да кажа, че това, което наистина съм претърпял като дете и тийнейджър, не означава нищо, ако някой друг не е имал опит, който точно да отразява моето. Разбира се, вие и аз имахме доста различни възпитания. Голяма част от малтретирането, което преживях, беше най-рядкото (майка-дъщеря) и е домакин на съвсем различен набор от въпроси, които никога не можеш да разбереш като прав мъж. По същия начин, ако това, за което твърдите, че се е случило между вас и Майкъл Джексън, действително се е случило, не бих могъл никога да разбера преживяването на дете, което е подложено на натиск от любима световна знаменитост.

Но едно нещо остава вярно: моето подсъзнание винаги знаеше, че моите насилници са лоши хора. Винаги съм знаел, че никога няма да им се доверя. Моите собствени родители! В моите тридесетте години, аз само сега разкривам гоблена и поправям щетите, години след като баща ми се поддаде на рак на белия дроб и почти пет години без контакт с майка ми. Винаги се дистанцирах от тях. Избягваха напредъка им. Дръжте ги с ръце. Никога не им се доверяваше. Погледът ми винаги оставаше настрани и често не обръщах внимание на телефонните им обаждания. Нещо в мен винаги знаеше истината, както и много хора около нас.

Не, Уейд, не мразя теб или Джеймс. Вие искате да мога.

Просто ви съжалявам.


Някой като вас, който е толкова вплетен в идентичност, която не е тяхна, че трябва да я отвлекат от другите. Кой има толкова малко познания за себе си като човек и се страхува от това кой е този човек, вместо да пие за статуса на другите, за да се развиват, защото нямат увереност да го направят сами. Който процъфтява от вниманието, което им носи.

Имаме думи за такива хора. Думи като нарцисист и социопат. Има още няколко, едната от които може би ви подхожда добре.

Вие искате нашия гняв, защото той оправдава вашето самоизпълняващо се пророчество като жертва. Вие със сигурност сте жертва: на себе си, по свой собствен дизайн. Не на Майкъл Джексън. Поглъщането на нашия гняв и правенето му върху вас отблъсква тънко прикритата омраза, която имате за себе си.

Част от истинското изцеление от злоупотреба се сблъсква и прощава на себе си за омразата, която ви е причинила злоупотребата. Вземането на отговорност за грешките, които сте извършили в собствения си живот в резултат на дисфункцията, която ви е наложена, защото вашите собствени проблеми стават стратегии за оцеляване и механизми за справяне. Боли хората нараняват другите.

Нямам никакво съмнение, че някой се е възползвал от теб в някакъв момент от живота ти, без значение какво са направили, но със сигурност не е Майкъл Джексън. И докато продължавате тази шарада, тя ще стане все по-очевидна. Това е онова, от което се страхувате най-много, и въпреки това вие сте се хвърлили напред към този определен край, защото не знаете нищо друго освен самоунищожението.

Казвам и моята история. Но аз не го правя, задето, за роялти и лицензионни сделки, да стоя на рамото на някой друг, тъй като те потъват в калта. Правя го сам, за себе си и за други, които трябва да знаят, че не са сами. За разлика от вас, моята история ме кара да губя пари, много от тях. Ще бъда щастлив да го счупя дори.

Хората като теб заглушават гласове като моите. Използване на нашата истинска болка, коопериране и действие, като това е просто въпрос на гледане в обектива на камерата.

Всичко това ще се сведе до една сурова истина в края и вие го знаете и няма да сте научили нищо, когато всичко свърши, освен че можете да получите много внимание за относително малко усилия. И затова просто ви съжалявам: този епизод няма да ви излекува, защото това не е действителната вреда, която ви е причинена. И с цялото това нарцистично снабдяване, което отговаря на вашите нужди и отнемането на времето ви, вие знаете, че сте прекалено разсеяни, за да се справите с празнотата във вас.

Никога няма да се промениш, Уейд. Не искаш. Когато този влак слезе, вие ще се качите на друго без втора мисъл. Кой е следващият във вашия списък? Бритни?

reidunsaxerud.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен