"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



* Mjvibe Рядко интервю на Сузан де Пас

 


11 Февруари 2022 Г

Всички познаваме Сузан Де Пас от времената на Motown на Jackson 5. Тя току-що говори пред Variety за кариерата си, ранния й старт в музикалния бизнес и бъдещето след пандемията.

Suzanne подписа Jackson 5 за Motown и разработи групата, за да бъде възможно най-успешна, като първите им четири сингъла станаха номер 1 в Billboard Hot 10!

А ето и частта от интервюто относно Jackson 5:

Колко време мина, преди да срещнете Jackson 5?

Е, първото място, където останах в Детройт, беше този мотел, наречен Harlan House, докато приготвяха стая за мен в сградата, където настаняваха всички извън града, 1300 East Lafayette Street. Даяна Рос имаше мезонет, различни ръководители и много от артистите, които не бяха базирани в Детройт, бяха там, като Синди Бърдсонг и Боби Тейлър от Боби Тейлър и Ванкувърс.

През април, не след като пристигнах, Мартин Лутър Кинг беше убит и имаше бунтове. Една от колежките ми в компанията, Били Джийн Браун, знаеше, че съм в уязвимо място, дойде и ме взе и ме заведе в нейния апартамент в предградията, докато нещата се успокоят. След това се преместих в къщата на Lafayette и там в края на пролетта на 1968 г. срещнах Jackson 5.

Боби всъщност ги доведе. Той ме покани в апартамента си — на което в началото се съпротивлявах — но те изпяха  акапела  за мен и не беше нужен гений, за да разбере, че това е нещо наистина специално. Когато най-накрая се свързах с г-н Горди по телефона, казах „Просто изчакайте да видите тези деца — трябва да ги подпишем“, а той каза  „Деца?!  Не искам никакви детски актове! Знаеш ли колко е проблемът на Стиви Уондър? Трябва да помните, че тъкмо си намокрих краката, но бях толкова упорита, че той най-накрая ги видя, а останалото е история.

Джоузеф [Джаксън, баща и мениджър] беше много важен за довеждането им до определен момент, без съмнение. Но машината на Motown, от която бях много голяма част… Г-н Горди ме постави да отговарям за всичко, свързано с тях, освен действителното производство и писане на плочите: шоуто, гардероба, закачките, хореографията — направихме хореографията за „Искам те обратно“ в моята всекидневна — да ги поставим в училища, да им намерим къща, лекари, зъболекар; намирането на песни, които да кавърират, защото нямаха достатъчно хитове за ранните концерти. И когато намерих втория акт, който исках да подпиша — Commodores с Лайънъл Ричи — [Горди] дори не трябваше да ги вижда, той просто каза: „Подпиши ги“.

Какво ще бъде първата работа с Jackson 5 в началото? Дали Майкъл беше преждевременен дори тогава?

Е да. Майкъл зададе милион въпроси, беше много палаво дете и толкова забавно. Преди да станат известни, имахме много време заедно, подготвяйки ги. Разбирам, че има няколко кадъра в документалния филм на Джанет Джаксън за ранни репетиции, които имах с тях.

Колко време мина, преди да ги пуснете в света?

Не чак година, мисля. И тогава имаше тази експлозия - не можете да си представите колко поразителна беше тя. Беше като битълмания с малки деца, никой от нас не беше виждал нещо подобно. Беше удивително колко бързо се случи всичко — имахме четири поредни записа №1.

Как се държиш, когато нещата се движат толкова бързо? Как се подготвяш?

Не знам дали това е нещо, за което човек може да се подготви — онова метеоритно нещо, което се случи. И трябва да разберете, в онези дни нямахме ламинирани пропуски зад кулисите, охрана или антураж, така че просто го направихме сами. Нямахме хора с гардероби — причината Майкъл да носи тази лилава шапка в „Шоуто на Ед Съливан“ е, защото багажът ни се изгуби и братовчед ми Тони Джоунс и аз трябваше да изтичаме до Вилидж и да им купим дрехи за шоуто . Видяхме лилавата шапка на рафта, „О, да вземем и това“, без да осъзнаваме, че ще стане емблематична.

Как се справиха със славата? Добре ли се справиха?

Е, не. Не точно. В началото беше много егалитарно — хората се интересуваха какво мислят Тито, Джаки или Марлон. И тъй като записите ставаха все по-популярни и ставаха все по-популярни, хората наистина искаха да говорят с Майкъл, и на второ място с Джърмейн, а не толкова с другите момчета. Мисля, че наистина заби клин.

Винаги ли е била очевидна интелигентността на Майкъл?

Майкъл Джексън беше човешка гъба и попиваше колкото може повече информация, знания и опит. Той беше много фен на старите филми, както съм сигурен, че знаете - Фред Астер, Елизабет Тейлър, Катрин Хепбърнс и това бяха хората, които той преследваше да опознае. Определено беше любопитен, ангажиран, заинтересован човек. И мисля, че не е случайно, че той се превърна в Майкъл Джексън, който всъщност всички познават.

Работихте ли с тях по-малко с течение на времето?

Да, излязох от пътя след второто турне, защото г-н Горди ме беше поставил да отговарям за West Coast A&R. Все пак беше някак страховито да си на пътя. Щях да изляза за звукова проверка и ако друг човек беше на вратата, когато се върна, те щяха да помислят, че съм група и ще трябва да накарам някой от нашите техници да ме заведе зад кулисите, подобни неща.

Работихте ли с тях по-малко с течение на времето?

Да, излязох от пътя след второто турне, защото г-н Горди ме беше поставил да отговарям за West Coast A&R. Все пак беше някак страховито да си на пътя. Щях да изляза за звукова проверка и ако друг човек беше на вратата, когато се върна, те щяха да помислят, че съм група и ще трябва да накарам някой от нашите техници да ме заведе зад кулисите, подобни неща.






Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен