"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



* ИЗВЪН ВРЕМЕТО: ОПАСНО ОТ Т. РАЙЛИ

 


Нов момент извън времето: по повод тридесетата годишнина от издаването на „Dangerous“, списание „Future Music“ публикува вчера интервю, което Теди Райли им даде през 2008 г.

По това време Master of the New Jack Swing се беше съгласил да прегледа всяка песен от албума на Майкъл Джексън, който е помогнал да създаде, като по този начин предостави разкриващ поглед върху това как Краля на суинг попа оперира, когато беше в студиото.

Как започна всичко...

„ Получих обаждане да продуцирам песни за Dangerous на Майкъл Джексън около 1991 г., ” започва Райли, сякаш си спомня телефонен разговор с телемаркетинг – обаче не е като да се случва всеки ден. дни!

„ Не, определено не е “, признава Райли, размишлявайки върху широтата на въпроса.

Но като запис на Майкъл Джексън, Dangerous така или иначе щеше да се разпродаде, нали? И така, къде беше натискът?

Отговор от Теди: „Имаше по-голям натиск. Не исках да съм този, който ще провали Майкъл. И съм толкова благодарен, че не е така. За щастие беше успешен, с около 34 милиона продадени записи, мисля.

Теди не бърза да сравнява “Dangerous” с останалата част от гигантската работа на Джаксън, която беляза света, но най-накрая ще признае, че смята този албум за своя “последен страхотен запис”: “ Няма сравнение с “Thriller “. “Thriller” е монументален албум, “BAD” е страхотен албум, но Dangerous е в средата. 

Camp Jackson искаше продуцент, който да слуша улиците. Тук не ставаше въпрос за повторно използване на същите съставки като за „Thriller“. Това, от което Джаксън се нуждаеше, беше „горещ“ звук и продуцент, който разбираше от какво се нуждае иконата, за да избегне загубата на релевантност пред десетките млади артисти, които се събираха заедно, за да опитат да заемат нейното място.

“ За Dangerous върнах RnB на Майкъл в най-простата му форма; RnB и Funk “, обяснява Райли. „Записахме го в Калифорния, в Record One, след което се озовахме в студиото на Larrabee. Използвах много винтидж неща, за да получа звука, от който се нуждаем. (...) Винаги съм предпочитал винтидж пред цифров. Много по-добре е... [със звуци] много по-топло. 

1. Конфитюр

„ Jam беше песен, за която Майкъл имаше идеята. Той ми каза да видя какво мога да направя с него, така че го взех, изсвирих парчето и направих няколко други инструмента - и той го хареса. Ето как работеше през повечето време. Той дойде с една идея и аз я осъществих в студиото. Той ми го донесе като DAT и ми каза, че има неща, които иска да направи, и аз ги направих. Идеята ми беше да вкарам рапъра Heavy D в него. По това време той беше любимият рапър на Майкъл.

2.-Защо искаш да се сблъскаш с мен

 „Нещото, с което най-много се гордея в тази песен, е свиренето на китара. Мислех, че той [Джаксън] ще играе друг човек, но той наистина искаше аз да играя себе си! Беше нещо специално за мен. Използвах акустична китара Ovation.

Всъщност продуцирането на цялата песен не отне много време. Мисля, че най-дългата част беше записването на всичко и форматирането на всичко.

3.-В килера

„ In the Closet е нещо, което Майкъл измисли и песента излезе точно такава, каквато той искаше да бъде песента. Някак си записваше гласа си на диктофон, когато беше в друга стая. Често записваше гласа си на диктофон и носеше резултата в студиото, след което виждаше как можем да работим с него.

Това са едни от най-явните текстове [в] творчеството на Майкъл! [смее се]”

4. She Drives Me Wild

„ Най-хубавият ми спомен от този запис е, че използвахме всички звуци на кола като звуци на барабани и резултатът беше перфектен. Беше много готино. Това не беше нещо, което бях правил преди; това беше първият път, когато отидох да търся необичайни звуци за барабани. 

5. Помнете времето

„ Едно от най-големите неща, които ме изненадаха за албума „Dangerous“, беше вокалното изпълнение, дадено от Майкъл в „Remember The Time“. Наистина ме порази. Дойдох в проекта [Dangerous] с тази песен. Това беше звукът, за който мислех за този албум. По принцип това беше звукът, който исках в “Dangerous” и той го хареса – и то от самото начало. Бих описал този звук като, всъщност, звукът на New Jack Swing.

Елементите на тази песен, които й придават звука на New Jack Swing, са тези, които използвах, когато записах с [групата] „Guy“ и [също с] Bobby Brown, за да бъдат пионери. Малко като усуканите мостри, които донесох. Нямаше проби от други хора; това, което направих, беше сам да издавам звуците - сам семплирам. Просто заглушавах с риф и си мислех: „Това е доста добре…“ Да, наистина донесе много от страна на продукцията. Проработи .”

6.- Не мога да я оставим да се измъкне

„Главно от компактдиск със семпли, който сам сглобих и който ми напомни за звука на Джеймс Браун. Така се почувствах. Исках да оставя сянката на величието на звуковата продукция на Джеймс Браун да надвисне над [този запис].

[На примерния компактдиск] - Свирех на инструментите, след това ги завъртах и ​​ги подготвях за потенциални проекти. По това време просто ги оставих и не ги използвах... Но наистина исках да ги използвам!

През целия албум черпих много от компактдискове, на които пусках всичко сам. Аз съм мултиинструменталист. 

7.- Излекувай света

„ Това е страхотна песен. Говорим за глобални проблеми. Аз обаче не я продуцирах, всичко, което направих за тази песен, беше да я довърших. Heal The World имаше повече инструменти, преди да работя върху него. Мислех, че имаме нужда от различни неща, които наистина биха ни харесали. Направих много перкусии върху него, за да добавя нещо повече към микса.”

8.- Черно или бяло

„ Отново заглавие, което не съм продуцирал. Но отново добавих перкусията към пистата. Използвах дървени перкусии - каубел, шейкър и подобни неща. Продуцентът Бил Ботрел имаше барабанна машина EIII, която свири луупове. Поседях с пистата известно време и след това казах: „Добре, това е добра песен. Но това, от което се нуждае, е инструментариум. Имаше китарите Guns N 'Roses и Slash, но почувствах (...) трябва да добавим малко акустична перкусия. Такъв беше случаят, когато намерих песните, които звучат много „студийно“, исках да добавя малко фънк на живо към тях.

9.- Кой е той

„ Толкова ми напомня на Dirty Diana. Мисля, че той улови този звук от тази песен. Знаете, че мисля, че той се върна към своите звукозаписни корени с тази песен, за да запише невероятно парче. Мислех, че ще е нужен някой като Куинси Джоунс [който продуцира Dirty Diana], за да пусне наистина невероятно парче като това, (...), за да получи този звук, но Майкъл го измисли.
Беше ми наистина трудно да дойда след Куинси Джоунс. Той остави такъв отпечатък! Той чу този албум и наистина ми направи голям комплимент за моята продукция. Той го чу преди да излезе и каза, че е шедьовър и е готов да излезе.

Майкъл отне толкова много време и той доведе Куинси да го чуе - той беше като контролер на качеството за Майкъл. Ако Майкъл беше имал възможността, той щеше да продължи да работи върху песните отново и отново. 

10.- Отдай се на мен

„Бил Ботрел направи страхотна продукция на тази песен. Тъй като той държеше ръката си върху него, в крайна сметка звучеше перфектно. Той имаше нотка на гений и изравни всичко добре. Той го прави от толкова време. Той е най-добрият с микрофони, знае къде да постави инструментите на пистата. Той е наистина добър.

Точно като Bruce Swedien, който миксира някои песни в този албум. Никога преди това не бях работил с Брус. 

11.- Ще бъдеш ли там

„ По-[чист] Майкъл. Беше гениално да вкарам хор в песента. Това е нещо, което планирах да направя, откакто го чух. Освен това е дълга песен, голяма част от този албум е наистина ефективна. Минаха почти осем минути, мисля - не е тежка радио редакция! Да, дълъг е, но работи много добре за албума. Много от песните в албума са дълги. Мисля, че това [прави] албума уникален .”

12.- Пазете вярата

„ Наистина се възхищавам на работата, извършена по тази писта. На всичко, което Майкъл прави, мога само да се възхищавам. Това всъщност не ви напомня за другите му песни; този е малко по-различен от обичайните му песни, но се откроява. Майкъл винаги е иновативен. С тази песен просто мисля, че тя тръгна в различна посока поради структурата на песента и използваните инструменти .

13. Изчезна твърде скоро

“ Още едно иновативно парче. Мисля, че се опитваше да се преоткрие и да стане по-правдоподобен; по-комерсиално и тук успява. Това ми напомня за по-временна версия на „She's Out Of My Life“. С този албум той намеква към предишните си песни, освен че се опитва да преоткрие себе си. 

14. Опасен

[Песента е за] жена, която е била толкова над най-доброто момиче, с което е бил. Това беше името на албума, така че помислихме да направим песен, наречена „Dangerous“, и Майкъл се хвана. Затова казах: „Нека аз да се погрижа за музиката“. Отидох в лабораторията си и сглобих пистата.

Парчето се разви: Майкъл влезе с куката, аз направих музиката и след това финализирахме песента.

Използвахме барабанна машина, Akai MPC-60, и много звуци и семпли, които имах на моите [собствени] компактдискове. В това няма наука, пътят ми се проследява през производството. [Винаги оперирам с чувствата си], никога не правя нищо същото.

Работете с Майкъл Джексън

„ Говорихме, преди да продуцирам албума и той описа всичко, което той търсеше, звуково. Той пусна една от моите песни от албума „Guy“, който пея, и каза, че иска този звук. Искаше нещо такова моторно.

Той винаги ме е тласкал да бъда различен, новаторски и силен. Той беше взискателен и дълго време работихме върху песните; винаги трябваше да правим правилния микс. Имахме елементите, но трябваше да направим правилния микс.

Наред със сесиите прекарваше много време в пеене и понякога го правеше сам. Дори не трябваше да съм там на всяка сесия, защото той обича да прави неща сам. Работата с него беше вдъхновяваща. Някак си научих начина му на работа и се придържах към тази формула - така че той промени начина, по който работех върху продукцията с артисти.

След проекта Dangerous се научих да пиша, преди дори да обмисля песен на запис. Писането трябва да е правилно, перфектно, преди дори да започнете.

Трудно е да се изберат най-силните елементи от албума. Моята музика ли е или неговите текстове? В крайна сметка бих казал, че е и двете. Нямаше един елемент по-слаб от другия. Ето защо беше толкова перфектен албум и беше продаден толкова много. 

Източници: musicradar.com / Future Music / MICHAELzine

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен