"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



* "Моята фамилия, Джаксън" от Катрин Джаксън - Глава първа

29 АВГУСТ 2018 Г.НА БЛАГОДАТТА 28


ГЛАВА 1 - ОЧАКВАНЕ


На четиригодишна възраст бях на улицата с братовчедите си. Прокарах през памучните полета, доколкото моите очи виждаха, бях щастлив и аз се чувствах ... свободен.
Това е една от най-ранните ми спомени за живота в Ръдърфорд, малко градче в Източна Алабама.
Моите баби и дядовци и прабаджии бяха производители на памук. Техните предци бяха роби. Един от тях, пра-пра-дядо Кендъл Браун, е известен със своя невероятен глас и песен. Гласът му бе над всички останали по време на неделни услуги, в малката дървена църква, която беше близо до окръг Ръсел. Гласът му беше толкова силен, че през лятото, когато прозорците бяха отворени, той иззвъня през долината, където се намираше църквата. Е, може би талантът да пеем е в нашата кръв, помислих си, когато майка ми ми разказа тази история.

Моите родители, принц Scruse и Марта Апшоу, се омъжиха в Алабама, за празник, известен като еманципация ден - 28 май 1929 г. Те бяха отишли до един от тържествата в парка, когато решава да избяга и да се оженят.
Бях първата дъщеря, която излязох на 4 май 1930 г. в малката къща в Барбър, град на около десет километра от Ръдърфорд. Скоро след това, сестра ми Хати е родена през септември на следващата година. Оттогава живеем в дървената къща на моите бащи и дядо бащи, принц и Джулия Скрусе, в Ръдърфорд.

Баща ми беше мускулест мъж, нежен, любящ и много красив. Работил е на железопътната линия Seminole и в свободното си време помага на дядо ми във фермата. Майка ми беше също толкова красива и любяща. Мразеше да бъде фотографирана, затова нямам много снимки от нея, когато е била млада. Но все още си спомням топлата му външност и усмивка. Имаше малко пространство между двете му горни предни зъби, точно като мен.

Живеехме само в Алабама, докато бях на четири години, но все още имах ярки спомени за нашия живот там.
Това беше много лоша природа, нямаше удобство на стандартна къща. Трябваше да изпомпваме водата и използвахме лампи с керосин. Имахме малко повече от рекорден играч, който да се забавлява. Спомням си, че в нея слушах песните на Calloway.
Що се отнася до Ръдърфорд, спомням си, че хората трябваше да отидат там на кон, за да получат писмата си в пощата. Понякога яйцата се разменят за печати или други предмети в магазина за хранителни стоки. Ръдърфорд беше един от онези малки градове, които изчезнаха с течение на времето.
Татко се надява да има по-добра работа, затова отидохме с влак в Индиана, като на мястото на един стоманодобивен завод, е популярна дестинация по това време за бедните черни семейства в Юга. Имахме приятел в Източен Чикаго, 4906 Авеню Кенеди, така че това стана първата ни дестинация.

За четиригодишно момиче беше шок да се премести в "голям град", а най-голямата изненада за мен беше, че живея сред многобройни - бели, поляци, унгарци, италианци, ирландци. Доброто е, че всеки се разбира един с друг - бели с бели, бели и черни. Всъщност от моята гледна точка на дискриминацията на изток в Чикаго се случиха години по-късно, във Вашингтонската гимназия, провеждах отделни класове плуване и танци за чернокожи ученици. Никой от чернокожите не се опита да се бори с тези правила в момента. Изглеждаше, че всички ги бяха приели, защото така трябваше да бъдат.
Татко, след като дълго време работи в стоманена мелница, отиде да работи като портиер на треньорите за Илинойс централен. За по-малко от година бяхме преместени на юг, а родителите ми решиха да се разведат. Майка ми взе Хати, а татко, който малко по-късно се омъжва, ме върна при нея.

Доколкото обичах баща си, страшна травма живееше под различен покрив от този на майка ми и най-вече на тази на Хати. Оттогава насам с моята по-малка сестра и аз станахме неразделни.
Разбира се, майка ми мразеше цялата ситуация толкова, колкото и аз. Той ме отвлече, когато бях на девет. Следващото нещо, което помня, е, че с Хати и аз се върнахме в Ръдърфорд, за да живеем с чичо.
Татко успя да ни проследи. Той ни писал на Коледа, изпращайки голяма кутия, пълна с играчки и дрехи, на Хати и на мен и няколко месеца по-късно пристигна писмо и каза на майка ми, че можеш да се върнеш. Ще оставя Кати да живее с теб. Малко след това се върнахме в Източна Чикаго.

Бях повече от щастлив да живея с майка ми и Хати, но днес все още се чувствам толкова тъжно като е бил повдигнат в разбито семейство, която се заклех на себе си, че ако един ден се омъжи за мен, и най-вече имах деца, щях да остана винаги със съпруга ми. Исках моите деца да бъдат отгледани от двамата родители, техните естествени родители.

Дори след като майка ми се ожени за баща ми Джон Бриджис, той работи много усилено. Тя излезе от къщата в седем сутринта, половин час преди Хати и ходех на училище и взе автобуса за Мънси, Хамънд и други градове, където той е работил. Като правим домашните услуги, за да изкарваме прехраната, нашата работа беше да поддържаме къщата чиста. Хати и аз знаехме какво означава да работим усилено.
Когато се появи ден на празненството, сестра ми и аз бяхме особено заети. Трябваше да дадем на апартамента общо почистване, преместване на всички мебели, измиване на всичко. Задачата, която най-малко ми харесваше, беше да отделям дантелените завеси, да ги измивам, да ги накипям и да ги желязо. Уа, мразех да го правя.
Всичко трябваше да е идеално за майка ми, когато пристигна денят на празника и дори за четвърти юли тя ни направи нова рокля.
Майка ми работи усилено като баща ми и се съмнявам, че имаха време да мечтаят. И ако имаха мечти в сърцата си за себе си или за дъщерите си, те никога не ги споделиха с мен или с Хати.

Аз, от друга страна, не спрях да мечтая.
Любимата ми мечта беше да стана звезда. През 40-те години на миналия век албум може да бъде закупен с снимки на филмови звезди. Винаги съм купувал повече стикери, отколкото мога да използвам. Hattie и аз присъствахме на събота награди в Teatro Marte, след кариерата на любимите ми актриси: Деана Дърбин, Катрин Грейсън, Барбара Станюк, Пеги Райън, Джейн Уидърс.
Друг мой мечта беше да стана певица.
Аз пеех в местната баптистка църква. Hattie и аз също пеехме в хоровата медия.
Но мечтата ми беше да пея песни от страната и запад . Аз се влюбих в селската музика поради факта, че много от песните разказаха една история и също защото мислех и все още вярвам, че това са песните, които са най-близо до душата на черна музика, която съществува.
Баща ми ме запозна с кънтри музиката . Харесваше му да се наслаждава на "Suppertime Frolic" от Чикаго и "The Grand Ole Opry". Той настръхна старата си китара да свири песните, които беше научил по радиото, а заедно с него и Хати изпяхме с него. С Hattie и аз също пеехме, когато ходихме на училище или когато миехме чинии. - Затвори устата си и спри да пее! - възкликна моята мащеха Мати, която не обичаше кънтри музиката. - Разбрали сте отвъд онова, което баща ви е поставил на радиото, аз трябва да слушам музика и от вас!
Споделих мечтата си да стана холивудска "звезда" с Хати, но никога не съм разговаряла за това с родителите си. Имаше нещо, което ме дръпна ... полиомиелит.

Когато станах болен, на възраст от година и половина, това се нарича инфантилна парализа. Родителите ми, които живееха в южната провинция, не знаеха какво е това. Така че, когато се събудих една сутрин и не можех да използвам лявата си крак, те мислеха, че е заради начина, по който баща ми беше хвана крака ми няколко дни преди да ми попречи да падне от ръба на леглото му.
Докторът, към когото ме заведоха в Монтгомъри, не знаеше защо съм болен, единственото, което можеше да направи, беше да постави дървена шина върху изкривения ми крак. Едва когато се преместихме в Индиана, родителите ми бяха разказани за правилната диагноза. Работеха два пъти крака ми в Мемориална болница за деца в South Bend, когато бях на седем и шестнадесет. Следвайки рехабилитационното лечение след операцията, баща ми ме закара до станцията в South Shore и след като пристигна в South Bend, последните шест блока в болницата. Това беше любов!

Трябваше да нося колан за седем години. Също така носех ортопедични обувки. Трудно беше да се изправя пред останалите участници в уроците по устна тема, защото се страхувах, че съучениците ми ще осъзнаят, че един от краката ми е по-къс от другия и ме е забавлявал. Вече знаете колко жестоки могат да бъдат децата.
Всъщност децата ми се подиграваха за обувката с възхода. "Използвайте обувки като тези на майките!", Казаха: и как се разсмяха, започнах да плача.
- Остави сестра ми сама! - извика Хати, ако беше там. Тя беше мой покровител, винаги готов да ме защитава. - Добре съм, Хати - казах й аз. "Остави ги на мира". Но в мен тези вицове ме накараха да пострада.

Чувството, че ме различаваше, ме превърна в срамежлив и резервиран човек, нищо, което да видя със сестра ми кой беше кралицата на партията. Днес продължавам да се срамувам и да се държа далеч от множествата. Когато изляза, почти винаги използвам панталони, защото все още се смущавам от факта, че левият ми крак е по-кратък от десния. Аз съм много съзнателен за моята крадешка походка до точката, която преди няколко години попитах телевизионен екипаж, който заснема у дома, ако можеше да спре да записва краката ми. Латоя Спомням си, че в този ден той ме погледна и каза: "Мамо, никога не съм забелязал ли zoppicassi." Моята накуцване никога не е голямо нещо за семейството ми, и то не би било за мен. Но това винаги е било неудобство за мен и все още е.

За щастие, срамежливостта ми, когато бях млада, не се появи с други деца. Заедно с Hattie, едно момиче и няколко приятели, основахме гимназиален клуб "The Flames Blue", базиран на песента на Woody Herman с това заглавие. Веднъж на всеки месец или два празнувахме партито "Светло синьо" в дома на някого и поканихме нашите приятели да танцуват R & B песни, като Малт Милтън и Мемфис Слим. С двадесет и петте цента, които събрахме за приемане, можехме да спестим достатъчно пари, за да си купим добър подарък за Коледа.
Но изразходваните средства бяха нещо вторично в сравнение с комплиментите на момчетата. Вече имах визия за този човек, с когото бих искал да се омъжа: исках той да бъде саксофонист. Мислех, че саксофонистите са секси.

Беше на парти, в къщата на друг човек, когато за първи път погледнах Джо Джаксън.
Въпреки че наскоро пристигна в града, аз вече знаех всичко за него от други приятели. Той се е преместил с майка си, след като живее в Оукланд, Калифорния, с баща си, учител. Джо вече не беше в училище и търсеше работа в една от стоманодобивните заводи. Чух, че е много хубаво.

Докато гледах как Джо се смесва с хората извън сградата, където танцът се разгръщаше, трябваше да се съглася с това изявление. Той беше с група момчета, но когато се изправи, главата му се появи над другите.
Беше наистина хубаво - със сиви очи и медно-оцветена кожа, която буквално ме остави без дъх.
Нямах представа дали той е свирил на саксофона и не ми пукаше.

Не танцувах с него онази нощ, но когато го видях в друга партия със синя светлина , той ме забеляза и ние постоянно танцувахме. Не можех да танцувам бързо за крак, затова само танцувахме по-бавни песни. Не мисля, че знае, че съм влюбен в него и, разбира се, не му казах нищо. Днес момичетата често правят първата крачка - но по това време се смяташе за неподходящо поведение на едно момиче, за да накара младия мъж да разбере чувствата си.

Малко след това Джо се ожени за друго момиче с голямо разочарование. Но бракът му е продължил по-малко от година. "Познай кой ни харесва?" Един ден Хати ми каза, след като чух, че е разведен. - Този човек, Джо Джаксън. Каза ми да ви кажа. Но не позволих на ентусиазма ми да види.
До Коледа Джо се появи на вратата ми. Той отвори вратата и ахна, когато го видя там. Той ми подари подарък, разговаряхме малко и си тръгнахме. Знаех тогава, че наистина я харесвам.
- Той е красиво момче - каза майка ми. Два или три дни по-късно Джо повика и ме помоли да изляза.
- Ще помисля - отговорих аз.
Обади се на следващия ден и попита: "Взели ли сте решение?"
Казах му, че съм го взел и че това беше така.
Пристигна на вратата ми с костюм. Бе купил буйк, който водеше до "Рузвелт театър" в Гари,
където видяхме един филм.
Скоро бяхме ангажирани. Не само, че вярвах, че Джо е красив, но ми харесваше начинът да правя нещата. Той беше тих, макар че той действаше като някакъв труден човек.
Имаше много срещи. Можем да отидем на кино или да танцуваме, да ходим в парка вечер или да се разхождаме. Постепенно Джо започна да се отваря.

Родителите му, Самюъл и Христал Джаксън, се бяха срещнали в училище в Арканзас - Сам беше учителят, а Чристал, на петнайсет, беше един от неговите ученици. Джо, първото от децата си, е роден на 26 юли 1929 г. в град Фонтан Хил. След него се раждат още двама братя и две сестри. За съжаление, една от нейните сестри, Верна, умряла, когато била само на седем години. Като мен имаше полиомиелит.
Сам и Христал бяха силни и строги. Докато израстваше, Джо трябваше да се изправи. Родителите му не бяха много строги с дисциплина.
Като момче Джо беше човек, който не харесваше компания. Повече от веднъж, вместо да ходи на училище в началото на урока, той се отклони от училището, прекарвайки деня сам.

Когато още беше момче, родителите му се разведоха. Сам по-късно се премести в Оукланд, като взе Джо с него. Междувременно Чристал се премести в Източен Чикаго с братята и сестрата на Джо. Няколко години по-късно Джо решава да се присъедини към тях, оставяйки баща си, който сега е на третия си брак. Години по-късно Сам и Чристал се омъжват и живеят в Аризона.
Въпреки, че миналото на Джо го намери за интересно, бях очарован, чувайки го да говори за бъдещето му. Особено ми харесваше факта, че той също е сънувал.

Като мен, той мечтае за нов живот в Калифорния. - Кейт, ще те заведа там един ден - каза той. По онова време Джо боксуваше в "Златните ръкавици" и вярваше, че бокса е паспортът му, за да се измъкне от стоманената мелница. Сън, който не съм насърчавал. Не мислех, че бокса е начин да си изкарваш прехраната.
За рождения ми ден майка на Джоу направи торта за мен. В центъра на това Джо бе поставил подарък за мен, пръстен със смарагд, любимият ми камък. Шест месеца по-късно, на 5 ноември 1949 г., бяхме омъжени от мирен съдия в "Краун Пойнт". Джо беше на двадесет, деветнайсет.

Вместо луксозен дом в Холивуд, се заселихме в двуетажна дървена къща в черен квартал Гари. По ирония на съдбата, къщата се намираше на ъгъла на улица, наречена Джаксън.
Цената му беше $ 8500. Баща ми ни даде за петстотин долара депозит за първоначалното плащане.
Бях щастлива, че съм хазяйка. Не ми пукаше, ако къщата ни имаше няколко мебели - разтегателен диван, маса, кухня и хладилник. Първите два месеца спахме на дивана. През март майка ни ни даде спалня.
Тъй като ние трябваше да платим 60 долара месечно жилищен кредит, решихме, че детето ни ще се роди у дома, за да спести пари. Майка ми, леля на Джо, и лекарят ми помогнаха да раждам. Джо не беше позволено да влезе в стаята. По-късно ми каза, че е излязъл от прозореца.

Болките продължиха от събота вечер до три сутринта в понеделник, 29 май, когато най-сетне роди дъщеря ми Морийн.
Никога няма да забравя първия път, когато я погледнах, уплашен.

- Аз убих бебето си! - извиках аз. Той имаше странна форма, подобна на конус, приличаше на анимационен герой на Дени Девют. Но докторът ме увери, че момичето е добре и че главата й ще бъде закръглена с времето.
Джо искаше момче. - Е, може би следващият ще бъде бебе - каза той. Но когато взе детето в ръцете му, видях, че се гордее с дъщеря си.
Що се отнася до мен, раждането на Морийн - или Реби, веднага промени живота ми. Изведнъж се почувствах "възрастен". И колкото се опитвам да опиша любовта, която изпитвах към нея, не мога да го кажа с думи, защото е неописуема.
Година по-късно той казал на Джоу мъжко, когото копнееше. В този момент посетих майка си в Източен Чикаго. На 4 май, в деня на двадесет и първия си рожден ден, обявих, че трябва да отида в болницата на Санта Катерина, за да имам бебето. Всичко вървеше добре.
Джо беше в седмото небе. Реши да даде името си на детето. Когато чух името, което бе избрал, Зигмунд, мислех, че може би синът ни ще го намрази един ден, но Джо беше щастлив. За щастие бащата на Джо, Самюъл Джаксън, който дойде от Калифорния на четвъртия ден след раждането на бебето, веднага започна да го нарича "Джаксън момче". Скоро сме съкратили името в Джаки Бой и после до Джаки. (Когато Джаки, тогава познаваше името, което искахме да му дадем, толкова му хареса, че той се обади на сина си Зигмунд.)
Сега, заедно с две деца, Джо се опита да работи колкото е възможно повече. Докато продължава да работи като оператор на кран във вътрешността на страната, в стоманодобивната промишленост в Източен Чикаго, той, брат му Лутер и трима други членове са работили на непълен работен ден във вокална група, наречена Falcons, която самите те основават.
Не знаех, че Джо обича да пее, докато не се оженим. Често си спомням първата ни Коледа, когато Джо седеше на леглото и пееше коледни песни.

За разлика от мен обаче Джо не обичаше кънтри музика . Харесваше R & B, много популярен през тези години. Изненадващо, той установи, че електрическата китара също звучи. Някога мечтаех да се омъжа за музикант, но когато се ожених за Джо, нямах представа, че мечтата ми ще се сбъдне.

Джо мечтаеше за слава и богатство. Групата "Falcons" редовно се опитваше в нашия дом, усъвършенствайки уменията си и създавайки свои собствени песни. Една от песните на Джо е озаглавена "Тути Фрути". Малко след като го е написал, Малък Ричард издава класически рекорд със същото име, който е голям успех.

Групата свири на няколко места около Гари, поддържана от група. Едно от тези места беше в Павилион на парк Глийсън. Бях горд да гледам представление на Джо и приятелите му. Докато пееха, хората танцуваха навън, ползвайки се, разбира се, музика.
Въпреки че соколите са направили добро впечатление на обществеността, техният успех е кратък. Групата се разпадна, когато един от членовете, Пууки Хъдсън, тръгна да открива "Спанилите". Групата на Пууки заедно с агент на звукозаписната компания VeeJay Records записват песента "Good Night. "Spaniel" версията не беше успешна, но тази, записана от сестрите McGuire, влезе в Топ 10.
След като соколите се разпаднаха, Джо се опита да създаде нова група. Той продължаваше да свири на китара за удоволствие. Семейството растело и нямаше нито време, нито енергия да последва съня му.
Не знаехме, че след няколко години децата ни все още ще събуждат мечти във всички нас.
***
Превод от Grazia28 изключително за ONLYMICHAELJACKSON
- FORBIDDEN дори частично възпроизвеждане на друг уебсайт, поставя директна връзка към тази публикация. Благодаря.
Статус на защита DMCA.com

grazia28.wordpress.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен