"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



* "Моята фамилия, Джаксън" от Катрин Джаксън - Глава втора


30 СЕПТЕМВРИ 2018 Г.НА БЛАГОДАТТА28

Глава 2 - Семейството расте в улиците на Джаксън


Отначало Джо каза, че иска само едно дете, не можех да го разбера. Той беше едно от петте деца и баща му беше един от ветровете. - Е, искам три - казах аз. Когато бях дете, не бях имал брат и си помислих, че ако имахме поне три деца, имаше шанс един от тях да е син.
Третият ни син - Ториано или Тито, е роден на 15 октомври 1953 г. в болница "Мери" в Гари. Докато Джо и аз бяхме толкова щастливи, че сме родители, искахме още по-голямо семейство. Освен това леко понасях бременността и никога не се чувствах по-добре от този момент. Понякога, ако не обърнах внимание на календара, можех да съм бременна от месец или повече, без да чувствам нищо.

Джърмейн, четвъртият ни син, е роден на 11 декември 1954 г. По-късно дойде LaToya. Той е роден на 29 май 1956 г., точно шест години след пристигането на Реби в този свят. С тегло от 3 кг и 340 грама тя беше най-голямата от всичките ми деца.
По-малко от година по-късно се върнах в болницата и този път родих близнаци. Марлон и Брандън са родени на 12 март 1957 г. два месеца по-рано.

Stavo trascinando in casa un pesante secchio di olio combustibile, quando sentii che si erano rotte le acque. Joe non era in casa. Uno dei suoi cugini mi portò in ospedale. Quarantacinque minuti dopo il ricovero in ospedale, nacque Marlon. Pesava 1,8 kg e 56gr.
Лекарят излезе от стаята, когато сестрата извика: - Чакай, има още едно бебе! Лекарят сложи стетоскопа на стомаха ми и изслуша известно време. - По дяволите, наистина има нещо тук! - възкликна той. Този същият лекар ме беше проверил по време на бременността си, но не бе забелязал, че нося близнаци!

- О, да, тя е прекалено уморена, за да роди - каза той и започна да дърпа Брандън с клещи. Аз бях под анестезия, но си спомням колко съм притеснен за моето бебе. Когато се роди Брандън, го чух да плаче съвсем слабо. Осем, по-късно той умря.
Майка на Джо, Христал Джаксън, съобщи на децата ми, които се почувстваха болни. И след като Христал им каза, че плача, те са още по-притеснени. - Е, пак имаме бебе - каза Реби, ридаейки, така че мама няма да плаче. "

Тъй като трябваше да остана в болница в продължение на пет дни, не можех да посетя погребението на моето дете. Chrystal нае професионален фотограф, за да снима Брандън, но той загуби филма. Никога не съм имал възможността да видя сина си. Две седмици по-късно, след като страдах от загуба на дете и преждевременно раждане, най-накрая се върнах у дома от болницата с Марлон.
Докосващото преживяване с Брендън и Марлон не ме възпираше да остана отново бременна.

Следващата година, 29 август 1958 г., ражда друг син.

Спомням си добре този ден, защото водите се счупиха, когато съседът ми Милдред Бианко и аз щяхме да видим новото училище, което се строи, Гарнет Елементарно.
- О, Боже мой, Милдред, не мога да седя в колата при тези условия! - възкликнах аз. - Момиче, не се безпокойте - каза Милдред, като ми помагаше да вляза в колата.

След моята молба Милдред ме заведе у дома. Обадих се на майка ми и баща ми Джон Бриджис ме заведоха в Светата милост на милосърдието. Малко след пристигането започнаха първите контракции. През нощта синът ми се роди.

"Искам да избера име ...", каза майка ми. Мразех първото му предложение: Роналд.
- Какво ще кажеш за Рой тогава? - Той ми каза. - О, Боже мой! Не! "
Помисли си малко за това и после каза:" Знам! Майкъл! -
Това, да, ми харесва! - казах аз.

Сега беше нормално да видя странно новородените с форма на главата, така че Майкъл изобщо не ме изненада. Другите две неща, които ме удариха, когато го държах за пръв път в ръцете ми, бяха големите му кафяви очи и дългите ръце, които приличаха на тези на моя тъст.
"Обзалагам се, че това е случайно!", Винаги ми каза Майкъл, провокирайки ме. Но не беше така. Въпреки това, след раждането на осем деца от осем години, реших да направя почивка! Исках да отида да работя като заведение за работа на непълно работно време в Сеарс.

Ранди, следващото ни дете, пристигна три години по-късно, на 31 октомври 1961 г. и още почти пет години след Джанет. Това беше 16 май 1966 година. Една от причините, които Джо и аз решихме да имаме, Ранди и Джанет, беше, че децата донесоха голяма радост на по-големите деца, които обичаха да експериментират с тях.

"Вече имаме толкова много деца, защо искаш повече?" Попитах по-големите ми деца. "Ние обичаме децата", отвърнаха те. Когато се роди Джанет, Майкъл отиде на вратата на Джаксън Стрийт, викайки: "Имам малка сестра! Имам малка сестра! "

Майкъл и Джанет са били предназначени да станат най-добрите приятели и те са все още днес. Той и братята и сестрите му очакваха да прекарат обяд в училище, само да се приберат вкъщи и да си играят с малката си сестра. Рейби особено харесва Джанет. Тя толкова често се разхождаше с нея, че съучениците й мислели, че Джанет е нейната дъщеря.

Едно от големите радости, че съм родител, е да видя как са израснали децата ми. Основният ми помощник у дома беше Реби, "истинска майка". На шестгодишна възраст вече знаеше как да сменя памперсите и да храни децата. На дванайсет години той гладеше, миеше, поддържаше къщата чиста и готвеше. - Естествено е да бъда добра по-голяма сестра - каза Реби. Джаки беше невъзможна.

Реби: Харесваше да измъчва по-малките си братя и сестри. Когато майка й не беше там, тя избягаше в къщата и се радваше да ги бута и да ги удря по главата. После влезе в стаята си и заключи вратата по-бързо, отколкото можех да стигна до него.
Създаването на бисквити беше предизвикателство, ако се намираше наблизо. Веднага след като се отдалечих за момент, той започна да яде тестото.

Джаки: беше ясно, че за мен суровото тесто е по-добро от самите бисквити.

Удивителното, че от къщата Джаки беше най-срамежливата. Спомням си, че веднъж, за да отида на парти, минаващо край алеята зад къщата. Не искаше да го виждат приятелите на квартала в дрехите, които аз го накарах да носи. Джърмейн беше говорител и кокос на майка си. На петгодишна възраст той буквално се разхождал на полата ми. Но това беше разбираемо, защото на четири години той заболя с нефрит, сериозно бъбречно заболяване. Трябваше да остане в болницата три седмици. Когато Джо и аз го приехме в болницата, той плачеше безмилостно. Но веднага щом излязохме от стаята, виковете спряха рязко. Отивайки до асансьора, ние бяхме удивени да го видим там! Беше напуснал леглото си и по някакъв начин успя да мине покрай нас. Счупи сърцето ми да ме отдели от него.

Джаки: Ако бяхме направили нещо, което не трябваше да знаем татко, щяхме да дадем на Джърмейн бисквита и той обеща да не го каже. - Обещавам ви - каза той. Но щом татко влезе през вратата, той извика: "Татко ...!" И изпратил чувала. Понякога дори изобретил неща!
Реби: Ако Джермайн беше виновникът, той се опита да отхвърли вината на другите. В този случай беше ясно, че той е виновникът. Друга характеристика на неговата е, че въпреки заекването си, той никога не заекваше, когато се опитваше да се защити.

Тито, ако имаше играчка удобен, се увери, че го разглобява и се опита да я събере отново. На десетгодишна възраст поправи желязото, тостера и радиото. Той ни спести много пари за ремонт. С Джърмейн той беше много добър приятел. Те отидоха да търсят скрап в околните сметища, след което построиха велосипеди и каруци.

Джърмейн: Нашите велосипеди приличаха на съвременни планински велосипеди, но нямаха калници. Бяхме горди от факта, че те са по-шикозни от тези, продавани в универсални магазини.
Тито също хареса нашата пералня. Понякога той попита дали може да работи с него. Особено се наслаждаваше на това, че слагаше дрехите си през пистолета.

Латоя беше тихо дете, едно от любимите деца на майка ми. През лятото той прекарва много време в къщата си. След като беше измита и пенирана, Латоя седеше на дивана като малка дама. Ако някой кихна на вечеря, той покри покривката. Направих и това, когато бях млад.
Джанет, от друга страна, беше магьосник. На две години той бил наречен "катерица", защото обичал катеренето навсякъде.

Джанет: Докато сестра ми подреждаше косата и ноктите, заедно с братята си, изкачих дървета, играех бейзбол и плувах.
Трябваше да се бия, за да може Джанет да носи дрехи, за да отиде в детската градина. Той обича джинсите. И все още се облича като момче. Можеше да се появи вкъщи с ботуши, носени дънки с кръпки, прекалено голяма фланелка и косата му беше скрита под капачката. - Джанет - казах й - "носете обици, малко червило на устните си, иначе хората ще търгуват за един човек! -

Ранди имаше полемичен темперамент. Реби го нарече "Малкият професор", защото обичаше да спори. Ако някой от приятелите му каза, че топката е червена, Ранди просто, за да започне дискусия, твърди, че е зелена.

Най-решителният и силен конкурент сред моите деца беше Марлон, той като Майкъл играеше класическите игри за деца: пулове, карти, чипове. Майкъл почти винаги печели в игрите. Но Марлон не се отказва и продължава да свири с Майкъл, докато не спечели.

Но най-изненадващото дете беше Майкъл, на осемнайсет месеца вече танцуваше.
Ghinghi- ghinghi! Гингхи-гингхи!

Това беше звукът, произведен от пералнята ми. Един ден стоях пред него, проверявайки товара, когато изведнъж, случайно, се обърнах и видях на практика от подлеза на роклята ми Майкъл. Той държеше бутилка в ръка и танцуваше ... танцуваше до ритмичното скърцане на пералнята! Първият път, когато си мислех, че Майкъл - беше дете "необичайно".

Рейби: Майкъл още не беше на две години, след като един ден, след като превърна бутилката в храненето на баща си, той го вдигна и го удари по главата. Мисля, че баща ми не беше толкова за болката, колко шокиран беше, че неговият син го побутна. На три години злобата на Майкъл се беше заела от самоотбрана. След като Джо го прободе за лошо поведение, Майкъл му хвърли обувката. Джо трябваше да се наведе, в противен случай Майкъл със сигурност щеше да го удари.

Реби: Ако майка го помоли да направи нещо, подобно на скучна работа, която не искаше да направи, той заговори нещо за себе си. - Какво каза? - Мама казваше. Но Майкъл не отговори. - Елате тук! - заповяда Майка. И тогава забавлението започна. Майкъл се втурна в стаята, го преследваше. Той се плъзна под леглото, прилепнал към изворите. Мама се опита да го измъкне, но не можа. Нито моите братя. Трябваше да чакаме да излезе сама. След половин час или повече Майкъл най-после излезе от леглото, разтърси праха и бавно се върна в хола. Понякога мама не придаваше твърде голямо значение на ненавистта си и понякога заповядва на братята да вземат Майкъл, за да го научат на добрите нрави.

Майкъл беше също толкова добър, че бягаше от татко. Понякога в един момент бащата държеше Майкъл в ръце, готов да го изплюе, но след миг вече се бе освободил и татко само удари въздуха. Майкъл беше почти невъзможно да го задържи. Той беше като малка змиорка, която се развяваше непрекъснато. Това беше невъзможно.

Понякога Джо беше толкова ядосан на Майкъл, особено когато можеше да избяга от нас. Но имаше моменти, когато не можехме да помогнем да се смеем. "Какво трябва да направя с това дете?", Се зачудих, като разгледах личните качества на Майкъл, които например бяха голяма, прекалено щедра. Веднъж, когато Майкъл беше в втори клас, не можах да намеря една от моите бижута. - Къде е моята гривна? - попитах децата. Майкъл вдигна глава и каза ненормално: "О, аз го дадох на моя учител". Не го наказвах, мислейки за красивия жест, който направи, но аз го предупредих никога да не го прави отново. Майкъл не беше слушал. Стойността продължава да изчезва.

Той също започна да се интересува от бижутата на майка ми. Знаеш колко точна е баба: всичките й неща са държани в строг ред и не ми харесва, че нейните внуци докосват нещо. Между нея и Майкъл имаше големи боеве, когато успя да го вземе. Братята също се оплакват от поведението на Майкъл. - Мамо, когато отидохме в къщата му, Майкъл не можеше да си помогне да разбере какво е в чекмеджето - казаха някои от тях. - Когато излязохме от стаята, отвори чекмеджето и погледна вътре.

Марлон: Това не се е променило. По време на турнето "Виктори" ние по някакъв начин отидохме на подобни сцени. Майкъл влезе в кабинета на някого и започна да преглежда къде няма. "Майкъл, остави тези чекмеджета сами!", Казахме му. Харесваше да преглежда дори в нещата на братята си. Веднъж бяхме на парти в къщата на Ранди. Ранди трябваше да напусне бързо. Веднага щом си тръгна, Майкъл започна да отвори чекмеджетата. В един от тях намерил бележка: "Майкъл, не се притеснявай!" Майкъл се засмя надалеч. Не искам да създавам впечатлението, че младият Майкъл винаги е бил злощастен. Неговият характер има красиви характеристики. Когато Реби завършва гимназия, той й купува лак за нокти. Той обичаше да дава малки подаръци на приятелите си, които живеели в квартала.

Един ден той мечтаеше да има магазин за бонбони, защото му харесваше да свири на продавача. Джо започна да дава на синовете си седмични джобни пари. Майкъл изкара до последната стотинка за сладкиши и дъвки. Той е бил у дома си с пълни шепи от тези неща, той взе една дървена маса, два тухли и да ги настани на входа на детската стая, лежеше пред подложката на рафта и след това бонбони и започна да продава братя, сестри и приятели, за същата цена, която беше платил за тях.

Майкъл харесва много бонбони и дъвки. Преди да отвори своя "магазин", той бе отделил пари, за да може да купи сладкиши на щанда в парка от Малката лига зад къщата. Една вечер той не можа да намери пениса си, за да купи дъвка; той беше разстроен и започна да плаче. - Мамо, знаеш ли какво се е случило с моя стотинка? - попита той. Когато видях Марлон щастливо да дъвче дъвка, разбрах всичко.
Майкъл и Марлон бяха "тичащи приятели".
Марлон: Майкъл и мен бяха на една и съща височина и хората смятаха, че сме близнаци. Винаги сме свирили заедно, баскетбол, колоездене по алеята, подобно на нашите мини-велосипеди.
Джаки: Понякога станаха в средата на нощта, хванаха метла за пръчката и изиграха войната. Те насочиха метлата от прозореца и "стреляха" при преминаващи коли.

Майкъл обича да бяга и се състезава с братята и децата си в квартала. Бяха по улиците на квартала, около фонтана и играеха топки. Те, разбира се, бяха нормални детски игри. Но пеенето и танците никога не са били игра за Майкъл. Първият път, когато го чух да пее, през 1963 г. Джаки, Тито, Джърмейн в стаята му пеели песента "Мотаун" и внезапно чувах четвъртия глас, който пееше заедно с тях. Това беше Майкъл. Независимо от възрастта си - той е само на четири години - той намери своя дял и той я пееше ясно. - Знаеш ли, Майкъл има добър глас, той е достатъчно добър, за да стане певец - казах на Джо онази вечер.

Две години по-късно Майкъл пее на публично място "Climb Ev'ry Mountain". То беше в началното училище в Гарнет. Бащата на Джо и аз бяхме в публиката и Самюъл Джаксън избухна в сълзи, докато Майкъл започна да пее с мекия си чист глас. Но танцът му не беше по-малко съвършен. Докато Майкъл успя да се движи като Джеймс Браун. Той направи тези изстрели и завои, като "Душата на брат номер едно", който беше гледал по телевизията.

През 1965 г. Джаксън Пет участва в представление за таланти "Гари". Майкъл режисира хореографията. По време на репетициите един от братята каза: "Ние нямаме ход за тази част от" Моето момиче "." Майкъл би бил прекъснал и казал "Добре, да го направим". После показа движението ... толкова готино, че по-големите братя се огледаха един друг и поклати глава. - Майкъл, все още си дете, помислих си аз и ти си този, който дава инструкциите! Майкъл също беше мечтател. "Един ден ще живея в замък", казал веднъж на учителя си, когато бил в втори клас.
***
Превод от Grazia28 изключително за ONLYMICHAELJACKSON
- ЗАБРАНЕНО дори частично възпроизвеждане на друг уебсайт, поставя директна връзка към тази публикация. Благодаря.
Статус на защита DMCA.com

grazia28.wordpress.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен