"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



* Интервюто на Майкъл с Ebony / Jet, май 1992

от all4michael на 14. април 2017


Това интервю е проведено от Майкъл с Ebony / Jet редактор Робърт Джонсън по време на посещението си на няколко африкански държави (Габон, Бряг на слоновата кост, Танзания) през февруари 1992 г. По време на това пътуване, Майкъл беше (в специална церемония и "Кралят на Sanwi" Kingdom в Република Кот д'Ивоар).

Ebony / Jet: Какво чувствахте, когато се върнахте на африканския континент?


Майкъл: За мен това е "люлката на цивилизацията". Това е първото място, където се е появило културно общество. Това място е видяло много любов. Мисля, че има връзка, защото тук е източникът на ритъма. Всичко това, това е у дома.

Ебен / Джет: През 1974 година посетихте Африка. Можете ли да сравните двете посещения?


Майкъл: Този път осъзнах всичко по-съзнателно: хората и техните обстоятелства и тяхното управление. Но още по-ясно възприемах ритмите, музиката и хората. Почувствах това повече от всичко друго. Ритмите са невероятни. Можете да го видите особено по начина, по който децата вече се движат. Дори малките започват да танцуват, когато чуват барабаните. Ритъмите и как те докосват душите си и как се движат. Точно това носят чернокожите в Америка.

Крал на Сани

Ебен / Джет: Как се чувстваш като истински крал?


Майкъл: Не мисля за това толкова често, че не искам да мине в главата ми. Но това е голяма чест ...


https://www.youtube.com/watch?v=CNJk84s2bew

Ebony / Jet: Връщайки се към ритъма и музиката, как съставихте евангелските песни на последния си албум?


Майкъл: Написах "Ще бъдеш там" в моя дом в Невърленд, Калифорния. Не съм мислил за това дълго. Ето защо е толкова трудно да ме призная за песните, които пиша, защото винаги чувствам, че идва от по-висок източник. Щастлив съм да бъда инструментът, чрез който тази музика изтича. Аз съм само източникът, през който тече. Не мога да го призная, защото това е Божието дело. Той ме използва като посланик.

Ebony / Jet: Може ли да ни кажете нещо за концепцията на опасния албум?


Майкъл: Исках да направя албум, който да е като Suite of Nutcracker на Чайковски. Албум, който хората ще слушат още 1000 години. Нещо, което ще живее вечно. Бих се радвал, ако децата, тийнейджърите, родителите на всички етнически групи по целия свят в продължение на стотици години все още ще слушат песните на този албум и ще се опитат да го анализират.

Ebony / Jet: Забелязахме, че сте направили специално усилие да посетите децата на това пътуване.


Майкъл: Обичам децата, както виждате. И бебета.

Ебен / Джет: ... и животни


Майкъл посещава Абиджан, 1992

Майкъл:Има известно усещане, което децата и животните притежават, и това ми дава творческа енергия. Една сила, която по някакъв начин се изгубва по-късно в живота поради многообразието от упражнения от всички страни. Един велик поет веднъж казал: "Когато виждам деца, разбирам, че Бог все още не се е отказал от хората." Индийският поет Тагор каза, че невинността на децата е източник на неизчерпаемо творчество за мен. Това е потенциала на всяко човешко същество. Но когато пораснеш, ти си обучен; Вие се приспособявате към обстоятелствата на вашата околна среда и я губите. Любовта. Децата обичат. Те не богохулстват, не се оплакват, просто са отворени. Те те вземат както си. Те не оценяват. Те не разделят света на черно и бяло. Те са много детски. И това е проблемът с възрастните, защото те губят тези детски качества. И точно това е нивото на вдъхновение, което е толкова важно за създаването на песни, но и за скулптор, поет или писател. Това ниво на невинност, същото ниво на съзнание, от което създавате. И децата имат това. Когато става дума за деца, животни или природа, аз го чувствам особено интензивно. И, разбира се, когато съм на сцената. Не мога да изпълнявам без такова обмен на пинг-понг с публиката. И точно това е нивото на вдъхновение, което е толкова важно за създаването на песни, но и за скулптор, поет или писател. Това ниво на невинност, същото ниво на съзнание, от което създавате. И децата имат това. Когато става дума за деца, животни или природа, аз го чувствам особено интензивно. И, разбира се, когато съм на сцената. Не мога да изпълнявам без такова обмен на пинг-понг с публиката. И точно това е нивото на вдъхновение, което е толкова важно за създаването на песни, но и за скулптор, поет или писател. Това ниво на невинност, същото ниво на съзнание, от което създавате. И децата имат това. Когато става дума за деца, животни или природа, аз го чувствам особено интензивно. И, разбира се, когато съм на сцената. Не мога да изпълнявам без такова обмен на пинг-понг с публиката. когато съм на сцената Не мога да изпълнявам без такова обмен на пинг-понг с публиката. когато съм на сцената Не мога да изпълнявам без такова обмен на пинг-понг с публиката.Знаете ли, тази игра с причина и ефект, действие и реакция. Аз играя с тях. Подхранват ме и търгувам заради тяхната енергия.

Ebony / Jet: Къде води всичко това?


Майкъл: Наистина вярвам, че Бог избира хората да вършат нещата. Точно както са избрани Микеланджело или Леонардо да Винчи, Моцарт, Мохамед Али или Мартин Лутър Кинг. И тяхната мисия е да правят само тези неща. И мисля, че дори не съм надраскал повърхността на истинската цел на съществуването ми. Аз съм отдаден на моето изкуство. Вярвам, че най-висшата цел на всяко изкуство е съединяването на материала с духовния, човешкият с божественото. И аз вярвам, че това е истинската причина за съществуването на всяко изкуство и за всичко, което създавам. Чувствам се щастлив, че съм инструмент, чрез който музиката тече.

Дълбоко в себе си чувствам, че този свят, в който живеем, е голям, огромен, монументален симфоничен оркестър. Вярвам, че всяко творение е звучно в неговата най-оригинална форма и не е просто произволен звук, а музика. Знаете ли термина "музика на сферите"? Това е много буквална формулировка. В Евангелията, четем: ". И Господ Бог създаде човека от пръст от земята и вдъхна в ноздрите му жизнено дихание и човекът стана жива душа" Това дъх на живота за мен е музиката на живота и прониква всяко влакно на творението. В един от парчетата на " Опасен албум" казвам:

"Живот-песни от цял ​​век пулсират в кръвта ми, танцуват ритъм на прилив и поток."

Това е много буквално изявление, защото същите загадъчни интервали и биологични ритми, които определят градивните елементи на моята ДНК, също насочват движенията на звездите. В една и съща музика определя ритъма на сезоните, пулса на сърцето ни, миграцията на птиците, приливите и отливите на океана приливите и отливите, циклите на растеж, образуване и разпад походи. Това е музика, това е ритъм. И целта ми в живота е да върна на света онова, което за щастие получих: екстазът на божествения съюз чрез моята музика и танц. Това е моята цел, затова съм тук.

* Цитат от Dancing The Dream

Ще бъдете ли там?

Ebony / Jet: Ами политиката?


Майкъл: Никога не се занимавам с политика. Но мисля, че музиката успокоява дивия звяр. Когато поставите клетки под микроскоп и включите музиката, вие ги виждате да се движат и да започнат да танцуват. Докосва душата ... Чувам музика във всичко.

Знаеш ли, не съм казал толкова много след осем години. Знаеш ли, аз не давам интервюта. Това е само защото те познавам и защото ти вярвам. Ти си единственият човек, на когото се доверявам достатъчно, за да му дам интервюта.

/all4michael.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен