"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



* Интервю с Ричард Стайтс

 


Ричард Стайтс

 

Албумът Invincible току-що отбеляза своята двадесета годишнина и не можех да си представя да не спомена този албум в сайта по този повод. Така че исках да се доближа до любимата си песен от записа, а именно "Don't Walk Away". Затова се свързах с Ричард Стайтс, за да се обърна към него в интервю. Следователно последният, в ролята на композитор, продуцент и втори глас, заедно с Майкъл Джексън, беше идеалният свидетел. Наистина обичам тази песен и благодаря на Ричард, че изпълни желанието ми да пожелая на Invincible честит рожден ден .

 


 

Първо, как стигнахте до тази страст към музиката, че да я превърнете в своя работа?

Започнах да пея на сцената на 12 години от записани касети. Въпреки че бях много млад, за мен беше много естествено да бъда на сцената и тогава обичах сцената, музиката и развлекателната индустрия.

Всичко това ме накара да притежавам собствено звукозаписно студио, собствена продуцентска и издателска компания. Свирех основно на пиано, но също и на барабани и програмирах собствените си песни. Кариерата ми започна, когато подписах като изпълнител с MJJ Music / Sony Music на 25 години. Впоследствие подписах с Interscope Records чрез Джими Ловин от 1997 до 2000 г.

Как бяхте забелязани и след това наети в MJJ Music?

За първи път получих договор като певица с MJJ Music / Sony Music през 1995 г. Отидох в Хейвънхърст, дома на Джаксън в Енсино, и там записах в тяхното студио и срещнах Джаки Джаксън. Той мислеше, че съм талантлив и записахме няколко песни. Джон Дайвънс и Джаки Джаксън предадоха музиката ми на Майкъл Джексън и той ме накара да подпиша договор с неговия лейбъл. Той беше изключителен артист и за мен е голяма чест да знам, че ме е избрал за изпълнител на своя лейбъл: винаги съм го уважавал много.

Много по-късно продуцирах, написах и изпях песен, наречена "Don't Walk Away", която беше издадена в албума Invincible на Майкъл Джексън. Песента първоначално беше записана с моя собствен глас за албума ми в Interscope. След това го дадох на MJ. Все още имам оригиналния запис.

Има ли автобиографична част в тази композиция?

Тя е напълно автобиографична. Написах текстовете за момиче, което обичах и което разби сърцето ми, когато ме напусна. Спомням си, че не исках тя да си ходи, но не намирах думите да й кажа. В крайна сметка тя промени името си, премести се и никога повече не говорихме. Тя се казваше Грейс Лий и беше от Аляска.

Бях много ангажиран с продуцирането на тази песен “Don't Walk Away”, тъй като изпях оригиналната версия и тя трябваше да бъде в албума ми в Interscope.

Как се включихте в проекта Invincible ?

Когато напуснах Interscope през 2000 г., загубих всичко. Един добър приятел плати за склад за една година, за да мога да съхранявам студийното си оборудване там. Нямах повече пари, спях отдясно наляво и се разхождах, опитвайки се да оцелея в Холивуд, когато се обадих на стария си мениджър Труди Грийн и неговият асистент ми каза, че Теди Райли се опитва да се свърже с мен! Тя ми даде номера му, защото той помоли да му се обадя възможно най-скоро. Купих си визитна картичка с това, което ми беше останало и му се обадих. Той ми каза: „Виж, можеш ли да вземеш главните касети и да се качиш на самолета?“ Искам да запиша вокалите на Майкъл с теб в твоята песен. Аз ще платя за пътуването. Мога също да ви помогна да вземете главните ленти от вашето хранилище.Непобедим .

Теди Райли изслуша песента ми и каза, че Майкъл ще я хареса. Когато му я изсвири, той ни заведе в Ню Йорк, за да запишем вокалите му. Първо отидохме в студиата на Sony за няколко дни, но тъй като той имаше конфликт с Томи Мотола, след това отидохме в Hit Factory.

Можете ли да ни разкажете за произхода на песента „  Не върви“ ?

Да, участвах в цялостното проектиране, създаване и продуциране на песента “Don't Walk Away”. Записах също всички първоначални вокални части, тъй като трябваше да бъде в албума ми в Interscope, както казах. Майкъл и аз се разбрахме веднага. Спомням си, че бях в задната част на студиото с цялото си оборудване. Пуснах нова песен, върху която работех и която в крайна сметка също направихме. Слънчеви очила на носа ми, клатех глава в такт на песента и Майкъл започна да прави като мен: той кимна и извади слънчеви очила от джоба си и ги сложи. Залагания също. Никога няма да забравя този момент: беше весело!

Теди Райли е кредитиран като автор на песни и продуцент: имате ли спомени, свързани с работата му за тази песен?

Реално Теди по никакъв начин не е участвал в производството на парчето. Донесох оркестър от 27 инструмента. Представих се с финализираните мастер ленти. Той планира записа на вокалните партии на Майкъл, но се отдаде на себе си в продукцията и като продуцент: така става в големите албуми. Да, продуцирах песента, но в книжката с албума аз съм цитиран като копродуцент, докато Теди Райли и Майкъл Джексън са като продуценти, въпреки че се бях съгласил да им дам само 10% от кредита за продукцията. Бек вокалите вече бяха записани преди вокалните партии на Майкъл. Аз бях този, който им предостави главните ленти. Единствените неща, които добавихме бяха вокалните части на Майкъл с някои звукови ефекти и аранжимент на Теди на електрическа китара за интрото. Що се отнася до моята вокална част, която можете да чуете в края на песента, Майкъл искаше да я запази. Всъщност той искаше да запази повече, но в крайна сметка запази само тази последна вокална част от моето демо. Покойният звукорежисьор Bruce Swedien миксира песента онази вечер и това е, което чуваме в записа.


(... По време на нашите дискусии за Messenger, резултат от които е това интервю, Ричард ме кара да слушам демото му на „Don't Walk Away“. Не се осмелявах да го попитам, но моят събеседник го направи спонтанно. Той изглежда наистина оценявайте музиката ми. Интересът към генезиса на тази песен и по този начин документира нашите обмени. Още повече, че всичко това потвърждава неговите твърдения: същественото вече беше там, когато той попита гласа си. Цялото е малко по-интимно в по-акустична атмосфера ,а финализираната версия съдържа само няколко аранжировки. Майкъл можеше да поеме тази артистична посока, която вече беше пробвал с "Much Too Soon", без да я включва в окончателния си списък с песни. Въпреки това той напълно уважава визията на Ричард в неговото изпълнение. Болката и скръбта вече се усещат напълно в това демо и се чувствам привилегирован да слушам какво накара Краля на попа да иска да запише песента. Финалът ми звучи познато и има основателна причина: използван е вокалният дубль на Ричард и който всички можем да чуем в албума Invincible .Усеща се приятното усещане от слушане на архивен документ: именно в тази област се опитвам да направя скромния си принос във вселената на Майкъл Джексън, за да се опитам да бъда полезен ...)

Майкъл Джексън никога не е споменавал публично тази песен. Спомняте ли си неговите забележки и мнения за „  Не си тръгвай“ ?

Сигурен ! Майкъл хареса песента “Don't Walk Away” и той ми благодари отново и отново. Той ми каза, че това е едно от любимите му парчета в албума Invincible и една от първите песни, които записва за него.

Участвахте ли в други творби, които не бяха избрани в албума?

Записах и песен, наречена „Just a Lover in My Life“, която той също планираше да запише, но в крайна сметка така и не финализира вокалите. Така че ние никога не го смесихме или завършихме, освен вокалите, които Майкъл запази Ако нищо не излезе официално в рамките на 5 години, всички права се върнаха при мен. Значи аз съм собственикът.

(... Този отговор за „Just A Lover In My Life“ непременно беше събудил любопитството ми. За щастие, в същия дух като слушането на демото на „Don’t Walk Away“, Ричард ми предложи малко музика. слушайте като добър изненада. Песен в средно темпо с интересен потенциал, не беше нужно по-малко, за да предизвика интереса на Майкъл. От първото слушане можете да почувствате цялото влияние на Джаксън чак до вокалното изпълнение на Ричард. тази тъмна и измъчена атмосфера, виждам някои прилики с " She Was Loving Me“ от Кори Рууни, друга песен, която не е запазена за InvincibleТази атмосфера пасва идеално на Краля на попа и можем да си го представим напълно потопен в това демо, защото е направено за него. Представям си, че чувам неговата версия и се оставям да бъда увлечен от тези перкусии, които звучат като биене на ново любовно разочарование, но много по-горчиво от "Don't Walk Away", в тема, близка до тази на "Who Is It “. Всичко това ме кара да искам да бъда позитивен и да си кажа, че сандъците все още не са ограбени. Аз все още имам Джаксън съкровища, за да открият и това предлагане Ричард Stites е тук, за да ми напомнят. Очевидно помолих нейното разрешение да спомена тези подслушвания. Той любезно прие, като уточни, че го държи твърде дълго за себе си. Дори добавя, че след сесиитеInvincible , аз съм първият човек, който слуша това демо и той оценява интереса ми. Ето как оставам да се надявам, че сред сътрудниците на Краля на попа много ще се радват да споделят това прекрасно преживяване, което са преживели с него...)

Промоцията на албума беше прекратена след конфликт между MJ и неговата звукозаписна компания. Мислите ли, че тази песен би могла да направи добър сингъл с видеоклип?

Абсолютно. Томи Мотола искаше каталога на Бийтълс, който имаше Майкъл, и искаше той да го продаде на Sony Music. Когато MJ отказа, Томи Мотола се зае да развали успеха на албума в Съединените щати. Това е причината да се продаде само 2 милиона копия там, а 12 милиона в останалия свят. Ето защо MJ нарича Томи Мотола, дявола. Ако промоцията беше направена правилно в Съединените щати по-специално, албумът щеше да бъде успешен, но Томи Мотола се погрижи това да не е така.

Какъв е вашият музикален път от това време ?

След като работих върху записа на Майкъл, работих върху албумите на Джордж Клинтън, Sleepy Brown, Tim Armstrong, The Transplants, Natalie Cole и Hollywood Undead.

Майкъл Джексън несъмнено беше важен факт, но и много кратък в кариерата ми в света на музиката. Подобно на Форест Гъмп, много пъти съм се озовавал в разгара на страхотни неща в точното време. Работата с Майкъл беше определящ момент и остава прекрасен спомен, който ме промени завинаги.

https://bricenajar.com/ 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен