"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



* Флоренция (Италия), ноември 2021 г

 


5 декември 2021 г. 

лед Варшава , Прага и Виена, Флоренция, в Италия, следователно е последната спирка от това пътуване. Това е град, който с нетърпение чаках да видя, не само защото Майкъл Джексън е бил там самият, но и преди всичко защото има репутацията на великолепен. И няма да се разочаровам... и от двете гледни точки!

Пристигна във Флоренция в понеделник 1 -ви ноември в дъжда. След като кацнах в Пиза, хванах влака за Флоренция и се надявах да успея да се любувам на пейзажите на Тоскана по време на пътуването, така че е пропуснато!

Лошото време и смяната на времето означават, че нощта вече пада, когато най-накрая съм във Флоренция. В града съм само ден и половина и все още смятам да му се насладя.

Майкъл Джексън идва два пъти в столицата на Тоскана, през май 1988 г., докато неговото Bad Tour беше в Италия, след това през януари 2006 г. И двете посещения бяха частни и малко се знае за тях (прочетете тук ).

Въпреки това, докато се насочвам към моя хотел, за да депозирам багажа, осъзнавам, че този се намира точно до магазина за играчки, където Майкъл е правил покупки за децата си през 2006 г. Нищо чудно, че името на улицата ми подсказваше нещо по това време на резервация. Все пак чисто съвпадение! Но на следващата сутрин, разбира се, ще отида да видя магазина.

Краят на деня е посветен на опознаването на града. Стоя много близо до Дуомо, катедралата Санта Мария дел Фиоре, която бързам да разгледам. Отдавна исках да видя тази величествена катедрала и вярвам, че никога няма да забравя този момент, когато ми се появи, в края на улицата, в която вървях. Спрях мъртъв, като просто казах „о, м… ..“. Не мисля, че съм виждал нещо толкова красиво.

Пиаца дел Дуомо, в историческия център на Флоренция, разбира се, е пълен с туристи, особено след като най-накрая спря да вали. Разхождам се по улиците и скоро пристигам на Piazza Della Repubblica. В една от съседните улици забелязвам Hard Rock Cafe. Както във всички градове, които посещавам, винаги спирам там и толкова често не мога да намеря нищо за семейство Джаксън, този път бях изненадан да видя панталони, които Майкъл носеше по време на Триумф. Кулата.

След добра пица (все пак сме в Италия!), се връщам в хотелската си стая, на следващата сутрин имам среща с Дейвид 😉

Вторник сутринта, около девет часа, съм пред Galleria Dell'Accademia, близо до моя хотел. Билетите, резервирани няколко дни по-рано, ми дават бърз достъп до музея и веднага щом контролно-пропускателните пунктове преминат, пред мен се появява Давидът на Микеланджело.

Бях виждал реплика преди няколко години в Рим (за да прочетете тук ), но исках да видя "истинската", тази внушителна статуя с височина повече от пет метра (без цокъла), издълбана в мрамор в началото на века . 16 -ти век. Централната част на музея, разбира се превъзходно представена, в края на галерията на затворниците (където се намират четирима от известните затворници на Микеланджело) привлича тълпи. И също така привлече Майкъл Джексън през май 1988 г., който между датите на концертите си в Италия дойде да види шедьовъра на своя майстор и позира в краката му.

Прекарвам известно време, възхищавайки се на тази статуя, разглеждайки детайлите. Ръцете, краката, мускулите са впечатляващи. Винаги е очарователно да имаш част от историята пред себе си и ако, разбира се, си представям Майкъл Джексън, Краля на попа, очарован пред тази статуя, признавам, че да съзерцаваш една от скулптурите - ако не е НАЙ-много известна скулптура в света - е специално, уникално усещане!

Много други скулптури са изложени, почти натрупани, и бързо разбирам защо. Стаята Gipsoteca Bartolini, която се надявах да видя, на първия етаж на музея, тъй като Майкъл беше сниман там по време на посещението си, е затворена за обществеността и скулптурите там са преместени на приземния етаж.

Така че забелязвам Нарциса, статуята, която може да се види зад Майкъл на снимката от 1988 г.

Посещението на Galleria Dell'Accademia най-накрая е доста бързо (малко съм разочарован, мислех да посетя малко по-голям музей), но най-накрая ще ми остави останалата част от деня да разгледам града.

Отивам директно до Dreoni Giocatolli, магазина за играчки, който забелязах предишния ден. Интериорът е огромен, истинско детско царство!

Търся специално мястото, където е сниман Майкъл, и се обръщам към един от продавачите, за да го попитам за информацията. Той не се поколеба да ми каже, но когато го попитам дали е бил там, когато Майкъл дойде, той се поколеба за няколко бързи секунди и ми отговаря с „не“, което означава, че не иска да говори за това!

Време е да направя снимките си и ето ме, че излизам от магазина с други два адреса, които вече имам предвид. Може би там ще имам по-голям късмет?

По време на двата си престоя във Флоренция Майкъл Джексън обичаше да ходи по антикварни магазини, за да прави лични покупки. В една алея близо до Понте Векио (друго нещо, което трябва да се види в града), забелязвам един от магазините, където Майкъл е купувал копия на скулптури за своето ранчо в Невърленд, галерия Frilli. И точно аз виждам от улицата, в задната част на магазина, Le Mercure Volant от Жан Болон (оригиналът е изложен в Националния музей Bargello във Флоренция), тази голяма статуя, която се намираше пред главния вход на къщата на Невърленд (прочетете тук ).

Решавам да вляза и да задам няколко въпроса. В най-лошия случай ще ми кажат с "не", идентично с продавача на магазина за играчки! Но младата жена, която ме посреща веднага изглежда много съпричастна и когато обясня причината за посещението си, тя е много ентусиазирана. И най-добър късмет, тя говори (много добре) френски!

Тя веднага изважда книгите за гости от магазина и ми показва двата автографа, оставени от Майкъл. Знаех, че има един, този от 2006 г. (който всъщност се оказва от 1988 г., снимката и датата на това, което открих, не съвпадат!) И съм приятно изненадан да видя, че има две, т.к. всеки от пасажите на Майкъл. И тези автографи са още по-интересни, защото уточняват датата на пристигането на Майкъл във Флоренция, дати, които дотогава са били приблизителни.

Започваме да обсъждаме статуите, поръчани от Майкъл, произведения, които той обичаше да поръча в два екземпляра, ми казва тя. Забелязах в магазина статуята на борците, която беше в хола на Невърленд.

Младата жена ми казва, че наскоро е намерила в интернет снимка на тази статуя в Майкъл, но никога не е виждала тази на Летящия Меркурий в парка. Така че съм щастлив да му покажа.

Това също ми напомня за една статуя, която заинтересува Майкъл, той беше помолил да купи репродукция през 2006 г.: Отвличането на сабинските жени от Жан Болон (решително, Майкъл изглежда харесваше този художник!). Поръчката няма да бъде изпълнена в крайна сметка, но ми казва къде мога да намеря оригинала на тази статуя във Флоренция. Продавачката наистина е запалена по изкуството и е толкова приятно да я чуя да говори, че на моменти дори забравям защо дойдох!

Тя ме пита къде са всички тези статуи, тези произведения, които Майкъл имаше. Разказвам му за хангарите, на тайни места, където се съхраняват личните вещи на звездата и че сигурно са в някой от тях, ако за съжаление не са били продадени на търг!

Разбира се, говорим и за самия Майкъл. Тя беше твърде малка, за да присъства по време на пасажите на певицата, но шефът й разказа за лудостта, която заобикаляше посещенията му в магазина. През 1988 г. няколко фенове присъстваха на улицата, Майкъл не се поколеба да излезе от колата насред улицата и да ги поздрави. През 2006 г. настроението беше съвсем различно. Майкъл излизаше от дълъг процес и искаше мир. Когато колата пристигна, спря на тротоара, така че Майкъл просто трябваше да излезе и да влезе в магазина.

Младата жена ми казва, че е направила някои лични проучвания за характера на Майкъл Джексън, когато е разбрала, че той е дошъл в магазина. Ако тя вероятно не е голям фен на певицата, все още смятаме, че тя не е била повлияна от това, което е прочела в медиите и че има добро мнение за Майкъл.

Нашият разговор за съжаление ще бъде прекъснат от клиент, който влиза в магазина и който не иска да чака, докато приключим! Решавам да си тръгна, но продавачката ме настига, като ми даде своята карта. Тя би искала да знае моя сайт и да прочете тази статия и да ме помоли да се свържа с нея веднага щом бъде онлайн. Използвам възможността да й благодаря отново тук за нейното посрещане и доброта и преди всичко за нейната страст. Беше удоволствие да го слушам да говори за Майкъл и Арт.

Обичам тези моменти на споделяне и излизам от магазина почти в облак. Разходката във Флоренция продължава към Понте Векио. Прекосявам го и пристигам от другата страна на Арно (реката, която пресича града), защото искам да отида до Palazzo Di Cosimo Ridolfi, където Майкъл също направи покупки през 2006 г.

В сградата има вътрешен двор с няколко антикварни магазина. Решавам да вляза в първия, Pratesi Antichita.

Питам продавачката дали Майкъл Джексън е идвал тук. Това наистина е така и тя ме води при шефа си, мъж на определена възраст, известен антиквар, който говори много добре френски и който присъстваше в деня, когато Майкъл дойде. Така че това е моят щастлив ден!

Галерията е специализирана в бароковото изкуство. Картини и скулптури са изложени в цялата стая и Джовани Пратези, собственикът, ми обяснява, че Майкъл е търсил конкретна картина (на която няма да имам името), но в крайна сметка той няма да може да купи тъй като този е класифициран, той нямаше право да напуска Италия. Тогава италианският търговец на антики посъветва певеца да се свърже с художник, когото познава, Серджо Скатици, без да знае дали го прави (това, което знаем обаче е, че Майкъл е видял изложба на художника в галерия Уфици по време на същия този период).

„Нека ви разкажа един малък анекдот“, ми каза тогава антикварът. „Майкъл Джаксън беше във Флоренция за частен престой. Той беше отседнал в Westin Excelsior и хотелът ми се обади, за да ме попита дали мога да затворя магазина си за изключителен клиент. Не знаех кой е, но приех. Майкъл пристигна с младо момиче и една дама и първото нещо, което ме попита беше „имате ли салон?“ Не разбрах защо! Тогава той ми обясни, че идва от чужбина, че е много уморен от джетлагата и че иска да си почине. Дадохме му достъп до стая, където имаше диван. Легна и спа два часа! И чакахме, без да знаем какво да правим! "

Човекът все още се смееше, докато ми разказваше тази история и не можех да повярвам. Свети Михаил!

Тръгвам с картата на човека, който също желае да може да прочете тази статия. Мога само да му благодаря, че сподели тези моменти, които правят Майкъл Джексън малко по-човечен, далеч от буйната звезда, както някои обичат да предават.

Един ден във Флоренция не е достатъчен, за да оцените съкровищата, които изобилстват в града. Например, невъзможно е да посетите Galerie degli Uffizi (Галерия Уфици), един от най-богатите музеи в света, без да сте направили резервация. В Палацо Векио също има опашка. Така че ще го видя само отвън, от Пиаца деле Синьория, най-важният площад във Флоренция. В задната част на съзнанието си запазих препоръката на младата жена от Галерия Frilli да отидете да разгледате Loggia dei Lanzi, която се намира на този площад. Изложени са няколко статуи от близкия музей Уфици, включително статуята на Жан Болон, Отвличането на сабинките, на която Майкъл е пожелал да придобие репродукция. Великолепна скулптура, която предизвиква началото на историята на Рим, малко след основаването му от Ромул и неговите спътници.

На площада, на входа на Palazzo Vecchio, има и копие на Давид на Микеланджело, като припомня, че първоначалното му място беше там, преди да е станало, от съображения за опазване, прехвърлени към Galleria на Академията, в средата на 19 -ти век .

Друго копие на Давид, в бронз, се намира на Пиацале Микеланджело, белведер, от който се открива великолепна панорама към най-красивите паметници на Флоренция. Място, което не трябва да се пропуска, особено по залез слънце!

Флоренция е великолепна и заслужава това описание, дадено за нея като „музей на открито”. Имах (твърде) кратък преглед и е очевидно, че ще се върна.

Всички адреси на посочените места можете да намерите тук .

https://onmjfootsteps.com/

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен