"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



Хауърд Блум за Майкъл - Майкъл Джексън беше ли светец?

от  на 16 юни 2011 г.

20 юли 2009 г.
Гост-блогърът Хауърд Блум започва легендарната си кариера в музикалния PR, когато се присъединява към Howard Bloom Organization Ltd. през 1976 г. Съосновател и помощ, кариерите на Майкъл Джексън, Принс, Боб Марли, кралица, Били Джоел, Джон Кугар Меленкамп, Саймън и Гарфункъл, Бет Мидъл, Джоан Джет, AC / DC, Говорещи глави, Грандмайстор Флеш и яростната петица и около стотина други Изграждайте звезди от 70-те и 80-те. Тук той споделя някои от личните си мисли за смъртта на клиента си Майкъл Джексън и ни отвежда на по-тихо място зад големия рев.
В нощта на 25 юни, когато бях в 1 часа сутринта на път за нощната си разходка, която ме заведе на пешеходна обиколка на проспект парк и обратно към къщата ми с пясъчник, отидох в този самотен час, когато улиците и тротоарите за обикновено бяха празни от хора, минали няколко на възраст около 18 години. Момчето имаше дълга тъмна къдрава коса, а момичето имаше руса къса прическа и носеше къси панталони. Момчето ми каза нещо, докато минавах. Върнах се, свалих слушалките и го помолих да повтори казаното от него. Той каза: „Майкъл Джексън е мъртъв“.
Попитах го защо ми каза това. Чудех се дали ме познава от чаения салон на Union Station, където пиша, или от улицата, и дали той знае връзката ми с Майкъл Джексън. Не, той не знаеше за това. Той каза на всички. Не искаше някой да го пропусне.
Преди всичко той искаше да се увери, че никой, който е над 30 години, не минава и не забелязва. Той чувстваше, че независимо дали искаме да го признаем или не, смъртта на Майкъл е загуба за всички нас.
Как успях да работя с Майкъл и неговите братя?
Беше пролетта на 1983 г., когато Jacksons се събраха, за да започнат обиколката си на Victory. Всички бяха там, включително баща й, който първоначално управлява възхода на петицата Джексън. Мениджърът ви за турнето на Победата продължаваше да ми се обажда четири месеца и ме молеше да работя с Джаксън. Продължавах да отказвам. По това време аз просто помагах на Amnesty International да се утвърди в Северна Америка и бях работил със Саймън и Гарфункел, когато те се събраха отново за половин милион души, за да дадат безплатен концерт в Central Park , Тогава двамата тръгнаха на турне, а аз се погрижих за турнето в Куинс, където играха пред 110 000 души на южноамериканския футболен стадион.
Но обичах „кампаниите“ - борбата за истина, която другите не виждаха. Обиколката на Джаксън не ми се стори предизвикателство. Те вече го бяха направили. Майкъл току-що продаде 36 милиона албума „Трилър“. Това беше почти три пъти повече от предишния рекордьор Питър Фрамптън. Не чувствах, че Джексънс има нужда от мен. Затова продължих да отхвърлям предложението й. Въпреки това усетих, че ако отмените някого, трябва поне да го кажете лично. Затова, когато Джаксън дойдоха в Ню Йорк и ме помолиха да се срещна с тях в хотел Helmsley Palace, трябваше да отида. Дори ако срещата беше в полунощ в събота и аз работех от 9:00 часа.
В момента, в който влязох в стаята, която Джексън бяха насрочили за срещи, две неща бяха очевидни. Първо, чрез езика на тялото на тези братя можете да разберете, че те са най-честните, морални и отворени хора, които някога можете да срещнете. Второ, че изпаднаха в наистина големи проблеми. Те не знаеха какво е и аз също не знаех. Но това, което знаех, беше: тук имаше предизвикателство. Тук нещо не беше наред, което трябваше да се поправи. Нещо невидимо не е наред. Нещо нередно, което всеки от нас можеше да почувства и все пак да не назове. Просто трябваше да кажа „да“.
Първата ми среща с Майкъл се проведе едва четири месеца по-късно. Бях в къщата на басейна на Марлон в Енчино, малка двуетажна къща до басейна на Марлон, с по една стая на всеки етаж. Дотогава си бях свършил домашното. Бях чел хиляди статии за Майкъл. Бях създал досие за живота на семейство Джексън. Имаше едно нещо, по което всички тези статии се съгласиха: Майкъл не беше нормално човешко същество. Статиите го наричаха „бълбукащо бебе“, описвайки го като някой, който се стряска, когато го докоснеш.
Но факт беше, че нито Майкъл, нито аз сме израснали в конвенционално нормално детство, нито сме израснали с други деца. Така че и аз не познавах ежедневните ритуали на нормалния живот. Трябваше да се уча, като гледам други хора, сякаш те са модели, а аз съм наблюдател от Марс. Един от ритуалите, които наблюдавах, беше треперене на ръце между непознати. Знаеш ли, срещаш се с някой, когото никога не си виждал преди, защото другите искат да ги срещнеш. Ходиш до него или нея, протягаш ръка и казваш: "Здравей, казвам се ...". Това беше ритуал, който почти никога не съм използвал. Но когато Майкъл отвори вратата на къщата на басейна, аз се качих при него, протегна ръка и казах: „Здрасти, аз съм Хауърд.“ Знаех какво ще се случи. Статиите го бяха описали. Майкъл ще се отклони от докосването ми. Но това изобщо не се случи. Майкъл стисна ръката ми, разтърси моята и каза: „Здрасти, аз съм Майкъл.“ Беше толкова нормално и естествено, колкото трябва да бъде. Историите в медиите бяха грешни. Но хиляди медии ги бяха папрозирали като истина. Нещо странно се беше случило в „извън зоната“ на Майкъл - в областта на възприемането на пресата, това ни служи като реалност. В крайна сметка тези недоразумения го убиха. Но това е история, която се разказва в различно време. „Беше толкова нормално и естествено, колкото трябва да бъде. Историите в медиите бяха грешни. Но хиляди медии ги бяха папрозирали като истина. Нещо странно се беше случило в „извън зоната“ на Майкъл - в областта на възприемането на пресата, това ни служи като реалност. В крайна сметка тези недоразумения го убиха. Но това е история, която се разказва в различно време. „Беше толкова нормално и естествено, колкото трябва да бъде. Историите в медиите бяха грешни. Но хиляди медии ги бяха папрозирали като истина. Нещо странно се беше случило в „извън зоната“ на Майкъл - в областта на възприемането на пресата, това ни служи като реалност. В крайна сметка тези недоразумения го убиха. Но това е история, която се разказва в различно време.
За няколко минути Майкъл и аз се изкачихме по тесните стълби до стаята, където Марлон пазеше оборудването си за запис. Бях написал съобщение за пресата и исках одобрението на Майкъл. Намерихме място да седнем сред купища усилватели и клавиатури. Прочетох на глас прессъобщението. И докато правех това, тялото на Майкъл се отпусна. "Това е красиво", каза той, след като приключих. „Написахте ли това?“ Разбира се, че имах. И факт беше, че не беше работа за мен бързо да напиша нещо там за пресата, аз го видях като изкуство. Бях издал литературно списание, което спечели две награди в Националната поетична академия. Оттогава Washington Post описва публикациите в моите книги като „красиви“. Но никой друг не беше разпознал скритото изкуство и творчество в нещо толкова ежедневно. Майкъл очевидно го прави.
Когато Майкъл се съгласи с прессъобщението, се върнахме обратно в малката стая на долния етаж. Конзолите за видеоигри стояха по протежение на стената, устройства, които по това време можеха да си позволят само увеселителни паркове. А в средата на стаята имаше билярдна кърпа, която заемаше най-голямото пространство в стаята. Джаксоните имаха среща с арт директор на CBS, за да помогнат на групата да избере корицата на албума за турнето на Victory. Искахте ме с вас.
Когато дойде художественият директор, тя имаше портфейли от петима художници със себе си, които тя разнесе на масата на басейна. Не простото черно винилово портфолио имаше повечето художници по това време да демонстрират своите творби. Всяка от тях беше в поръчан куфар, изработен от ръчно изработена кожа или черешово дърво. И всеки беше от легендарен художник, топ артист в своята област.
Художественият директор ни постави от другата страна на масата на басейна. Майкъл беше в средата. Бях отляво. Братята се събраха около нас. Художественият директор изнесе първото портфолио на Майкъл. Той леко отвори първата страница, точно толкова, че да види мъничко парче от нея. Когато го видя, лактите му се огънаха, коленете му трепереха и всичко, което можеше да каже, беше: „ooooooooooooooh“ Нежен оргазъм „oooooooooh“.
Усещате какво вижда в тази единствена сричка.
Знаете ли стихотворението на Уилям Блейк?
Да видиш свят в пясъчно зърно
И небе в див цвят
Дръж безкрайността в ръка
и безкрайността за един час ...
Интензивното преследване на това стихотворение, огромният копнеж за чудене живееше в Майкъл. По-жив от всичко, което съм виждал.
Майкъл видя безкрайност в мъничка част. Докато Майкъл отваряше страницата малко по малко, коленете и лактите й се огъваха все повече и повече и неговите „оооооооооооооо”, този звук на естетически оргазъм, стана още по-интензивен. Постоянният лакът на лакътя и рамо до рамо до него ме накара да видя неща с мазки и петна от мастило, които дори художникът никога не е виждал. В момента, в който отвори напълно страницата, тялото и гласът му изразиха екстаз. Естетично Богоявление. Никога не съм виждал нещо подобно. Майкъл усещаше красотата на тази страница с всяка клетка на своето същество.
Работил съм с принц, Питър Габриел, Били Джоел и Бете Мидлър, с едни от най-талантливите хора на нашето време и никой не е имал тази особеност на чудото, оживяваща в Майкъл. Той видя чудото във ВСИЧКО. Характерът на неговото удивление надхвърли всичко, което повечето от нас могат да измери.
Разбирате, освен много други неща, които съм, аз съм учен. Науката е моята религия. За мен това беше вече на 10-годишна възраст. Първите две правила на науката са: 1. Истина на всяка цена, включително вашия живот. 2. Погледнете нещата точно пред носа си, сякаш никога не сте ги виждали, и след това преминете оттам. И това не е просто правило на науката. Това е правило на изкуството. И това е правило за цял живот. Много малко хора знаят това. И още по-малко хора живеят от него. Но това беше Майкъл, Майкъл го въплъти във всеки фоликул на своето същество. Майкъл беше човекът за мен, който се приближи най-много до светския ангел. Светски светец.
Виждате ли, аз съм атеист. Не беше Майкъл. Той вярвал, че е получил дар от Бога. Той вярваше, че е получил подаръци, учудване и учудване, че ние крехките човешки същества рядко се получават. Тъй като Бог му даде този огромен талант, той почувства, че дължи опита на удивление, учудване, страхопочитание и безкрайността на Блейк на другите. Но за разлика от други щедри хора, като Мелинда и Бил Гейтс, Майкъл не беше въпрос на време. Необходимостта да се дава на другите се криеше във всеки негов дъх всеки ден.
Целият живот на Майкъл се състоеше в получаване и даване и целият смисъл на получаването беше да се предаде. Той работеше с всяка клетка в тялото си, за да раздаде дарбата на това удивление и удивление на своите близки човешки същества. За да се нуждае от това прославяне от масите, беше връзката на Майкъл с другите, неговата най-дълбока връзка и много по-полезна, по-дълбока и полезна от връзката му със семейството или приятелите му (дори и да е наложително). Този акт на даване поддържа икона жива, човек, който никога не е познавал нормалността.
Ich würde Ihnen gern diese Geschichten erzählen, in denen Michael dies verdeutlichte. Doch auch diese Geschichten müssen auf ein anderes Mal warten.
Es erscheint seltsam, dies zu sagen, doch Michael war immer ein Teil von mir. Kein anderer Superstar, mit dem ich arbeitete, hat sich in meinem Inneren so sehr mit mir verwoben wie er. Michael öffnete für mich ein Fenster für Verwunderung, wie es nichts und niemand anderes in meinem Leben jemals tat. Für diese Gabe hatte ich das Gefühl, ihm etwas zu schulden. Ich hatte das Gefühl, dass wir das alle müssen. Und das ist immer noch so. Wir schulden ihm einen ehrlichen Blick auf das, was er war.
Ще му дължим това, докато най-накрая сме пометнали глупостите на сензационната преса и ясно да видим защо тези, които го обичат, знаят повече за него, отколкото всеки експерт или журналист, който твърди, че е проверил живота му , Тези журналисти и експерти не познават Майкъл Джексън.
Но ако го обичате, имате добър шанс.
Превод: achildsbliss - mjjackson-forever.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен