"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



*На снимачната площадка на музикалното видео "Rock With You" (1980)

Интервю с фотографа Кейт Саймън

от all4michael на 24. юли 2013 г.
8 гласа

Интервю за фотосесията за списание LID № 10/1980

Джилиан Маккейн разговаря с фотографа Кейт Саймън

Версия на немски: http://tally777.tumblr.com/post/58013162230/michael-jackson-by-kate-simon-kate-simon-and-i

Списание Lid

Джилиан Маккейн: Здравей. Кейт.

Кейт Саймън: Здравей. Джилиан.

GM: Тук сме, за да поговорим за онзи ден през 1980 г., когато снимахте Майкъл Джексън на снимачната площадка на музикални клипове от неговия албум „Off The Wall“.

К.С .: Майкъл Джексън беше толкова интересна тема и за разлика от всеки, който някога съм снимал. Нещо, което ме впечатли като необичайно, беше мълчанието на Майкъл между всеки изстрел. Когато Майкъл не беше на сцената, това беше все едно да бъдем в капан в мехур срамежливост и да не можете да се справите с реалността на същото ниво като останалите от нас. Но когато музиката свиреше и той пееше и танцуваше, това беше като съвсем различно същество оживя и неговата енергия, безопасност и самочувствие просто ме завладяха, докато стоях там и го гледах през камерата.

GM: Дали добрата тема за фото зависи от това да си самоуверен?

К.С .: Да си добър субект на снимката означава да познаваш себе си. Това е човешко взаимодействие и става въпрос за зачитането на фотографа, както и на себе си. За портретен фотограф е важно обектът да го хареса, да се отвори към него и да му се доверява - за много кратко време.


Г. М.: Интересното за снимката на Майкъл Джексън беше, че за пръв път го срещнахте, след като го снимате.

К.С .: Да, нали? Вероятно защото беше толкова срамежлив. Но момче, той ми го даде, докато танцуваше. Беше странно колко независим и самовлюбен беше той, когато танцуваше. Никога не съм виждал някой като него.

Г. М.: Кои бяха обстоятелствата, които те накараха да снимаш Майкъл в такава частна обстановка този ден?

К.С .: По онова време работех като американски фотограф за „Melody Maker“, британско музикално седмично списание. Сюзън Блонд от Epic Records International изпрати Стивън Деморест и мен в Лос Анджелис, за да мога да снимам Майкъл и да го интервюирам. Трябва да кажа, че Стивън Деморест беше много привлекателен и приятен човек. Бяхме добри приятели и все още сме. По-късно става главен автор на „Ръководна светлина“ и „Всички мои деца“ и получава няколко награди „Еми“ за работата си като телевизионен писател.


GM: Беше ли ви вълнуващо да снимате Майкъл или това беше просто друга платена работа?

К.С .: В този момент от кариерата ми често ме изпращаха в Ел Ей; За мен беше просто друга работа. Епик беше предложил да ни настанят в Хилтън, но аз казах: „В никакъв случай не трябва да стоим в„ Тропикана “. И до ден днешен Стив има недоволство, тъй като една партия, която празнува Heavy Metal, го държи буден цяла нощ, преди да се наложи да станем рано сутрин, за да направим видеозаснемането. И до днес той ми напомня отново и отново, но ми хареса Тропикана.

Г. М.: Знаехте ли предварително какви ще са обстоятелствата?

К.С .: Никой от нас не знаеше как ще бъде. По същество моята работа беше да снимам Майкъл за тези две видеозаписи. По онова време музикалната индустрия означаваше много забавление. Излязохме на сцената и никой не беше там. Беше подготвена за Майкъл да заснеме клиповете за 'Off The Wall' и 'She Out Of My Life'. Там беше само Майкъл, моят копирайтър Стивън Деморест, който на следващия ден ще интервюира Майкъл, и мениджърът на Майкъл, който обикаляше зад мен като ястреб и ме наблюдаваше с орлови очи. Спомням си, че съществуващата светлина беше наистина добра. Мисля, че снимките имат много душа и атмосфера. Освен нас присъстваха само един гримьор и няколко техници. Общо там имаше по-малко от десет души.

Г. М.: Сигурно е било вълнуващо да го гледам как работи отблизо.

К.С .: Това беше просто спиращо дъха. Всеки негов ход беше перфектен. Толкова му хареса и наистина беше щастлив. Помислих си, че изглежда фантастично.


GM: Дадохте ли му някакви специални инструкции или му кажете къде да застане?

К.С .: Не всъщност. Току-що намерих подходящото място за мен, което беше на около десет метра от него до оператора. Работата ми беше ясна, трябваше да се уверя, че всичко е технически готово, за да получа възможно най-добрите снимки, което беше доста предизвикателство предвид фаровете и лазерните лъчи, хвърлени обратно от комбинезона му с пайети. Светлината беше точно навсякъде, но аз успях да извлека максимума от неговата енергия и сила от Майкъл; и мисля, че снимките, които направих в този ден, могат да уловят тази енергия.

GM: Говорихте ли с Майкъл между тях?

К.С .: Не, това беше неговото шоу. Трудно е да се намерят думи за това, когато някой е толкова добър. Всяко движение беше толкова прецизно и безпроблемно и идеално за следващото движение. Опито беше да видя как Майкъл се представя с такава абсолютна радост. Майкъл знаеше точно как иска да се представи пред света. Сякаш магията, която той притежаваше, се влива директно от Космоса в тялото му. Гледането на Майкъл да танцува беше като гледане на цялата история на танца.



Г. М.: Кога най-накрая говорихте с него?

К.С .: След снимачната площадка влязохме в малка стая и аз събрах камерите си заедно, но не исках да си тръгна без да се сбогувам. Бих си помислил, че това е грубо. Затова казах на Майкъл: „Е, Майкъл, трябва да се чувстваш добре, това мина чудесно“. Исках да му кажа, че преди да замина. Странно беше, че той беше толкова срамежлив в компания; гласът му беше пролетен, докато ми каза: „Е… Кейт… знаеш ли…“ и след това се изгуби. Имам няколко наистина добри снимки от него в тази стая, преди да тръгна. Те са добри, неприлични портрети. Стаята беше мъничка, около 12 х 8 фута и той просто седеше на дивана за снимките.

GM: Какво невероятно изживяване, като имах възможността да снимам Майкъл по това време и място ...

К.С .: Знаеш ли, това беше наистина вълнуващо преживяване; На снимките можете да усетите неговата радост и ентусиазъм.

GM: Абсолютно. Благодаря ви, че споделихте с нас в този ден и за невероятните ви снимки на Майкъл.

К.С .: Беше удоволствие, Джилиан.

..............................................

Източник: MJJ Underground / Превод: Перла (Благодаря ви за това!)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен