"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



***"Моята фамилия, Джаксън" от Катрин Джаксън - Глава трета

ГЛАВА 3 - Мистерия


Къщата ни на 2300 в "Джаксън Стрийт" не може да бъде объркана с друга ключалка. Със своите две стаи, дневната, кухнята и банята не беше много по-голяма от гаража. И все пак не мисля, че някое от децата ми се е чувствало лишено от всичко, за да живее в такава малка къща.

JERMAINE : Лично аз мисля, че всичко, което е малко, е красиво . Фактът, че сте живели в малка къща, е една от причините днес Джаксън да остане обединено семейство.
Семейството ни от единадесет души, които живееха в къща с две спални, беше забележителност в квартала. Много от тях бяха изумени от размера на нашето семейство. Колегите му казали на съпруга ми: "Джо, имаш толкова много деца, че вероятно ще трябва да спиш на смени". Как успяхме да останем в къщата ни? Звучи като мистерия, нали? За да направите това, ви е необходима малко изобретателност. Момчетата имаха стая. Купихме двуетажно легло на три нива. Тито и Джърмейн спяха на горния легло, Марлон и Майкъл на междинното легло и Джаки отзад. За да получи повече място, Тито и Джърмейн, Марлон и Майкъл спяха на другия край на леглото. Когато Ранди израсна, той спеше на втория диван в хола.

Джърмейн :
Споделянето на стаята с братята ми беше удоволствие. Обикновено преди лягане бихме говорили поне за един час. Бяхме в леглото и дори не трябваше да се гледаме един друг, за да се заемат сериозни разговори.
Джо и аз имахме втората стая. Тя е обзаведена с легло, гардероб и скрин. Когато имахме бебе, успяхме да ни вкараме в леглото. Момичетата спяха на разтегателния диван в хола. Всъщност Реби никога не е имала стаята си.

Rebbie : А мой приятел от другата страна на пътя сподели една стая със сестра си. Мислех си, Уау! Колко хубаво е да имаш стая, с половината от нея. Но никога не съжалявах, че не разполагам със собствената си стая и се замислях по следния начин: "Ами имам нещо, което моят приятел няма, любовта на майка ми."
Понякога Реби можеше да спи в стаята ми. Ако Джо имаше нощната смяна - както често пъти правеше допълнителни пари - Реби и Латоя си легнаха с мен. "Аз си лягам с мама, лягам с майка!" Понякога някои от момчетата също се присъединиха. Тъй като имахме само една баня, поставихме "правилото петнайсет минути" сутринта. Ако някой - обикновено Джаки - беше в банята повече от петнадесет минути, братята щяха да го уведомят.

Само една баня имаше и общи бани. Когато Джаки, Джърмейн и Тито бяха малки, обичах да ги измивам. Майкъл и Марлон се събраха заедно. В това отношение има една история, която ми харесва да помня. Една лятна вечер реших да им дам една баня. Докато изпълвах ваната, ги чух в двора, мислейки, че играят, защото не са били вкъщи. Но дори и в двора нямаше. Загрижено, се прибрах вкъщи, за да проверя отново всичко. Но децата не бяха никъде. Накрая погледнах в банята и за моето облекчение бях там. Докато ги търсех, те бяха влезли в банята и те заспаха във ваната. Майкъл беше на три години и Марлон четири.
В тесните ни кухни успяхме да сложим трудно масата във формата и столовете. По-късно трябваше да премахнем стената между кухнята и килера, което направи стаята по-просторна. Всекидневната беше достатъчно голяма за два дивана, два фотьойла, телевизор и стерео уредба. Що се отнася до гаража ... тогава нямаше никой. Всяка сутрин през зимата Джо трябваше да изстърже леда от предното стъкло на Буйк.

Друга загадка на семейството - като такова, голямо семейство, каквото би могло да съществува с малка заплата? И подчертавам opiccolo. Спомням си за първите седмични заплати на Джо, само за петдесет и шест долара. Отговорът е прост: трябваше да спасим всичко.
Първите пет години от живота в Гари, ние дори нямахме телефон. Съседка, Маргарет Пенсън, беше достатъчно любезна, за да ми позволи да използвам телефона й.

Излязоха да ходят в ресторанта или да гледат филм. Едва през 1953 г. най-накрая успяхме да закупим телевизионен канал и станахме вечерни развлечения за цялото семейство.
Повечето от парите ни бяха изразходвани за непосредствени нужди: храна и дрехи. Ших някои от нашите дрехи: най-вече ризи за Джо и дрехи за Реби и Джаки, когато бяха малки. Пазаруването, което обикновено използвах в магазините за армията на спасението. През пролетта и лятото отидох там всяка сутрин. Понякога Джаки, Тито, Джърмейн ме придружаваха. Много се радвах на компанията им, но още повече ми харесаха бързите им крака. Нови дрехи се продават всеки ден, а тези, които първо дойдоха в магазина, получиха най-добрия продукт. С куц крак, аз не можех да ходя бързо и не можех да остане пред други купувачи, винаги са били преди мен, така че аз се поверено на момчетата, и те винаги са били на първо място, и си купих най-добрите ризи и панталони.

Джерман: Разбира се , понякога ни харесаше да отидем в отдела за облекло, който да върви веднага на горния етаж, където имаше спортни стоки.
Получихме и дарения. Спомням си един голям костюм, хубав малък Честърфийлд с кафяво яка на бродерия и шапка със затваряне под брадичката. Първоначално тя принадлежеше на една от децата на сестра ми. Докато растеше, Джърмейн носеше палтото. Когато стана твърде стегнат в Джърмейн, разказах му за една от децата на моята снаха. И скоро той се върна при нас и взе Марлон.
За да спестяваме пари, ние живеем с това, което бихме могли да се самоусъвършенстваме. Нашата градина беше на земята, собственост на моя втори баща. Джо беше зает да расте и събирах.

Също така купихме плодове и зеленчуци от фермерите на близката Crown Point. Джо, аз и нашите по-големи деца, отидохме при фермерите да събират: круши, царевица, зелен фасул и много други зеленчуци. Беше забавно. Що се отнася до преработката на консерви от плодове и зеленчуци (не беше нищо специално), никога не се радваше на голяма радост. Но през зимата имахме плодове и зеленчуци. Само видението на бурканче или торба за замразяване накара Палав да дойде при Реби.
Naturalmente, facevamo la spesa nei negozi di alimentari. Compravo la farina, i cereali, il lievito, lo zucchero, le uova, il riso e i fagioli. Quando comprammo un frigorifero, Joe cercava di comprare buona carne bovina per l’inverno. Mangiavamo cibo semplice. Il piatto preferito dei bambini erano i panini fritti nello strutto fuso. I bambini cospargevano i panini con lo zucchero, e li mangiavano con zuppa di pomodoro. Ma sovente quando preparavo i panini per il pranzo erano a base di uova. Una dozzina di uova erano sufficienti per preparare l’impasto per tutti. Per la cena mangiavamo, crocchette di sgombro con riso. Non potevamo permetterci il salmone. Ma al momento del dessert, era una festa, cobbler alla pesca fatto in casa, torta di patate dolci, e i favoriti dei bambini erano dolcetti ripieni alle mele e fritti.
Обикновено сме имали достатъчно храна. Но понякога имаше наистина трудни времена.

Реби : Когато се доближихме до изплащанията , храната в дома ни все повече се оскъпи. Понякога пристигнахме у дома по време на почивката в учебния ден по деня на бащата, само за да намерим празния бюфет. Изчакахме татко да се върне с парите. Но по-често той успял да се прибере вкъщи, преди да се върнем от училище с празен стомах. Той ни даде пари и се запътихме към ъгъла, за да купим прекрасен хляб от пресен хляб и пакетче месо за обяд.
От време на време Джо остава без работа. Можехме да се възползваме от социалната помощ, но нито Джо, нито аз искахме да го направим. Винаги, когато Джо останал без работа, той бил нает да вземе картофи и ние хапвахме картофи всеки ден: изпечени, задушени, печени и варени. В трудни времена ние също се втурнахме сред възглавниците на дивана, търсещи монети, които някой може да е загубил. Един ден, когато нямаше какво да ядем у дома, открихме
четвърт долар, достатъчно, за да купим хляб. Търсенето на хвърлени неща е една от най-болезнените ми спомени за живота ми в Гари.
Други горчиви спомени са свързани с суровата зима в Гари. Къщата ни беше лошо изолирана. Единствената защита от студа беше малка печка и после пещ. За щастие имахме печката. В студа на нощта децата и аз можехме да се озовем в кухнята, седнахме пред фурната. Това беше най-горещото място в къщата. Джърмейн мразеше да излиза през студените дни. За да не ходи на училище, понякога прибягва до трик, който открих едва наскоро.

Джърмейн: Напускането на вратата, отиде до задната част на къщата, аз се качих през прозореца, бях открита преди в нашата стая, и прекарва деня спи, четене или яде бонбони в гардероба ни. Понякога Тито се присъедини към мен. Беше по-добре от замръзване по пътя към училище.
Децата вече не бяха развълнувани от Джо и аз да напуснем къщата през зимата. Когато Джо работи в сутрешната смяна, аз винаги ще се събудя в 4:00 часа с тъжния звук, затоплен от двигателя на Buick. В края на 50-те години започнах да работя в универсален магазин на Сиърс. Джаки обикновено стоеше мрачно пред прозореца, когато отидох да работя сутринта.

ДЖАКИ : Имах сълзи в очите си, когато видях майка ми да върви по улицата, предизвиквайки горчивия студ и снега. Погледнах се зад нея, надявайки се, че няма да се подхлъзне или да падне.
Все пак не всичките ми зимни спомени са тъжни. Ако вали сняг, Джърмейн и Тито взеха лопата и тръгнаха от къща в къща, предлагайки да изчистят пътеките на входа. Те са направили пари, които са допринесли за семейния бюджет. С тези пари бихме могли да ядем няколко дни. Тъй като през зимата не можах да изсуша пералното, по-големите деца го заведоха в пералнята със шейната и го изсушиха. Но момчетата ми помогнаха не само през зимата. Всеки от тях свърши работа у дома.

Опасявах се за годините, които прекарах в Гари. Нашата малка къща беше изпълнена с чувство на другарство. Но не бих искал отново да преживея тези години. Заедно с любовта в къщата на "Джаксън Стрийт" също се страхуваше.
Няколко месеца след като се е преместил в Гари, Джо и аз научих, че не е далеч от нас, в тоалетната на Rooseveltl гимназия, тя е била намушкана до смърт момче с нож. Разбрахме, че нашата зона не е безопасна. Всъщност често чувахме истории за децата на Гари, бунтовниците, за борби, наркотици и момичета, забременяващи. Живеейки в такава среда, ни постоянно се притеснявахме за нашите деца. Ако някой не ни хареса, няма да позволим на децата да играят с него. Когато едно от децата излезе на улицата, се погрижихме за тях.
Разбрахме, че единственият начин да защитим децата си от лоши влияния и да ги развием като достойни хора - това беше правилното образование. Намерих думите на тази книга от Притчи много полезни: Обучавайте детето по начина, по който искате да бъде той, и той няма да напусне тази пътека. За мен, основно образование означаваше главно, да ги уведомя, че те са били обичани. Предположих, че трудните тийнейджъри на Гари станаха частично, защото не бяха получили любовта, която детето трябваше, когато израснаха.
Въпреки финансовите затруднения (както казах, ние живеехме на една заплата, а ние едва да свързва двата края), за дълго време не бях на работа, и то само след раждането на Майкъл отиде да работи на непълно работно време. Не мисля, че в първите години на детето има заместител на грижите на майка на пълен работен ден. Това ми позволи да остана близо до децата си и да покажа постоянна майчина грижа в първите години от живота си.

Считам също, че е важно родителите да позволят на децата си да живеят в домовете си, стига да пожелаят. "Ще бъда щастлив, когато синът ми на осемнадесетгодишна възраст най-после ще излезе от къщата", чух родителите да кажат. Моето отношение е: Защо искате да напусна? Нека бъде. И все още едно дете - все още не може да бъде независимо. Една от причините, поради които светът е такъв, какъвто е днес, според мен е, че родителите искат децата им да станат независими твърде рано в живота. Момчетата не знаят как да управляват свободата си и отиват в наркотици, крадат и убиват. Що се отнася до мен, щях да бъда щастлив, ако децата ми останаха с мен завинаги. Аз съм само майка, която много обича децата си.

Бях обещал да прекарвам време с децата си всеки ден, да им показвам думите на доброта и колко ми допадат. Обаче осъзнах, че това не е достатъчно. Думите на обич не можаха да гарантират, че децата ми ще растат добри хора. Така че, Джо и аз се опитахме да внушим в нашите деца любов към Бог и уважение към нашата власт. Бях ангажиран с религиозно образование. Откакто бях дете, аз винаги се чувствах близко до Бога, като казвах молитви всяка сутрин и винаги благодарих на Бог за всеки нов представен ден.
През 1960 г. прегърнах религия, в която чувствах, че мога да се посветя. Религия, която е дала на моя живот усещане за мир и до днес.
Всичко започна един ден, когато един свидетел на Йехова, посветен на проповядването на "дома от дома", почука на вратата ми. В известен смисъл чаках това посещение в продължение на четиринадесет години. На възраст от дванадесет години всъщност бях поканен от моите съседи да слушам изучаването на Библията от свидетел. Преди всичко се интересувах от обяснението на концепцията за човешка смърт.

Ентусиазмът ми за това учение завърши в момента, в който забелязах това, тъй като майката не го одобри. По-късно аз бях в състояние да се доближи до други учения, обаче, по някакъв начин аз бях отвратен от поведението на тези, които проповядва Божието слово. Преди да отиде в баптистка църква с майка ми, а след това на църквата лютерански с Джо и децата ми.
Най-вече почувствах нуждата от религия, която изповядваше Божието Слово по-сериозно.

Така че, когато той отвори вратата и видя Свидетел на вратата, той се обади на дистанционното подход към тази религия и го покани да влезе. Този ден свидетелят Джо и аз говорихме около час. Сред обсъжданите теми за вярванията на свидетелите, между другото, са били приближаването на Армагедон, необходимостта хората да бъдат майстори като Исус, да обявят Словото на Бога като се започне от "къща на къща". В края на срещата Джо реши да започне библейски проучвания.
Джо беше много ентусиазиран и заедно направихме проповядването от "къща до къща". Но един ден той престана да тренира. "Все още не съм готова", обясни той.

Джо обаче одобри кръщението ми и подкрепи решението ми да разкрие религията на децата. Заедно с тях изучавах Библията и участвах в срещи в Кралската зала. Опитах се да се доближа до тях по този естествен начин. Така че, след като възрастни собственици ще решат да бъдат Свидетели.

Въведени са нови правила в нашето семейство. С течение на времето вече не празнувахме Коледа, Великден, Деня на благодарността и Хелоуин и други годишнини, които според свидетелските показания на Свидетелите бяха смятани за езически фестивали. Най-драстичната промяна беше Коледа, както и в други семейства, имаше традицията да празнува този празник с дърво, подаръци и обяд, пълен с традиционни ястия. Останах цяла нощ в Бъдни вечер, подготвяйки вечеря. Аз варени пуйка с гарнитура от шунка, зеле, зелен фасул, макарони и сирене, салата, а за десерт, пайове и торти, както и торта любим Банана Джо. Обикновено в пет часа на Коледен сутрин бях отново в кухнята и когато децата се събудиха, те се втурнаха в дневната, за да отворят подаръците.
Коледа продължава да се празнува, но все повече и повече проста форма в продължение на няколко години, докато не каза на децата: ". Тази година ще има едно дърво, или ние ще обменят подаръци, Коледа, няма да се празнува" Тяхната реакция това беше положително, защото те бяха започнали да приемат ученията на Свидетелите.

В семейството, Джо и аз, ние споделяхме няколко правила, но строги и строги.
Майка ми ми предаде тази тежест. Хати и аз трябваше да следваме някои правила, които трябваше да бъдат уважавани. Трябваше да се приберем вкъщи не по-късно от 10:00 вечерта. Ако не ни видя да се връщаме в определеното време, тя ще се появи там на място. "Защо не си у дома?" Той ни попита пред всички присъстващи. "О, Боже мой, забравихме!" Бяхме ужасно неудобни.
Когато дойде време да зададем правилата за нашите деца, Джо и аз си поставихме правилото да се върнем у дома до 21.00 часа. Имаше обаче изключения. Ако беше топла лятна вечер, децата можеха да останат и да играят навън, докато ги гледах как седят на верандата на къщата.
Но основният урок, който исках да науча за децата, беше: "Уважение към другите. И да бъдеш уважаван. "Безсилни деца са непоносими.

Реби: Веднъж на петнадесет години с майка си премествах пералнята от верандата за обслужване в кухнята до мивката. Тя продължаваше да ми казва: "Натискайте! Натиснете! Натиснете! "Аз избутвах с цялата си сила и, преодолян от раздразнение, казах:" Какво искаш да направя - да го натиснеш в мивката?! Е, тя се обиди и отговори с остър тон. Днес, когато плесвате дете, хората веднага мислят, че това е злоупотреба с деца. Но, според мен, шамарче е добре дори и за петнадесет години. Бог знае, че когато се държах зле като тийнейджър, майка ми не се поколеба да ме бие.

Считам, че образованието на децата трябва да бъде насочено към отговорността за действията им.
Не е било необходимо да се възприема стриктно образование с децата. Обикновено те бяха добри за мен и бяха от добро естество, рядко ме разгневиха. За разлика от мен, Джо лесно изгуби спокойствие. Обикновено той следваше суровите думи: "Този, който обича сина си, често използва камшика " и често използва лентата като първи, а не за последен аргумент. Понякога ми се струваше, че е твърде често с децата си. После го помолих да бъде по-снизходителен.

Понякога избягвах да разказвам на Джо за детските шеги, за да не бъдат наказвани. Един ден някои от децата счупиха телевизора и никой не го призна. В тези случаи Джо обикновено подреждаше децата и ги изпъна. За да избегна това, купих нов ключ и не каза нищо.
Само години по-късно Реби и Джаки признаха, че са отговорни. Джаки искаше да гледа спортно предаване, а Реби настояваше да гледа "страхотен филм на любовта" и включи ключа, докато не се счупи.
Джо се смяташе за образователен за сплашване на деца. Определено се противопоставях на този метод, но повече от веднъж Джо сложил маска на Хелоуин и минава през отворения прозорец на детската стая, където играеха. Децата вярваха, че Джо, всъщност той беше крадец и уплашен ме затича.
- Джо, как можеш да плашиш деца? - казах му възмутено.
- Кейт, колко пъти ти казах и децата да държат прозорците затворени през нощта - отвърна той.
- Току-що показах колко лесно може някой да влезе в къщата.
Джо към децата, освен това беше много ограничителен. Джо, когато Реби и Джаки бяха тийнейджъри, забраниха излизанията, принуждавайки децата да останат вкъщи в училищен ден.
Имаше и моменти, когато някои от децата изобретил извинение да не ходи на училище: "Аз съм болен не искат да ходят на училище." Джо отговори: "Донесете рициновото масло." И ако децата все още настояват за това , ги накара да пият. Години по-късно Джърмейн призна: "Мамо, знаеш ли, често ходя на училище болно, защото не исках да пия рициново масло."
Не мога да кажа, че образователните методи на Джо развълнуваха момчетата. Досега между тях няма споразумение.

МАРЛОН: Не мисля, че е необходимо да налагате физическо наказание на дете. Вярвам повече в диалога между син и родител. Ако увредите детето, това ще му причини психологическа вреда.
Най -голямата част от семействата в нашия квартал, победи децата си, това е модел на обучение. Вие играете с приятели на улицата, забравяйки, че трябва да направите нещо у дома. Изведнъж баща пристигна с колан. BOP, BOP, BOP. Бяхте като гръмотевица у дома, приятелите се засмяха. На следващия ден щеше да докосне един от тях, а другите се засмяха.
Повечето от децата ни обаче са разбрали или дори са се съгласили с образователните методи на Джо.

JERMAINE: Аз съм образователната степен, която баща ни ни е дал. Ако сме такива, това е така, защото дълбоката любов на майка ни е балансирала тежестта на баща ни. Ако бяхме получили твърде много загриженост, вероятно щяхме да бъдем разглезени и повдигнати като небалансирани и непоследователни хора.

ДЖАКИ: Да, баща ми беше строг, но не мисля, че е твърде твърд. Как бихте обучили шест момчета в град като Гари, без да сте твърде строги?
Медиите обаче изглежда се фокусират само върху това, пренебрегвайки красивите неща, които татко направи за нас. Спомням си, например, къмпинг и риболов, които ми отнеха заедно с моите братя през уикенда.

Титко: Баща ми, в събота извади ръкавиците и ни учи на децата и на квартала на кутията. "Момчета, трябва да можете да се защитавате", каза ни той

РЕББИ: Той ни накара да разберем с малки невидими жестове, че той ни възлюби, например ни донесе някои понички, които беше купил, идвайки от работа. Или ни направи сладолед. Докато Гари все още беше замърсен, той събра свеж сняг, за да направи сладолед.

TITO
: Въз основа на това, което направи за мен в живота ми , мисля, че баща ми е един от най-добрите мъже в света. Няма значение как го е направил. Животът не е само детство, сега съм щастлив.
Джо и аз се грижехме за възпитанието на децата ни и ги отглеждахме безопасно, но знаехме, че не можем напълно да ги предпазим от опасностите, които се крият в Гари. И дори мисълта, че някой от тях би могъл да стане жертва на престъпление, не ни даде спокойствие. И накрая, през 1960 г. решихме да се преместим в друг град. Но къде да отида? Мечтата ни да отидем в Калифорния беше все още жива, но нямахме пари да поемем пътуването с цялото семейство.

В крайна сметка решихме да отидем в Сиатъл. Бяхме чували колко хубав е градът, а сестрата на наш приятел ни предложи да ни посрещне, докато щяхме да търсим работа. Казах на майка ми за нашите планове и тя се съгласи да остане с децата по време на нашето отсъствие. Нашето поздравление към децата беше много докосващо. Никога не бях се отделяла от децата, а когато бяхме извън вратата, имаха сълзи по бузите ми. Плачех и аз, но в същото време бях щастлив, знаейки, че животът в Гари е на път да свърши.
Но само на петдесет мили от Гари, колата започна да има проблеми и Джо трябваше да спре отстрани на пътя. - Ние губим маслото от печатната чаша - каза той мрачно и погледна отдолу към качулката. - Трябва да се върнем - сякаш ме убиха. - Знаех, че е прекалено хубаво, за да е истина, че отиваме в Сиатъл - казах аз. Джо можеше да се върне в дома ни. Виждайки, че идват от далече, децата излязоха от къщата. Естествено те бяха много щастливи.
Нямахме пари, за да поправим колата. "Е, трябва да останем в Гари, сега не е време да се движим", въздъхнахме. Но времето не дойде през следващата година, нито през следващата година и едва през 1969 г., когато Джексън Пет бяха на път за успех, най-накрая успяхме да напуснем Гари.

Гледайки назад, мисля, че направихме правилното нещо, като останахме в Гари. Тъй като градът не е бил в безопасност, нашите деца не харчат твърде много време на улицата, а пеят у дома. Джо и аз се опитахме да развием зараждащите се таланти на певци и танцьори. Може би в друг град, ние не бихме могли да го направим, тъй като щяхме да имаме по-добра работа и може би нямаше да се срещнем, като Гари, хората, които помогнаха на момчетата да започнат кариерата си.
Накратко, аз не бих написал тази книга, защото историята на успеха на семейството на Джаксън вероятно не би се случила.
Превод от Grazia28 изключително за ONLYMICHAELJACKSON
grazia28.wordpress.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен