"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



***Интервю с Уолтър Йетиков през 1988 г.: "Лошият ще продаде 20 милиона"



Интервю на Ролинг Стоун с Уолтър Йетников, президент на CBS Records,

15 декември 1988 г.

Най-силният човек в музикалната индустрия.

През януари 1988 г. CBS Records, най-голямата звукозаписна компания в света, собственик на най-големия каталог на оригиналната американска музика, е продадена от CBS Inc. на Sony Corporation от Япония за два трилиона долара. За да запази ключовите ръководители на компанията, Sony предложи огромна сума, говори се за 50 милиона бонуси. Най-големият бенефициент бе президентът и главен изпълнителен директор на CBS Records, Уолтър Р. Йетников, който пренесъл голяма тежест в продажбата на Sony и чийто дял от тортата се оценява на 20 милиона долара.

Човек може да мисли защо рекорден изпълнител струва толкова много пари. Yetnikoff е в състояние да гарантира нещо, което другите може да не са в състояние: да дадат гласове на талантливи суперзвезди. (...) на Майкъл Джексън Yetnikoff описва като "приятел и истински вярващ. През годините ми във CBS, ми даде куража да бъда себе си и за него да направи нещата, които той трябваше да се направи в начина, по който те са имали какво да правя. " (...)

Офисът му е практически светилище на най-великите артисти на рекорда на Майкъл Джексън, там Трилър платинени дискове и писмо благодари Джексън Yetnikoff за вашата помощ, както и няколко снимки на певицата. (...)

Какво е важно в сегашната звукозаписна индустрия?


(...) Дисковете са необходимият прецедент за успех в други области (турне, мърчандайзинг ...). Ако успеете, както трябва, трябва да платите на художника, да му дадете чек с всички тези пари. CBS Inc. никога не е разбрала това. "Вие им плащате твърде много пари", ми казаха. - Те печелят. За мен беше удоволствие да дадем на Майкъл Джексън голяма, голяма проверка. Номер едно; това показва, че сме успели. две; спечели това, което печелите, печелим повече.

(...) Мисля, че трябваше да убедиш Майкъл Джексън да запише "Bad". Как правиш нещо такова?


Виж, не е вярно. Нямаше конкретна временна последователност в "Bad". Всъщност искаше да го публикува преди това. Исках да го пусна на годишнината от издаването на "Трилър" на 11 декември, мисля, че е така. Убедих го да не го прави, защото загубихме коледните продажби, така че той изчака и го прекрати, когато се задоволи с това. Оставил е около шест месеца по-късно.

Все още ли говориш с него всеки ден, като когато излезе "Трилър"?


Все още говорим много. Ние сме приятели Мисля, че бях много добър с Майкъл и той ми беше много добър. В "Грами" той ме помоли да взема сцената; никога не се вижда Не взимате рекордни ръководители на Грами, защото те не интересуват никого. Върнах се в CBS и казах: "Дайте ми още два милиона долара за това." Беше много добро за мен, а понякога и лично, имах проблеми, с които можах да говоря с него. И мисля, че това е реципрочно. Не сме същите ... Той е достатъчно стар, за да бъде мой син, а не мой съвременник, но говорим за много неща. Това, което прави, го прави интензивно и със сигурност не се опитвам да го накарам да промени решението си.

Когато "Bad" е публикуван, се казва, че Майкъл очаква или се надява да продаде повече от 100 милиона копия. Доволни ли сте от продажбите на "Bad"

Все още не е свършило. Все още няма окончателен баланс.

Колко повече чакате?


Много Точно сега мисля, че преминаваме през 14 милиона в света или 15 милиона, нещо подобно. Ние няма да продадем по-малко от 20 милиона. Бих искал да съвпадна или да надмина "Трилър". Начинът, по който да се доближите до нещата на Майкъл, ако знаете нещо, е "Нека магията започне, най-доброто все още предстои". Това е неговата философия. Но нека не почитаме по-малко от 20 милиона. Аз гарантирам това. Не мога да ви кажа колко повече. За момента това е далеч от забвение. Бих ли искал да продаде 42 милиона като "Трилър"? Да, така ли съм напълно щастлив? Не и Майкъл. Той иска да продаде повече. Същото като мен. Той работи много усилено за него, но неговият минимум е 20 милиона. И той ще прочете това и ще каже: "Какво искаш да кажеш, 20 милиона?" и ще кажа: "Това е минималният минимум, Майкъл." Няма да бъде по-малко от това. Надявам се, че това е значително по-добро. Това не беше вашият въпрос. Щастлив съм? Аз не съм нещастен Доволен ли съм? Не съм доволен

Брус Спрингстийн "Роден в САЩ", а Майкъл Джексън направи "Трилър", като и двата са страхотни албуми и рекордентите им бяха договорени въз основа на тези успехи. Очаквате ли да направят записи, които да дублират тези успехи?

Не. Не мисля, че един художник трябва винаги да прави диска, който продава повече копия. (...) "Bad" е рекордът, който Майкъл имаше вътре и работи невероятно. Разбира се, в сравнение с Thriller, вие го сравнявате с албума, който е продал най-много в историята на света. Мисля, че дори не трябва да отговоря на въпроса ...
Rolling Stone

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен