"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



*Интервю с директора на "Човекът в огледалото"


Дон Уилсън е продуцирал, режисирал и редактирал едно от най-популярните музикални клипове наскоро, видео за песента "Човекът в огледалото" на Майкъл Джексън . През юли 2009 г. списание "Американска популярна култура" му интервюира да попита за неговия опит, работещ по химна на Майкъл Джексън

Американец: С преминаването на Майкъл Джексън, телевизионните оператори като VH1 и MTV показаха клипове на Майкъл. Един от най-почитаните е неговият "Човекът в огледалото". Как те кара да се чувстваш?

Дон Уилсън:Е, на първо място, аз съм шокиран и тъжен от смъртта му. Във видеото това беше нещо, което промени живота ми и кариерата ми. Един приятел ми даде албум "Bad" в Walkman с малки говорители и когато чух "Man In the Mirror", бях изненадан и казах на приятеля ми, че песента ще бъде огромна. Не можах да го измъкна от главата си. За щастие получих обаждане да се срещнем с Майкъл на Деня на благодарността през 1987 г., за да говорим за създаването на видео за песента, така че няма нужда да казвам, че това беше магическо за мен. За мен беше чест да бъда избран да направя видеоклипа и задача, която не смятах за лесна. Тъй като пътувах от град в град в търсене на снимки, разбрах, че задачата е много голяма. Скоро осъзнах, че много от изображенията, които бяха видени в новините и трябваше да ги представят по емоционален и лесен за разбиране начин. Реших да направя видеото "обратимо". Това, което искам да кажа, е, че ако се възпроизведе видеото на обратен ред, ще осъзнае, че то започва с чистота и невинност и че липсата на действие и несправедливост създават хаос, отчаяние и война. Исках хората да изпитват съжаление и скръб и може би за миг да помислят да направят нещо, за да променят нещата. Радвам се, че хората все още харесват това. Казвам, че винаги е в списък от поредица от десет, сред най-добрите видеоклипове. Аз съм много горд с него. ако искаше да свири на видеото, щеше да осъзнае, че започва с чистота и невинност и че липсата на действие и несправедливост създават хаос, отчаяние и война. Исках хората да изпитват съжаление и скръб и може би за миг да помислят да направят нещо, за да променят нещата. Радвам се, че хората все още харесват това. Казвам, че винаги е в списък от поредица от десет, сред най-добрите видеоклипове. Аз съм много горд с него. ако искаше да свири на видеото, щеше да осъзнае, че започва с чистота и невинност и че липсата на действие и несправедливост създават хаос, отчаяние и война. Исках хората да изпитват съжаление и скръб и може би за миг да помислят да направят нещо, за да променят нещата. Радвам се, че хората все още харесват това. Казвам, че винаги е в списък от поредица от десет, сред най-добрите видеоклипове. Аз съм много горд с него.

Американец: Майкъл страдаше от слухове и спекулации. Имате ли представа за медийната ярост, която причинихте в личния си живот?

Дон Уилсън: Майкъл винаги е бил чувствителен и очарователен човек. Той наистина вярваше в целта зад "Човекът в огледалото". Знам, че се бореше с някои проблеми, но когато работех с него, той беше щедър, обичаше и нямаше никакви средства, за да го направи по правилния начин.

Американски: Работили ли си върху други проекти на Джаксън?

Дон Уилсън: Да, първото нещо, което направих, беше предаването на "Джаксън" на живо в началото на 80-те, редактирах други музикални клипове, биографии и режисирах специален CBS, наречен "Майкъл Джексън: Магическите връща".

Американец: Да се ​​върнем в "Човекът в огледалото". Видеото е известно с неговите снимки. Как получихте всичко това толкова емоционално?

Дон Уилсън:Аз буквално пътувах по целия свят, за да събера всички тези неща. Част от него беше файл. Други последователности, които направихме. Беше и уморително. Дадох им списък с последователности за това, което търсех и ми донесли купчини касети за глада, войната, бедствието и други образи, които ме ужасиха. Беше застрашителна задача, уверявам ви. Едно от нещата, които направихме и беше ново в онова време, беше да нарисуваме някои цветни изображения, за да подчертаем нещо. Например, черно-бялата сцена на шествието в погребението на Кенеди имаше американски флаг, покриващ ковчега, боядисан в червено, бяло и синьо. Рисувах куршуми, изстреляни от самоубийствен бомбардировач по времето на яркочервеното във войната във Виетнам. Тези неща бяха тънки, но подсъзнателно се възприемаха и натискаха бутон в безсъзнание.

Американец: Как дойде идеята да направиш видеоклип без звездата върху него? Това е, без да показва звездата (Майкъл) в него?

Дон Уилсън: Всъщност записвахме много материали с Майкъл, но не работи с всички трудни картини, които показват. Не можеш да ми покажеш мега звезда на лимузина, след като покани на гладките деца в Африка. Следователно писмото диктувало съдържанието.
Когато започнах да събирам филма, скоро разбрах, че е много по-важно от всичко друго. Лари Стесел и Майкъл също се съгласиха.

Американец: Как участваше Майкъл в събранието?

Дон Уилсън: Той дойде веднъж, за да види продължението, и отиде до сълзи. Когато най-накрая се възстанови, той ме погледна и каза: "Не е нужно да променяте нищо".

Американец: Вярно ли е, че Майкъл не е видял видеото, докато не беше на сцената, пеейки песента на живо в нощта на наградите "Грами"?

Дон Уилсън : Да, това е вярно. Те създадоха голям екран, за да може да гледа видеоклипа, докато пееше. Той беше изненадан от опита. В края на песента той падна на сцената и помогна да се изправи. Бях шокиран и аз мисля, че когато е усвоил всичко.

Американец: Помислили ли сте някога за римейк на човека в огледалото?

Дон Уилсън: Винаги съм искал да направя актуализирана версия и беше много близо до разговора с Майкъл, но съдбата промени всичко ...
https://youtu.be/PivWY9wn5ps

mjbeats.com.br

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен