"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



Интервю с продуцента HIStory Jimmy Jam

16 юни 2016

До октомври 1994 г., Майкъл е бил на работа на новия си албум,  история, в продължение на шест месеца. Както той продължава да излезе с нови идеи, супер производители Jimmy Jam и Terry Lewis бяха помолени да допринесе песен, тъй като Майкъл искаше да запише първата по рода си дует с малката си сестра, Джанет.

Jam и Люис бе работил с Джанет от 1985 г. насам, а от 1994 г. е произведен последните си три солови албума - включително Rhythm Nation 1814 , което Майкъл обичаше.

Jam и Люис има повече  Billboard номер едно сингли, отколкото всеки друг писането на песни и производството отбор в историята, и са спечелили пет награди Грами. 


За изследванията си върху HIStory , което исках да говоря с Jam, който имаше по-голямо участие  в албума от Люис. През февруари 2012 г., посетих студио на двойката в Санта Моника, но те ​​са били извън града. 

Накрая през май 2013 г., говорих с Jam по телефона. Беше дълго интервю, което продължи повече от час. Jam говори за всеки предмет в дължина, и беше удоволствие да интервюира.

Ето интервюто в пълен размер, с няколко отпаднали при монтажа които wern't публикувани в http://www.makingmichael.co.uk/#!Interview-with-HIStory-producer-Jimmy-Jam/fagil/576301e60cf23063aa8f8085Осъществяване на Майкъл . 

Можете работил с Майкъл на HIStory албума. Как се, че сътрудничеството идват около?

В себе си и Terry Lewis срещнаха за първи път Майкъл в Минеаполис през 1988 г., когато той играе шоу има за Bad Tour. Ние действително препоръчва на хотела, в който той е бил отседнал и той обичаше свитата си. Той ни покани на шоуто, което е страхотно, а след това за вечеря, след като в хотела. Това беше просто нереално да бъде в негово присъствие.

След това, през 1994 г., Джанет ни се обади и каза: "Брат ми иска да направи дует". Така че ние я попитах как се чувства за това, защото очевидно бяхме много лоялен към нея и не искат да се създаде конфликт на интереси. Но тя беше наред с него и каза Майкъл искаше да произвежда песента. Защото Джанет беше наред с него, ние бяхме добре с него.

Майкъл наистина не ни дава никаква посока. Той просто каза: "Ела с куп песни и аз ще слушам това, което излезе с". Така в продължение на период от три или четири дни ние започнахме създаването на около пет различни писти в нашето студио в Минеаполис. Имахме Janet дойде, защото ние я искаше тук за вдъхновение; ние почувствахме, че е важно за песните да имат Janet настроението. Така че Джанет слушах песните и за един от тях, тя каза: "Това е този, той ще харесва". Така че Тери и аз бяхме като "Откъде знаеш?" И Janet просто каза: "Знам, че брат ми". И тогава, след слушане на още една от песните, каза тя, "Надявам се, че той не харесва това, защото аз го искам"!

Така че ние отлетя за Ню Йорк и се срещна с Майкъл в Hit Factory студио. Сега Hit Factory студиото имаше големи високоговорители, но Майкъл подадена в собствените си говорители, които са дори по-голям, той имаше цялата стена на високоговорители. Това беше буквално най-силния нещо, което съм чувал. Някога. Така че Майкъл ни поздрави ... Джанет беше там и започнахме слушане на песните, които бяхме свива от около 8-6. Всички те са били просто музика, без текст. Мислех, че Майкъл ще слушате всяка песен за около минута, но аз бях изненадан, защото той слушаше всяка песен през целия път през. Той наистина харесва това, което чу, той беше като: "Уау аз като всички тях, вие наистина ме слушаха".

Така че той избра любимата си песен, и ние го възпроизведе, и сигурно нещо, любимата на Майкъл беше един Джанет каза, че би искал. Майкъл каза: "Това е този, аз искам, това е ядосан, агресивен, това е, което исках". Джанет просто започна да се смее и каза: "Нали ти казах така". Тя беше просто се радвам, че не харесва песента, че иска за себе си, което всъщност в крайна сметка е "беглец" от албума й дизайн на десет години, и тя го записва около една година по-късно. Аз всъщност мислех, че ще бъде чудесен избор за тях да пеят заедно. Но Майкъл е имал други идеи, а на пистата той избра беше перфектно за това, което той иска да направи.

Така че това, което се случи след това?

На следващия ден отидохме в апартамента на Майкъл. Така че Майкъл каза: "Имам една идея", и започна да идва с мелодия и ритъм за пистата, но без думи. Тогава той започва да пее мелодията, но разбрахме, че е твърде ниска за Джанет. Тя е по-силите му, отколкото нейните и ние трябваше да се уверим Janet справя добре, но тя просто каза: "Това е неговия албум, песента му и му чувство, а аз съм само на гости". Тя не е имал очаквания отвъд помага на брат си. "

Майкъл дойде с повечето от действителните текста, той знаеше точно какво иска лирически, нещо агресивно. Защото той знае какво иска, той пише всичко много бързо. Той беше много бърз, много интензивен.

После отидохме в студиото. Така че ние се седеше там, Тери, Джанет и себе си, и Майкъл е облечен тези тежки обувки и някакъв вид бижута, които не сте наистина би трябвало да в случай, че се намесва в вокал. Всичко е наред ... Майкъл каза, слушалките са ОК, и гласът му е гладка, след като пи обичайната си топла вода с Ricola капки за кашлица. И така, той казва: "Нека да го вървим". Музиката идва от, и за около десет секунди, Майкъл просто започва да танцува наоколо, затропаха ... счупване му пръсти ... ръкопляскане, което е наистина необичайно. И изведнъж, той просто започва да пее.

Ние бяхме издухан. Никога не бях виждал или чувал подобно нещо през целия си живот. Ние трябваше да почти се задържи на нашите столове благодарение на чист енергията и силата на пеенето му. И когато всичко свърши, Тери и аз бяхме безмълвен. Така че като Майкъл, "Как беше?" И ние сме като "Да ... страхотно", а след това Майкъл ни пита дали искаме от него да направи още един вокал, а ние сме като "Разбира се!" И той го прикован в около четири или пет отнема. Тогава Джанет се обръща към нас и казва: "Мисля, че ще направя моите вокали в Минеаполис!" Искам да кажа, как да следват това ?! Когато Джанет напуска, Майкъл й каза, "Възможно ли е да не правите вашите вокали сега?" И Джанет казва: "Не, аз съм ги прави в Минеаполис".

 Майкъл и Джанет

Така че ние се върна в Минеаполис, където Джанет направих си вокал, и тя го направи велик, въпреки че песента не беше нейният ключ или стил, и ние изпратихме Майкъл груб микс.Майкъл обичаше вокали на Джанет и микса и след това каза: "Искам да ремонтирам моите вокали в Минеаполис"! Той каза: "Може би има различни неща, които мога да направя". Той наистина показа своята конкурентоспособност и неговия перфекционизъм.

Разбира се, ние, каза Майкъл, че той е добре дошъл да дойде в Минеаполис. Той дойде и rerecorded си вокал. Това беше добър, но той не е имал същото усещане, или гняв, че си в Ню Йорк вокална имаше. Или първоначалната енергия, Крайният вокал доста много в крайна сметка е вокалът той първоначално се записва.

Когато дойде време да се смесват, Брус [Swedien, инженер] беше готов, но Майкъл иска да използва нашият човек, Стив Ходж. В края на микса беше сътрудничеството между Брус и Стив, защото Стив знаеше звук на Джанет и вокал на Майкъл бяха домейн Брус.

Имаше няколко хълцане с микса. По стечение на обстоятелствата, аз бях в Невърленд за албум обвивка страна на. Джанет нарича, и тя каза, "Джими, чували ли сте микса на" Scream "те сложи на майстор лентата?" Аз казах: "Да, какво не е наред с него?" След изслушване на нов микс те постави на майсторите, стана ясно, някой е отишъл в по заръка на Майкъл и се обърна надолу вокали на Джанет, тъй като те вече са били липсва оригиналния си мощност.Така че казах на Майкъл, "Това не е правилната комбинация." И той каза: "О, наистина? Аз не знаех. " Но аз мисля, че той знаеше - имаше само един истински елемент на брат съперничество. Майкъл беше наистина конкурентен с Джанет, въпреки че тя е сестра му.Искаше съвършенство. Така че ние се върна в и коригира проблема, променени нейните вокали и постави някои пляскания инча

Знаете Майкъл и Джанет работят по различен начин?

Да, техния подход към правенето на музика е напълно различен; Джанет работи много просто и много бързо, докато Майкъл е малко по-методично. Той е перфекционист и има тенденция за намаляване на милион песни, след това изберете най-доброто от това, което има.

Имате производство и писане кредит на песента "Is It Scary". Знаете ли, работят в тази песен за HIStory ?

Докато Майкъл беше в Минеаполис, той ни разказа за текстовете и мелодия за тази песен идея имаше. Мисля, че той вече е работил с Теди Райли на писта с подобна тема. Той ни помоли да напише музика песен за тази песен е имал в предвид, и ние току-що създадената този вид зловеща песен. Ние не бяхме сигурни дали Майкъл щеше да включи песента в албума или какво иска да прави с it.Although Майкъл е направил неговите текстове, на пистата не е напълно завършен, така че отидохме в по-късно и завърши на пистата и се смесва ,

Участвахте ли, когато Майкъл променени песента да се включат в кръвта на дансинга албума?

Не, единствената работа, което направихме с него на тази песен беше по време HIStory .

Можете също така е работил с Майкъл за още три песни за история;  "Tabloid Junkie", "история" и "2 Bad". Знаете Майкъл ви кажа в началото, че иска да работи за повече музика с вас след дуета Джанет?

Не, ние първоначално са били приведени в само за дует на Джанет, но Мишел наистина харесва друг от песните, които ние играе за него в Ню Йорк, той каза, че звучи подобно на Джанет песен "The знанието", която той обичаше. Това беше "Tabloid Junkie". Песента е много проста, Майкъл имаше концепция за това вече и пише мелодията и текста на песента, и сме внесли в завършен пистата и направиха всички Blurbs, които се отличават по него.

Какво ще кажеш за "историята"?

Майкъл нужда от заглавието мелодия, и искаше наистина голям, парчето песен. Мисля, че той го е дал няколко опита себе си, а след това ни помоли да го вървим. Така че ние се върна в Минеаполис и направи музикалното парче, а след това Майкъл е направил нещо си върху мелодията.

Смесването на тази песен е малко на един кошмар. Всички бяхме при екстремни срок налягане, така че с около седмица напусна ние все още трябва да се смесват "Tabloid Junkie" и "история". Знаехме, че "Tabloid" ще отнеме само около един или два дни, но "HIStory" ще отнеме четири или пет дни, за да се смесват. Но след това Майкъл пита за DAT на сместа, и след като го чу, че иска някои незначителни пляскания или пръст щракне дойдоха. Така че ние бяхме като "Sure Майкъл", и направи това, което той иска това. На следващия ден, едни и същи неща се случва, Майкъл пита за DAT и все още иска промени, направени в ръкопляскания. Те не бяха големи промени, но това отне около четири дни преди Майкъл одобри микс, който не звучеше по-различно на един направен четири дни по-рано, и ние наистина трябва да се смесват "HIStory", което щеше да отнеме много време, ,

Ние искахме да го намалявам до 96 парчета, така смесителни ще бъде по-лесно, но Майкъл не искаше да суб разбъркайте всичко. Беше логистичен кошмар и бяхме изчерпване на времето. Ние казваха един на друг, "Как да се синхронизира тези машини заедно?" Така че някой предложи да се свърже дъските заедно. Проблемът, разбира се, става ограниченото време, но ние трябваше да го направи, така че ще остана в студиото и едва заспа.

Не бях щастлив; Вие не трябва да бърза с производството по този начин. И тогава Майкъл започна да се променя микса, се появи пляска и щракне отново. Имаше елементи на тази песен, че аз просто не се чувствам беше прав. Имахме нужда от повече време, но това е, което и да е, в крайна сметка ние просто се отказах и нека Майкъл има пътя си.

Знаете ли, играят голяма роля в производството на "2 Bad"?

Играх бас на и помогна да се произвежда "2 Bad".

Знаете ли, съветва Майкъл върху неща като траклиста на албума?

Бях точно зад, имах чувството, че може да се вярва. Това беше най-вече ме няма и не Тери, не бях съветник като такъв, просто довереник. Мога да направя музикални решения и Майкъл винаги е бил любопитен за това как аз направих някои неща.

Какво е Майкъл искал да работя с на професионално ниво?

Работа с Майкъл беше голямо и уникално преживяване. Той беше човек, който обичаше да бъде в студиото, той ще работи на всички часове; той не го е грижа. Никога не съм виждал някой да работи всеки по-трудно, отколкото той прави, и че идва от някой, който е работил с Prince - сега Prince е трудолюбив човек.

Майкъл е работил с всички тези топ производители в кариерата си, която е едновременно дар и проклятие. Подаръкът е, че Майкъл е израснал с Motown, и научил от най-доброто от най-доброто, като Бери Горди, Freddie Perren, Гембъл и Хъф, и след това след това Куинси Джоунс.И така, той щеше да абсорбира начина им на производство, като гъба и се умствени бележки.Това означаваше, че производството мъдър Майкъл научил от най-доброто, но това търсене на съвършенството е проклятието, и в резултат на Майкъл не беше добър в вземане на определени решения. Майкъл винаги ще казват: "Ние трябва наистина да се оспори, натиснете себе си, доколкото можем да отидем". Той просто не искаше да се ангажира - той не може да се пусне на песен или албум. В неговите очи тя никога не е бил готов.

Той се нуждаеше от производителя около него, които биха могли да сложи крак надолу и прави тези разговори, и когато той спря да работи с Куинси, че спря. Майкъл ще работи старателно, докато принц ще бъде по-плодовит и записва цели песни в един и същи ден, и не може да се спори с двата подхода. Но Майкъл никога не е имал природни ограничения - кой ще му каже, че бюджетът му е ограничена или че той има само един определен период от време, когато той продължава да прави рекордни албуми?

Кои са любимите ви анекдоти от работа с Майкъл?

Ние използвахме да имат дълги разговори за всякакви неща. Веднъж Майкъл ми каза: "Джими, как искаш да се помни, когато умреш?" Казах му, "Искам да бъда запомнен като добър човек".Така че Майкъл отива, "Не, имам предвид как искаш да се помни? Той има предвид колко много брой хора, които направих, какъв вид на производителя бях аз, само за статистика. И аз казах: "Майкъл, те са само за статистика. Те не са кой съм аз. " Той просто не го получи ... той беше напълно объркан.

Една година по-късно, че е необходимо да се получи проба изчиства с Майкъл за използване на "Billie Jean". Преди да успея да го попитам нещо, той каза: "Помниш ли какво ти каза за това, как искате да се помни? Всеки път, когато някой ме пита за теб, аз само да кажа, че той е най-хубавото момче. " И аз казах: "Майкъл Радвам се, че разбира." А той просто го имам в които един момент. Това е разговор, който винаги ще помня. Въпреки, че Майкъл е имал всички тези разтърсващи хитове, албуми, турнета и видеоклипове, той е просто един от най-приятните хора, които съм срещал и работил.

Един ден, когато бяхме в студиото чакахме в салона за Майкъл и жена ми беше там, както беше Лиса Мари Пресли, който знаехме, чрез Джанет. И жена ми попита Лиза Мари това, което виждаше в Майкъл. Лиза просто даде истински отговор. "Той е най-хубавия, най-хубавото лице, които някога съм срещал", каза тя. И това е точно; той е просто страхотен пич.

Ти беше на снимачната площадка за снимките на видеото "Scream". Какво беше това като?

Майкъл и Джанет бяха много конкурентен, и аз бях единственият човек, приет от двата лагера.Това е смешно, защото аз ще бъдете помолени да отидат в ремарке на Майкъл, и след това някой ще ми каже, че Джанет ме искаше в ремаркето си, и аз ще се връщаме назад. Когато отидох в ремарке на Майкъл, той имаше нова видео игра, той си мислеше, че може да ме победи, но аз ритна задника! Тогава следващото нещо, което аз знам, аз съм назад в ремарке на Джанет.

Аз всъщност не се съгласи с Майкъл и Sony за това, което трябва да бъде първи сингъл от албума. Те искаха "Scream", но аз чувствах, че би трябвало да е "Не сте сами".

Първо, Майкъл е много влюбен с Лиза Мари и те бяха щастливи. Мислех, че те трябва да имат хората да видят, че те са били в любовта и "Не сте сами" е перфектната песен за това и са идеални за едно голямо "Добре дошли отново". Обществеността бяха развълнувани за нова музика на Майкъл и аз мисля, че това, което се е случило с обвиненията започваше да се отдалечи. Аз просто чувствах, че естеството на "Scream" ще донесе всичко, което се е случило обратно нагоре, точно както го бе бавно се забравил. Но Майкъл беше ядосан за това какво се е случило и е искал "Scream". Аз не съм на звукозаписната компания, но аз просто почувствах, че отново раните малко.

Аз също се чувствах "Не сте сами" е идеален за след предишните тенденции на Майкъл, за да отворите албум с балада, като "Момичето е мое" на Thriller и "Аз просто не мога да спра да те обичам" на Bad .

Утре, грижа за пълната стенограма на интервюто ми с Rob Hoffman, инженер, който работи в тясно сътрудничество с Майкъл по време на цялата на HIStory процеса на запис. 

Кратък филм за направата на "Stranger в Москва" в момента е в редактирането.Очаквайте скоро. 


 http://www.makingmichael.co.uk/#!Interview-with-HIStory-producer-Jimmy-Jam/fagil/576301e60cf23063aa8f8085

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен