13 февруари
Публикувано от Уила и Joie
Willa
: Така Joie , по редица поводи , когато попитах за скандалите , които
го заобикаляха , и начина, по който медиите се обърнаха срещу него и
наистина го хулени в по-късни години , Michael Jackson Предполага се, че
една от причините е ревност. И аз винаги се тълкува , че означава, че определени лица ( като Евън Чандлър ) завидяха на него, и това със сигурност е вярно.
Но
тогава Lisha МакДъф , Хариет Манинг , и аз го направих един пост преди
няколко седмици около Blackface менестрелство и как тя бе мотивирано
отчасти от завист - расова завист. И
след това на другия ден бях слушане на 2002 телефонно интервю със Стив
Харви, черен комик и радиоводещ , и аз бях наистина поразен от факта ,
че когато Michael Jackson говорихме с него за ревност, той каза, че "
ние" - не " ме ", но" нас ", че хората завиждат на " нас " - и аз мисля, че " ние " означава успешни черни артисти .
Това
е смешно - че една малка дума ми отвори очите за един напълно различен
начин на тълкуване на това, че ще повтарям всички тези години . Струва
ми се, че сега той не говори толкова много за лична ревност , макар ,
разбира се , че е част от него , но за расова ревността - ревността на
бели срещу черни успешни . Както той казва Стив Харви,
Те мразят да се види с нас растат и да се изгради и да се изгради , и няма нищо лошо в това [ с отглеждането ] . Те могат и това е ОК . Какво мога да направя, но се засили таланта, който Бог ми е дал? Това е всичко, което искам да направя , е да споделят любовта и дара на забавление. Това е всичко, което искам да направя . Не искам да нараня никого.
Ето и интервюто , и частта за ревност започва около 8 минути в :
Joie : Бях забравил за тази Steve Harvey интервю , Уила . И говорейки като Черно American , съгласен съм , че той говори за раса , когато той си прави изявление ревност.
Знаеш
ли, това е всъщност един въпрос, който много чернокожи хора са се
борили с и говорихме помежду си в продължение на много , много години . Изявление
на Майкъл , че " Те мразят да се види с нас растат и да се изгради " е
много истинско явление в нашето общество , и тя е била случва , тъй като
раждането на нашата нация . Или по-скоро , трябва да кажа , тъй като в края на робството в нашата нация . И той не е просто говоря за успешни черни артисти . Той
говореше за всяко Черно американец, който е намерил голям успех в
каквото и областта, в която се случи да работя в, дали си известен или
не. В действителност , аз вярвам , че това е една от преобладаващите
фактори за цялата враждебната реакция на президента Обама е видял по
време на неговия мандат .
Willa : Съгласен съм . Част
от враждебната реакция - срещу Майкъл Джексън и Обама , както и - е
причинена от расови предразсъдъци , мисля, но не съм мислил за това
преди по отношение на ревност - расова ревност. Това
е интересно , и това също е интересно , че думите на Майкъл Джексън
изглежда доста очевидни за вас и не толкова очевидно за мен . Чудя
се дали това е умишлено , и да го върне към идеята за " език и сила " ,
че ние говорихме с Бьорн в пост преди известно време - че Michael
Jackson използва език по един фин начин , така че да означава различни
неща за различните слушателите .
Знаеш ли, ако се вгледаме в точните му думи , той се обажда в доста индиректен начин . Той никога не казва думите " черни " или " бели ", и всъщност никога не споменава раса изобщо. Но
все пак, ако един слушател е запознат с този текущ разговор , че
говориш , Joie - едно " , че много черни хора са се борили с и говорихме
помежду си в продължение на много , много години , " както вие казвате -
тогава думите му са очевидно, но ако слушателят не е наясно с този контекст , след това , че просто минава точно покрай тях . Така че аз се чудя, ако той говори в един внимателен начин, с два
различни аудитории в ума - по-специално , ако той говори по начин, който
веднага резонира с чернокожи , но не аларма или обиждат бели , защото
ние наистина не получите това, което той казва.
Joie : Това е интересно за мен , че си мислиш , че Уила . Че говори в някакъв код или нещо подобно , за да се свържете с черната публика , но не и аларма или обиждат бялата публика. Защото
за мен - а вероятно и до всеки друг черен човек слушане на това интервю
- той не е казано в един внимателен начин на всички. В действителност , когато слушам това интервю , чувам го да говори в един много спокоен , много открит начин . Той няма да бъде предпазлив и внимателен с това, което казва той , защото той знае, че няма причина да . Той говори с друг черен артист , и неговите две черни ко- домакини , в радио шоу, насочено към една черна публика. Той очевидно се чувствах много комфортно с обкръжението си в този момент . И
той очевидно е знаел , че той е сред хората от подобен фон ( опит Черно
American) , които ще разберат веднага какво става дума. Така че не е имало нужда да се говори " в един много внимателен начин,
с две отделни аудитории в ума. " Така че, аз казвам, че аз не мисля, че
той е бил нарочно говори в код или нещо подобно.
Willa : Е, това е вярно , Joie - той звучи спокойна и комфортна . Но все пак, много неща остават недоизказани , като думите " черно " и " бяло. " Това е като има разминаване между думите му. И
той не е просто говори с черна публика - радиовълни излизат на всеки - и
дали това е умишлено от негова страна или не , мисля, че различните
слушатели интерпретират думите му много по-различно . Или може би е по-точно да се каже, те запълване на пропуските по различен начин.
Има една подобна ситуация в песента " Ghosts ", която е написана след 1993 твърденията и търсенето лента. Ето припева :
И кой ти даде право да уплашиш семейството ми?
И кой ти даде право да изплаши детето ми ?
Тя има нужда от мен
И кой ти даде право да разтърсиш семейното ни дърво?
И кой ти даде право да вземе проникване
За да ме видиш?
И кой ти даде право да разтърсиш семейството ми?
И кой ти даде право да нарани бебето ми ?
Тя има нужда от мен
И кой ти даде право да разтърсиш семейното ни дърво?
Слагаш нож в гърба ми
Shot стрела в мен
Кажи ми ти ли си духът на ревността ?
A смучене призрак на ревност ?
Той
говори за лъжливите обвинения и търсене на Газа ( "кой ти даде право да
вземе проникване / да ме видиш? " ) , Както и скандалите , които
последваха , и за пореден път той предлага реална мотивация зад тях е "
ревност ". Той никога не споменава раса, и никога не съм го тълкува по този начин - като расов ревност. Мислех,
че той е просто казвам , че Евън Чандлър и Том Sneddon и Даян Dimond и
всички тези други фигури работа толкова трудно да го свалят се завижда
на него и неговия успех . Но сега аз съм се чудех , ако бях го недоразумение - че той е говорил
конкретно за расова завист - нещо, Хариет споменато беше част от
Blackface менестрелство , и много по-голям културен разказ , както и в
продължение на повече от век .
Joie : Добре, аз предполагам, че виждам накъде биеш с това. И
когато си мисля за него , не е имало обвинители или " други фигури
работа толкова трудно да го свалят " , както вие казвате , че мога да се
сетя кой беше черен . Така че , може би сте се за нещо .
Willa : Е, това е вярно - никой от хората, които работят най-трудното да го намажете бяха черни , ако не броим Стейси Браун. Точно както важното е, че е много интересно как различните хора
реагират , когато той предложи - все пак косвено - че скандалите му
изпаднал бяха примесено с расизъм и расова ревност.
Така
например, в интервю от 2005 г. с Jesse Jackson , Майкъл Джексън заяви ,
че публичното преследване се изправи " е вид шарка сред чернокожите
светила в тази страна . " Когато Jesse Jackson го пита: " Как се
боравенето с него ? ", Той отговори ,
Аз съм боравенето с него с помощта на други хора в миналото , които са преминали през този вид на нещо . История на Мандела ми е дал много сила - това, което той е преминал през . Jack Johnson история ... нарича Unforgivable Чернота . Това
е една невероятна история за този човек от 1910 , който е бил шампион в
тежка категория на света , и пъхна в едно общество, което не иска да
приеме позицията си и начина си на живот . И това, което те го свържа. И
как те променят закони, за да хвърля в затвора на човек , за да го
направи зад решетките , само за да го получите някакъв начин . И историята Мохамед Али ... Всички тези истории , че мога да се върна в историята и да прочетете за да ми даде сила.
Ето
един линк и обсъждането на състезание започва около 04:15 инча Това е
проницателен четене на положението му , мисля, че и поставя фалшивите
обвинения срещу него - и на полицията и обществения отговор на тези
твърдения - в рамките на контекста на други успешни черни пионери, които са били насочени от органите .
Въпреки това, думите му , причинени възмущение , както и някои доста подъл забележки. В становище парче в The Los Angeles Times, бял академични, Илейн Шоуолтър , е написал това :
Въпреки,
че той се е опитал да се представи като мишена на расистки завист и
злоба , сам е сравняването на Нелсън Мандела ( асо състезателни карти) в
интервю , че най-бързия на духовните линейки - преследвачи ,
преподобният Джеси Джексън , раса Джексън е толкова неопределена и неясна като сексуалността си .
Илейн
Шоуолтър е новаторски феминистка учен през 1980 г. - Четох някои от
работата си тогава и имаше голямо уважение към нея - и не мога да
повярвам, че на всички хора ще бъде толкова разсеян и напиши нещо
толкова опростенчески и така snootily патриархално . Това е наистина обезпокоително , според мен, по много различни начини -
не на последно място са си предположение, че , тъй като кожата му вече
не е тъмно , той някак лишени от правото да говори за раса или посочване
на расизъм , което го заобикаля .
Joie : Да , тази забележка е невероятно , нали ? И просто искам да я попитам , знаете ли ... ако тя изведнъж се озова с
болест ... нека да кажем, рак на гърдата, например , и трябваше да
имаме и двете гърди отстранени , ще изведнъж тя не е жена вече?
Willa : Уау, Joie . Това е мощен въпрос . Никога не съм мислил за него като , че преди ...
Joie
: Или ако е имало заболяване там, че причинени пигмент бял човек да
потъмнее , би тя вече няма да бъде позволено да се идентифицира като
кавказки ? Искам да кажа, тя не е само, че той е лишен от правото да посочи на расизъм , което го заобикаля . Тя се казва, че той вече няма право да се идентифицират с черната раса . Това, че той вече няма право да се нарича черен американец. Много Нейният коментар е невероятно расистки на толкова много нива .
Willa : Това е наистина интересно , Joie . Когато обърнем ситуацията , той наистина подчертава колко много тя говори от привилегировано положение , нали? Защо бял човек да се чувства тя има право да реши дали един черен човек, е достатъчно да я черен костюм? Това не е просто невероятно обидно, това е безсмислено . Аз не мога да си представя един черен човек някога каза, че за бяло лице .
Искам
да кажа, представям човек с две бели родители , които са израснали в
бяла общност , като Michael Jackson направи с две черни родители в черен
квартал в Гари. И
след това се опитайте да си представите някаква обстоятелство, при
което черен човек би казал, че лице, което не е достатъчно да се каже
бяло от бяло перспектива. Аз
просто не мисля, че някога ще се случи, и то не би имало смисъл , ако
го е направил , защото ние не разполагате с културната история на
чернокожите принуждават белите да отговори на очакванията им за белота .
Но ние имаме много дълга история на белите принуждават чернокожите да
се поберат бели дефиниции на чернота , като Lisha и Хариет и аз
говорихме.
Но не трябва да свръхопростяването това. Това не беше само на белите , които реагират лошо на интервюто на Стив Харви . Становището парче по Sinclere Lee в Черно News Weekly беше също толкова хапливи :
Ако Майкъл Джексън е виновен за нищо и трябва да отиде в затвора , за това е, когато самият той в сравнение с Нелсън Мандела . Знам, Нелсън Мандела ! Срещнах Nelson Mandela , когато той дойде във Вашингтон ! Нелсън Мандела е един от най-големите борци за свобода в света ! Нелсън
Мандела прекарва 27 години в затвора, за да освободи чернокожите в Южна
Африка , и не можеш да направиш един ден в затвора! Майкъл, не вярвам, че лайна Jesse Jackson ви казва , вие без Нелсън Мандела !
Joie
: И за мен, това е абсурдно твърдение , тъй като Michael Jackson , и
Джеси Джексън за този въпрос, и двамата знаеха Nelson Mandela лично ,
както добре. Майкъл не е просто " отговарят " на мъжа , когато той дойде във Вашингтон. Той знаеше много добре Мандела . Той и Мандела всъщност бяха много близки приятели в продължение на много , много години .
И Майкъл не се е сравнявал Мандела в този коментар . Той
казваше , че той използва историята на Мандела като източник на
вдъхновение, за да се справят с крещящ расизъм той изпитва . Има огромна разлика.
Willa : Съгласен съм напълно , Joie . И това, което може да не е наред с казвайки, че Нелсън Мандела го вдъхновява ?
Но докато тази статия е точно толкова зле, колкото на парче Шоуолтър в някои отношения , има една важна разлика , мисля. Докато Лий критикува Michael Jackson за себе си в сравнение с Мандела
(което той не направи , както ти посочи ) , тя не се присмиват на идеята
, че расизмът е замесен , начинът Шоуолтър прави.
Joie : Това е вярно , тя не го прави. В действителност , тя никога дори клони разстояние в тази посока . Нейна основна цел е просто на факта, че тя беше лично обиден от
мисълта , че Майкъл се е сравнявал такъв голям борец за свобода .
Willa : Точно така. И мисля, че тази разлика е коварен , но важен . Илейн
Шоуолтър изглежда да мисля, че е нелепо да се предполага, че расизмът е
играл роля при определяне на Michael Jackson се третира от полицията и
пресата ( а аз мисля, че е изключително опростен , за да се предположи,
расизмът не е участвал ), но Sinclere Lee не се направи такова наивно предположение. Докато бял академична могат да мислят, расизмът е играл никаква роля в това , Lee знае по-добре .
Joie : Това е интересно , нали ? Знаеш
ли, Уила , понякога и аз се чудя, ако можете да си направите анкета
сега, че всичко свърши и направено с и Майкъл вече не е с нас ... колко
много хора днес , бяло и черно, ще призная, че раса играе фактор в това
как той е бил третирани от пресата и полицията ? Знаеш ли, сега, че ние всички сме придобили малко разстояние и перспектива. Чудя се какво мислят хората днес . Това прави ли смисъл?
Willa : Така е, и това е още един наистина интересен въпрос , Joie . Моето
усещане е, че чувства за Michael Jackson смекчиха много, тъй като той
умря , и хората са много по-вероятно да го види като невинен сега, че
той е отишъл . Ние говорихме за това в пост миналата пролет . Но
аз не мисля, че хората като цяло - и бели хора, в частност - са готови
да признаят какво огромно влияние раса и расизъм имали за това как
твърденията са били възприемани от полицията, медиите и обществеността. Идеята
на расови предразсъдъци , и най-вече расова завист, прави бели много
неприятно , мисля, че и повечето бели не искат да дори да го разгледа . Но колкото повече мисля за това , толкова повече мисля, че Майкъл
Джексън е бил напълно прав , и расовата ревност е в основата на това .
Искам
да кажа, че е много интересно наистина да погледнем това, което хората
всъщност казват в различни точки , и как те са го казва. Вижте какво Евън Чандлър му казва, последния път, когато се срещнем. Той посочва с пръст към него и викове : "Ти отиваш надолу , Майкъл. Отиваш надолу. " Изводът изглежда е, че Майкъл Джексън се е повишила
твърде висока , а сега Евън Чандлър е решен да го вземе за определяне .
Randy Taraborrelli изразява подобна идея в неговата биография . Въз основа на обвиненията на Чандлър , полицията провеждат търсене
ивица , и ето как Taraborrelli води към неговото описание на това,
което трябваше да бъде унизително и наистина ужасно преживяване :
Долната
линия е , че Майкъл е направил каквото си исках да направя голямата
част от живота си , които живеят в един свят на привилегия и право ,
просто защото на кой е той. ... Въпреки това, през декември 1993 г. Майкъл е на път да изпитате ,
ако само за един ден, какво би било да живееш в реалния свят , където
хората често трябва да правим неща, които не е задължително да искат да
направят .
Този пасаж е толкова шокиращо за мен. Може
би си мислите фокус Taraborrelli би било въз основа на доказателствата ,
както и дали търсенето на ивицата потвърждава или противоречи на
обвиненията на Чандлър - уж това е смисълът на това , в края на краищата
- но това не е така. Taraborrelli
е много по- фокусирана върху психологическото въздействие на търсенето
на лента , и ефекта, който ще има върху това как Michael Jackson вижда
себе си и за себе си позиции в света. Taraborrelli
изглежда много критично на Michael Jackson " , живеещи в един свят на
привилегия и право ", и сега търсенето на лентата ще го върне обратно
надолу до " реалния свят ", и Taraborrelli говори одобрително на това. Той изглежда да мисля, че е уместно , че Майкъл Джексън ще бъде
повален , " ако само за един ден. " И това наистина се чувства към мен ,
че думите Taraborrelli изразяват доста малко ревност.
Joie
: Ами, нали знаеш как се чувствам Taraborrelli , и аз вярвам , че има
няколко места в тази книга , където той идва думата, тъй като ревнува от
неговия предмет . Така че, аз съм съгласен с вас напълно на това изявление.
Willa : Но това е ревност , защото на неговото богатство и славата му ? Или това е расова ревност ? Или е комбинация от двете - той е ревнив , че един черен мъж , особено , не е било толкова успешен ? Аз наистина се чудя за това, особено след като и той, и Евън Чандлър
говори конкретно за необходимостта от привеждане Michael Jackson "надолу
. "
Този
език и образност се осигури явяването му надолу ми напомня на една
ужасяваща сцена в Чичо Томовата колиба , че ние говорихме по много
болезнен пост преди много време . Rosa , красива млада робиня , един тийнейджър , се опитва на рокля , принадлежаща към нея собственик, Мария . Мария влиза и вижда нея я нося , става бесен , и изпраща Rosa към разбиване къщата. Ето обяснение на Мария за това защо тя поръчва такава крайна наказание за такова престъпление тривиално :
Тя разполага с целия си живот предполага по нея деликатес , и си добър
външен вид , и си дама като излъчва , докато тя забравя коя е тя , - и
аз ще я дам един урок, който ще я сваля, а Харесвам !
Така
че Мария не е ядосан толкова много, защото на роклята , а защото това е
знак , че роза " забравя коя е тя " - че тя е млада чернокожа жена , и
роб. Мария
се чувства много застрашени от това , особено след като по много начини
Rosa е по- истински " дама като" във външния си вид и лагер от Maria е .
Така
Мария възнамерява да срам и я напомня за " коя е тя , " и го изгаря в
паметта си толкова силно , че никога няма да забравя отново. С други думи , Мария иска да доведе до психологическа промяна в Rosa , и " я дам един урок, който ще я сваля, а Харесвам ! "
Струва
ми се, че е точно това, което Taraborrelli говори с търсенето на лента -
че тя ще доведе до психологическа промяна в Michael Jackson , че ще "
го свалят " от своя " свят на привилегия и право" - и това, което Евън
Чандлър се говори за когато той посочва с пръст и виковете му , " Ти ще надолу , Майкъл. Отиваш
надолу. "И аз мисля, че е това, което Майкъл Джексън сам се позовава в "
Морфин ", когато той пее :" Аз отивам , скъпа. " Той е повален от същия
импулс, който свалиха Rosa повече от преди 150 години.
Joie : Това е интересно сравнение , Уила . И едно вие вероятно сте прав за . Но
, предполагам, че това, което аз съм се на е, че аз се чудя, ако
отношението на хората около цялата ситуация ... и наистина за целия си
живот ... Аз се чудя, ако техните нагласи са наистина изместват и
омекотяване , или ако това е просто един случай на " Дон " т говори лошо за мъртвите . " знаеш ли какво искам да кажа ?
Willa : Аз правя, но аз не знам отговора . И аз не съм сигурен, че хората сами да знаят защо чувствата им са се променили, или колко дълбоко са се променили . Или какво наистина мотивирани чувствата си срещу него , за да се започне. Искам да кажа , може би чувства са омекотени , защото той си отиде ,
така че няма причина да се чувстват заплашени или ревнува от него
по-дълго.
Joie : Не знам . Аз дори не съм сигурен защо това е важно и защо този въпрос нещо ме преследва . Предполагам,
че просто се чувствам като тук е този специален , красив , талантлив ,
любящ човек, който само иска да направи света щастлив , и той бил
осмиван и преследван и мразеше за това. Това ме притеснява .
Няма коментари:
Публикуване на коментар