"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



Призракът на Ревността*



13 февруари

Публикувано от Уила и Joie

Willa : Така Joie , по редица поводи , когато попитах за скандалите , които го заобикаляха , и начина, по който медиите се обърнаха срещу него и наистина го хулени в по-късни години , Michael Jackson Предполага се, че една от причините е ревност. И аз винаги се тълкува , че означава, че определени лица ( като Евън Чандлър ) завидяха на него, и това със сигурност е вярно.

Но тогава Lisha МакДъф , Хариет Манинг , и аз го направих един пост преди няколко седмици около Blackface менестрелство и как тя бе мотивирано отчасти от завист - расова завист. И след това на другия ден бях слушане на 2002 телефонно интервю със Стив Харви, черен комик и радиоводещ , и аз бях наистина поразен от факта , че когато Michael Jackson говорихме с него за ревност, той каза, че " ние" - не " ме ", но" нас ", че хората завиждат на " нас " - и аз мисля, че " ние " означава успешни черни артисти .

Това е смешно - че една малка дума ми отвори очите за един напълно различен начин на тълкуване на това, че ще повтарям всички тези години . Струва ми се, че сега той не говори толкова много за лична ревност , макар , разбира се , че е част от него , но за расова ревността - ревността на бели срещу черни успешни . Както той казва Стив Харви,

    Те мразят да се види с нас растат и да се изгради и да се изгради , и няма нищо лошо в това [ с отглеждането ] . Те могат и това е ОК . Какво мога да направя, но се засили таланта, който Бог ми е дал? Това е всичко, което искам да направя , е да споделят любовта и дара на забавление. Това е всичко, което искам да направя . Не искам да нараня никого.

Ето и интервюто , и частта за ревност започва около 8 минути в :



Joie : Бях забравил за тази Steve Harvey интервю , Уила . И говорейки като Черно American , съгласен съм , че той говори за раса , когато той си прави изявление ревност.

Знаеш ли, това е всъщност един въпрос, който много чернокожи хора са се борили с и говорихме помежду си в продължение на много , много години . Изявление на Майкъл , че " Те мразят да се види с нас растат и да се изгради " е много истинско явление в нашето общество , и тя е била случва , тъй като раждането на нашата нация . Или по-скоро , трябва да кажа , тъй като в края на робството в нашата нация . И той не е просто говоря за успешни черни артисти . Той говореше за всяко Черно американец, който е намерил голям успех в каквото и областта, в която се случи да работя в, дали си известен или не. В действителност , аз вярвам , че това е една от преобладаващите фактори за цялата враждебната реакция на президента Обама е видял по време на неговия мандат .

Willa : Съгласен съм . Част от враждебната реакция - срещу Майкъл Джексън и Обама , както и - е причинена от расови предразсъдъци , мисля, но не съм мислил за това преди по отношение на ревност - расова ревност. Това е интересно , и това също е интересно , че думите на Майкъл Джексън изглежда доста очевидни за вас и не толкова очевидно за мен . Чудя се дали това е умишлено , и да го върне към идеята за " език и сила " , че ние говорихме с Бьорн в пост преди известно време - че Michael Jackson използва език по един фин начин , така че да означава различни неща за различните слушателите .

Знаеш ли, ако се вгледаме в точните му думи , той се обажда в доста индиректен начин . Той никога не казва думите " черни " или " бели ", и всъщност никога не споменава раса изобщо. Но все пак, ако един слушател е запознат с този текущ разговор , че говориш , Joie - едно " , че много черни хора са се борили с и говорихме помежду си в продължение на много , много години , " както вие казвате - тогава думите му са очевидно, но ако слушателят не е наясно с този контекст , след това , че просто минава точно покрай тях . Така че аз се чудя, ако той говори в един внимателен начин, с два различни аудитории в ума - по-специално , ако той говори по начин, който веднага резонира с чернокожи , но не аларма или обиждат бели , защото ние наистина не получите това, което той казва.

Joie : Това е интересно за мен , че си мислиш , че Уила . Че говори в някакъв код или нещо подобно , за да се свържете с черната публика , но не и аларма или обиждат бялата публика. Защото за мен - а вероятно и до всеки друг черен човек слушане на това интервю - той не е казано в един внимателен начин на всички. В действителност , когато слушам това интервю , чувам го да говори в един много спокоен , много открит начин . Той няма да бъде предпазлив и внимателен с това, което казва той , защото той знае, че няма причина да . Той говори с друг черен артист , и неговите две черни ко- домакини , в радио шоу, насочено към една черна публика. Той очевидно се чувствах много комфортно с обкръжението си в този момент . И той очевидно е знаел , че той е сред хората от подобен фон ( опит Черно American) , които ще разберат веднага какво става дума. Така че не е имало нужда да се говори " в един много внимателен начин, с две отделни аудитории в ума. " Така че, аз казвам, че аз не мисля, че той е бил нарочно говори в код или нещо подобно.

Willa : Е, това е вярно , Joie - той звучи спокойна и комфортна . Но все пак, много неща остават недоизказани , като думите " черно " и " бяло. " Това е като има разминаване между думите му. И той не е просто говори с черна публика - радиовълни излизат на всеки - и дали това е умишлено от негова страна или не , мисля, че различните слушатели интерпретират думите му много по-различно . Или може би е по-точно да се каже, те запълване на пропуските по различен начин.

Има една подобна ситуация в песента " Ghosts ", която е написана след 1993 твърденията и търсенето лента. Ето припева :

    И кой ти даде право да уплашиш семейството ми?
    И кой ти даде право да изплаши детето ми ?
    Тя има нужда от мен
    И кой ти даде право да разтърсиш семейното ни дърво?
    И кой ти даде право да вземе проникване
    За да ме видиш?
    И кой ти даде право да разтърсиш семейството ми?
    И кой ти даде право да нарани бебето ми ?
    Тя има нужда от мен
    И кой ти даде право да разтърсиш семейното ни дърво?

    Слагаш нож в гърба ми
    Shot стрела в мен
    Кажи ми ти ли си духът на ревността ?
    A смучене призрак на ревност ?

Той говори за лъжливите обвинения и търсене на Газа ( "кой ти даде право да вземе проникване / да ме видиш? " ) , Както и скандалите , които последваха , и за пореден път той предлага реална мотивация зад тях е " ревност ". Той никога не споменава раса, и никога не съм го тълкува по този начин - като расов ревност. Мислех, че той е просто казвам , че Евън Чандлър и Том Sneddon и Даян Dimond и всички тези други фигури работа толкова трудно да го свалят се завижда на него и неговия успех . Но сега аз съм се чудех , ако бях го недоразумение - че той е говорил конкретно за расова завист - нещо, Хариет споменато беше част от Blackface менестрелство , и много по-голям културен разказ , както и в продължение на повече от век .

Joie : Добре, аз предполагам, че виждам накъде биеш с това. И когато си мисля за него , не е имало обвинители или " други фигури работа толкова трудно да го свалят " , както вие казвате , че мога да се сетя кой беше черен . Така че , може би сте се за нещо .

Willa : Е, това е вярно - никой от хората, които работят най-трудното да го намажете бяха черни , ако не броим Стейси Браун. Точно както важното е, че е много интересно как различните хора реагират , когато той предложи - все пак косвено - че скандалите му изпаднал бяха примесено с расизъм и расова ревност.

Така например, в интервю от 2005 г. с Jesse Jackson , Майкъл Джексън заяви , че публичното преследване се изправи " е вид шарка сред чернокожите светила в тази страна . " Когато Jesse Jackson го пита: " Как се боравенето с него ? ", Той отговори ,

    Аз съм боравенето с него с помощта на други хора в миналото , които са преминали през този вид на нещо . История на Мандела ми е дал много сила - това, което той е преминал през . Jack Johnson история ... нарича Unforgivable Чернота . Това е една невероятна история за този човек от 1910 , който е бил шампион в тежка категория на света , и пъхна в едно общество, което не иска да приеме позицията си и начина си на живот . И това, което те го свържа. И как те променят закони, за да хвърля в затвора на човек , за да го направи зад решетките , само за да го получите някакъв начин . И историята Мохамед Али ... Всички тези истории , че мога да се върна в историята и да прочетете за да ми даде сила.

Ето един линк и обсъждането на състезание започва около 04:15 инча Това е проницателен четене на положението му , мисля, че и поставя фалшивите обвинения срещу него - и на полицията и обществения отговор на тези твърдения - в рамките на контекста на други успешни черни пионери, които са били насочени от органите .

Въпреки това, думите му , причинени възмущение , както и някои доста подъл забележки. В становище парче в The Los Angeles Times, бял академични, Илейн Шоуолтър , е написал това :

 Въпреки, че той се е опитал да се представи като мишена на расистки завист и злоба , сам е сравняването на Нелсън Мандела ( асо състезателни карти) в интервю , че най-бързия на духовните линейки - преследвачи , преподобният Джеси Джексън , раса Джексън е толкова неопределена и неясна като сексуалността си .

Илейн Шоуолтър е новаторски феминистка учен през 1980 г. - Четох някои от работата си тогава и имаше голямо уважение към нея - и не мога да повярвам, че на всички хора ще бъде толкова разсеян и напиши нещо толкова опростенчески и така snootily патриархално . Това е наистина обезпокоително , според мен, по много различни начини - не на последно място са си предположение, че , тъй като кожата му вече не е тъмно , той някак лишени от правото да говори за раса или посочване на расизъм , което го заобикаля .

Joie : Да , тази забележка е невероятно , нали ? И просто искам да я попитам , знаете ли ... ако тя изведнъж се озова с болест ... нека да кажем, рак на гърдата, например , и трябваше да имаме и двете гърди отстранени , ще изведнъж тя не е жена вече?

Willa : Уау, Joie . Това е мощен въпрос . Никога не съм мислил за него като , че преди ...

Joie : Или ако е имало заболяване там, че причинени пигмент бял човек да потъмнее , би тя вече няма да бъде позволено да се идентифицира като кавказки ? Искам да кажа, тя не е само, че той е лишен от правото да посочи на расизъм , което го заобикаля . Тя се казва, че той вече няма право да се идентифицират с черната раса . Това, че той вече няма право да се нарича черен американец. Много Нейният коментар е невероятно расистки на толкова много нива .

Willa : Това е наистина интересно , Joie . Когато обърнем ситуацията , той наистина подчертава колко много тя говори от привилегировано положение , нали? Защо бял човек да се чувства тя има право да реши дали един черен човек, е достатъчно да я черен костюм? Това не е просто невероятно обидно, това е безсмислено . Аз не мога да си представя един черен човек някога каза, че за бяло лице .

Искам да кажа, представям човек с две бели родители , които са израснали в бяла общност , като Michael Jackson направи с две черни родители в черен квартал в Гари. И след това се опитайте да си представите някаква обстоятелство, при което черен човек би казал, че лице, което не е достатъчно да се каже бяло от бяло перспектива. Аз просто не мисля, че някога ще се случи, и то не би имало смисъл , ако го е направил , защото ние не разполагате с културната история на чернокожите принуждават белите да отговори на очакванията им за белота . Но ние имаме много дълга история на белите принуждават чернокожите да се поберат бели дефиниции на чернота , като Lisha и Хариет и аз говорихме.

Но не трябва да свръхопростяването това. Това не беше само на белите , които реагират лошо на интервюто на Стив Харви . Становището парче по Sinclere Lee в Черно News Weekly беше също толкова хапливи :

    Ако Майкъл Джексън е виновен за нищо и трябва да отиде в затвора , за това е, когато самият той в сравнение с Нелсън Мандела . Знам, Нелсън Мандела ! Срещнах Nelson Mandela , когато той дойде във Вашингтон ! Нелсън Мандела е един от най-големите борци за свобода в света ! Нелсън Мандела прекарва 27 години в затвора, за да освободи чернокожите в Южна Африка , и не можеш да направиш един ден в затвора! Майкъл, не вярвам, че лайна Jesse Jackson ви казва , вие без Нелсън Мандела !

Joie : И за мен, това е абсурдно твърдение , тъй като Michael Jackson , и Джеси Джексън за този въпрос, и двамата знаеха Nelson Mandela лично , както добре. Майкъл не е просто " отговарят " на мъжа , когато той дойде във Вашингтон. Той знаеше много добре Мандела . Той и Мандела всъщност бяха много близки приятели в продължение на много , много години .

И Майкъл не се е сравнявал Мандела в този коментар . Той казваше , че той използва историята на Мандела като източник на вдъхновение, за да се справят с крещящ расизъм той изпитва . Има огромна разлика.

Willa : Съгласен съм напълно , Joie . И това, което може да не е наред с казвайки, че Нелсън Мандела го вдъхновява ?

Но докато тази статия е точно толкова зле, колкото на парче Шоуолтър в някои отношения , има една важна разлика , мисля. Докато Лий критикува Michael Jackson за себе си в сравнение с Мандела (което той не направи , както ти посочи ) , тя не се присмиват на идеята , че расизмът е замесен , начинът Шоуолтър прави.

Joie : Това е вярно , тя не го прави. В действителност , тя никога дори клони разстояние в тази посока . Нейна основна цел е просто на факта, че тя беше лично обиден от мисълта , че Майкъл се е сравнявал такъв голям борец за свобода .

Willa : Точно така. И мисля, че тази разлика е коварен , но важен . Илейн Шоуолтър изглежда да мисля, че е нелепо да се предполага, че расизмът е играл роля при определяне на Michael Jackson се третира от полицията и пресата ( а аз мисля, че е изключително опростен , за да се предположи, расизмът не е участвал ), но Sinclere Lee не се направи такова наивно предположение. Докато бял академична могат да мислят, расизмът е играл никаква роля в това , Lee знае по-добре .

Joie : Това е интересно , нали ? Знаеш ли, Уила , понякога и аз се чудя, ако можете да си направите анкета сега, че всичко свърши и направено с и Майкъл вече не е с нас ... колко много хора днес , бяло и черно, ще призная, че раса играе фактор в това как той е бил третирани от пресата и полицията ? Знаеш ли, сега, че ние всички сме придобили малко разстояние и перспектива. Чудя се какво мислят хората днес . Това прави ли смисъл?

Willa : Така е, и това е още един наистина интересен въпрос , Joie . Моето усещане е, че чувства за Michael Jackson смекчиха много, тъй като той умря , и хората са много по-вероятно да го види като невинен сега, че той е отишъл . Ние говорихме за това в пост миналата пролет . Но аз не мисля, че хората като цяло - и бели хора, в частност - са готови да признаят какво огромно влияние раса и расизъм имали за това как твърденията са били възприемани от полицията, медиите и обществеността. Идеята на расови предразсъдъци , и най-вече расова завист, прави бели много неприятно , мисля, че и повечето бели не искат да дори да го разгледа . Но колкото повече мисля за това , толкова повече мисля, че Майкъл Джексън е бил напълно прав , и расовата ревност е в основата на това .

Искам да кажа, че е много интересно наистина да погледнем това, което хората всъщност казват в различни точки , и как те са го казва. Вижте какво Евън Чандлър му казва, последния път, когато се срещнем. Той посочва с пръст към него и викове : "Ти отиваш надолу , Майкъл. Отиваш надолу. " Изводът изглежда е, че Майкъл Джексън се е повишила твърде висока , а сега Евън Чандлър е решен да го вземе за определяне .

Randy Taraborrelli изразява подобна идея в неговата биография . Въз основа на обвиненията на Чандлър , полицията провеждат търсене ивица , и ето как Taraborrelli води към неговото описание на това, което трябваше да бъде унизително и наистина ужасно преживяване :

    Долната линия е , че Майкъл е направил каквото си исках да направя голямата част от живота си , които живеят в един свят на привилегия и право , просто защото на кой е той. ... Въпреки това, през декември 1993 г. Майкъл е на път да изпитате , ако само за един ден, какво би било да живееш в реалния свят , където хората често трябва да правим неща, които не е задължително да искат да направят .

Този пасаж е толкова шокиращо за мен. Може би си мислите фокус Taraborrelli би било въз основа на доказателствата , както и дали търсенето на ивицата потвърждава или противоречи на обвиненията на Чандлър - уж това е смисълът на това , в края на краищата - но това не е така. Taraborrelli е много по- фокусирана върху психологическото въздействие на търсенето на лента , и ефекта, който ще има върху това как Michael Jackson вижда себе си и за себе си позиции в света. Taraborrelli изглежда много критично на Michael Jackson " , живеещи в един свят на привилегия и право ", и сега търсенето на лентата ще го върне обратно надолу до " реалния свят ", и Taraborrelli говори одобрително на това. Той изглежда да мисля, че е уместно , че Майкъл Джексън ще бъде повален , " ако само за един ден. " И това наистина се чувства към мен , че думите Taraborrelli изразяват доста малко ревност.

Joie : Ами, нали знаеш как се чувствам Taraborrelli , и аз вярвам , че има няколко места в тази книга , където той идва думата, тъй като ревнува от неговия предмет . Така че, аз съм съгласен с вас напълно на това изявление.

Willa : Но това е ревност , защото на неговото богатство и славата му ? Или това е расова ревност ? Или е комбинация от двете - той е ревнив , че един черен мъж , особено , не е било толкова успешен ? Аз наистина се чудя за това, особено след като и той, и Евън Чандлър говори конкретно за необходимостта от привеждане Michael Jackson "надолу . "

Този език и образност се осигури явяването му надолу ми напомня на една ужасяваща сцена в Чичо Томовата колиба , че ние говорихме по много болезнен пост преди много време . Rosa , красива млада робиня , един тийнейджър , се опитва на рокля , принадлежаща към нея собственик, Мария . Мария влиза и вижда нея я нося , става бесен , и изпраща Rosa към разбиване къщата. Ето обяснение на Мария за това защо тя поръчва такава крайна наказание за такова престъпление тривиално :

    Тя разполага с целия си живот предполага по нея деликатес , и си добър външен вид , и си дама като излъчва , докато тя забравя коя е тя , - и аз ще я дам един урок, който ще я сваля, а Харесвам !

Така че Мария не е ядосан толкова много, защото на роклята , а защото това е знак , че роза " забравя коя е тя " - че тя е млада чернокожа жена , и роб. Мария се чувства много застрашени от това , особено след като по много начини Rosa е по- истински " дама като" във външния си вид и лагер от Maria е . Така Мария възнамерява да срам и я напомня за " коя е тя , " и го изгаря в паметта си толкова силно , че никога няма да забравя отново. С други думи , Мария иска да доведе до психологическа промяна в Rosa , и " я дам един урок, който ще я сваля, а Харесвам ! "

Струва ми се, че е точно това, което Taraborrelli говори с търсенето на лента - че тя ще доведе до психологическа промяна в Michael Jackson , че ще " го свалят " от своя " свят на привилегия и право" - и това, което Евън Чандлър се говори за когато той посочва с пръст и виковете му , " Ти ще надолу , Майкъл. Отиваш надолу. "И аз мисля, че е това, което Майкъл Джексън сам се позовава в " Морфин ", когато той пее :" Аз отивам , скъпа. " Той е повален от същия импулс, който свалиха Rosa повече от преди 150 години.

Joie : Това е интересно сравнение , Уила . И едно вие вероятно сте прав за . Но , предполагам, че това, което аз съм се на е, че аз се чудя, ако отношението на хората около цялата ситуация ... и наистина за целия си живот ... Аз се чудя, ако техните нагласи са наистина изместват и омекотяване , или ако това е просто един случай на " Дон " т говори лошо за мъртвите . " знаеш ли какво искам да кажа ?

Willa : Аз правя, но аз не знам отговора . И аз не съм сигурен, че хората сами да знаят защо чувствата им са се променили, или колко дълбоко са се променили . Или какво наистина мотивирани чувствата си срещу него , за да се започне. Искам да кажа , може би чувства са омекотени , защото той си отиде , така че няма причина да се чувстват заплашени или ревнува от него по-дълго.

Joie : Не знам . Аз дори не съм сигурен защо това е важно и защо този въпрос нещо ме преследва . Предполагам, че просто се чувствам като тук е този специален , красив , талантлив , любящ човек, който само иска да направи света щастлив , и той бил осмиван и преследван и мразеше за това. Това ме притеснява .

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен