"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



***Само да ви дам представа за цирка, който заобикаля Майкъл през 2005 година




Томас А. Месеро-младши, който беше водещ съдебен защитник в процеса срещу Майкъл Джексън през 2005 г., говори за своя опит:
„Изпитанието на Майкъл Джексън беше уникално. По-акредитирани медии отразяваха тези производства от комбинираните процеси на OJ Simpson и Scott Peterson. Когато бяха достигнати присъдите, хората във всяка столица по света бяха приковани към своите радиостанции, компютри и телевизори. „Кралят на поп“ беше по-популярен от всички, включително Елвис Пресли.
Джей Лено, Крис Тъкър, Макало Кълкин, Джордж Ло ... певци и по-малко известни знаменитости свидетелстваха. Лари Кинг свидетелства извън присъствието на съдебните заседатели. Процесът продължи пет месеца, като се явиха над 140 свидетели. Двадесет и четири часа отразяване, включително участници, които възобновяват производството, подчертаха популярността на процеса.
Когато повече от 70 шерифи на Санта Барбара нападнаха ранчо на Neverland през ноември 2003 г., аз шофирах към Лос Анджелис от Северна Калифорния. Приключвах деветдневна ваканция и бях готов да възобновя подготовката за процеса за убийство на Робърт Блейк, определен за февруари 2004 г. Телефонът ми започна да звъни на куката с неистови молби, че пътувам до Лас Вегас и защитавам Майкъл. Отказах се, защото не мислех, че мога да се справя с двата случая наведнъж.
След като започна изборът на съдебните заседатели по делото Блейк, клиентът и аз имахме силно несъгласие, което съдия Дарлин Шемп не можа да разреши. Милостиво тя одобри моето предложение да се оттегля. След кратък период братът на Майкъл Ранди ме извика отново да видя дали ще защитя брат му. Отлетях за Флорида, където за първи път срещнах Джексън.
След пристигането ми казаха Майкъл и Ранди, че са говорили с Джони Кохран в болницата. Според тях Джони каза, че аз съм този, който може да спечели. Познавах Джони, но той не беше близък приятел. Бях доста изненадан, че той ще говори толкова пламенно за мен.
Три седмици по-късно ми казаха, че Майкъл искаше аз и моята партньорска адвокатска кантора, Сюзън Ю, да го защитавам. Върнах се във Флорида и засилих разбирането. Приключението започна.
Когато за първи път се срещнах с Майкъл, той каза почти нищо. Той седеше на разстояние и наблюдаваше въпроси на терен. Не знаех дали той умишлено е загадъчен или просто наблюдава по свой начин. В този момент имах малко информация, от която да преценя дали е възможно да извърши предполагаемите престъпления.
Задържането ми генерира огромно медийно отразяване. Един репортер на анти Джексън веднага се появи в „The Today Show“, за да съобщи, че имам афро-американска приятелка и посещавам черна църква. Юристите, които замених, не се отклониха грациозно. Един се появи в „Добро утро Америка“, за да каже, че е напуснал доброволно, защото по-малко от желаните хора са обградили Майкъл. Някои таблоидни предавания, като тези, домакини на Джералдо Ривера и Бил О'Райли, критикуваха моята поява. Предполагах, че са "в джоба" на предишен съвет. Това беше моето кръщение.
Първоначално Майкъл беше много недостъпен. Разгледах всяка използвана книжарница и уебсайт за книги и статии за неговия живот и характер. Прочетох ги всички, понякога два пъти. Моите срещи с него потвърдиха подозренията ми за тези обвинения. Той беше нежна, мила душа. Чувствителен, интуитивен и креативен, изглеждаше немислимо, че той може да бъде чудовището, на което враговете му го изобразяват.
Много е направено по отношение на таксите за малтретиране на деца. Малко е казано за останалите твърдения. Прокуратурата твърди, че Джаксън е създал конспирация за фалшиво затваряне на семейство, отвличане на деца и извършване на криминално изнудване. Мога да ви уверя, че Майкъл не беше способен дори да си представи такова поведение. Но колкото повече говорих с него за предполагаемите обвинения в злоупотреба, толкова по-твърд ставах в убеждението си, че те са част от вселена от възможности за печелене на пари, създадени от шарлатани.
По време на първата ми изява в Санта Мария цялото семейство Джексън се появи облечено в бяло. Те бяха единни, изящни и силни в посланието си за невинност. Пуснах първото си изявление до медиите относно неговата невинност и уважението ми към съда и общността. В изявлението ми бяха включени думи, че в случая не става въпрос за „адвокати или някой друг, който става знаменитости“.
Тези думи са създадени, за да променят атмосферата около защитата и от по-малко значение да хвърлят една бомба по предварителен съвет. Не бях харесвал карнавалната атмосфера около адвокатите на защитата на Джексън. Според мен те многократно рекламираха абсолютната си наслада от това, че са в средата на цирка. Публичните им изявления бяха за мен самоцелни и аматьорски. Майкъл и Ранди Джексън бяха много подозрителни към тях. Моите анти-адвокатски коментари породиха противоречия. Но, новата твърда матрица беше хвърлена. Ирландските ми баби се усмихваха от небесата!
Прокурорите имаха огромно предимство. Две големи съдебни заседатели в Лос Анджелис и Санта Барбара бяха разследвали Джексън в началото на 90-те години. Никой не е обвинен. Трето голямо жури му повдигна обвинение през 2004 година.
През това време окръжният прокурор Том Снедън е пътувал до поне две държави, Австралия и Канада, в търсене на жертви. Отделът на шерифа на Санта Барбара имаше уебсайт, който търси информация за Майкъл.
Съдийският съд искаше да губи малко време. Политиката около отбраната беше ужасяваща. Множество адвокати, повечето от които посредствени в най-добрия случай, непрекъснато се опитваха да стигнат до Майкъл, за да ме подкопаят. Медиите ухаят на огромни оценки и приходи по убеждение. Те бяха като облак скакалци и постоянно се спускаха при всяка слабост, която забелязаха или създадоха. Имаше многобройни усилия да ме дискредитират. Бившите приятелки се обадиха, за да кажат, че са се обърнали за непосилна информация. Получих обаждания от предполагаеми „журналисти“, които ми обещаха услуги за вътрешна информация. Таблоидният сензационализъм беше с превъзходство.
Съдебният процес беше подобен на карнавал. Планините са направени от моли. Например, Джаксън нарани гърба си една сутрин и отиде в болницата. Веднага информирах съдия Мелвил. Посланието му беше твърдо. Ако Майкъл не се появи веднага, гаранцията ще се изпари. Възложих му да се втурна към съда, каквото и да облече. Пижамите му се превърнаха в медиен празник. Но те нямат отношение към процеса или присъдата. По-късно бригадирът на съдебните заседатели ме информира, че нито един съдебен заседател дори не забелязва гащите на Майкъл или липсата на такива. Този случай се характеризираше с шок, криза и объркване.
Неведнъж бях викан в Neverland, за да се справя с търсения, спорове и най-различни кризи. Майкъл изглежда винаги има нов „гуру“ съветник или адвокат, който на практика гарантира уволнение или оправдателна присъда. Това беше истинско „море от глупци“. Но усилията, необходими за справяне с тези кризи, бяха губени време.
Процесът се характеризираше със спорни законови решения. Например, съдията по делото позволи следното: Прокуратурата получи разрешение да започне делото си, като показа страховит, наклонен британски документален филм, който твърди, че Майкъл е педофил. Прокуратурата твърди, че това е доказателство за "мотив".
Прокуратурата получи разрешение да представи доказателства, че Джаксън е уредил други искове за насилие над деца в гражданския съд. Реалните суми в долара не се допускат (сякаш някой не ги е чувал!). Беше разрешено да се въведат доказателства за предполагаеми предходни подобни действия на малтретиране на деца. На прокурорите беше позволено да представят такива доказателства с продължителност 10 години. Като глазура на тортата, съдът им разреши да повикат свидетели на трети страни, които наблюдават предполагаемите действия, без да изискват действителните предполагаеми жертви.
По време на опровергаването на прокуратурата съдът разреши на прокурорите да играят лента за полицейско интервю на предполагаемата жертва. Разбира се, това беше ранг в чужбина. Теорията за допустимостта беше, че съм оспорил поведението на предполагаемата жертва и лентата е от значение за опровержение.
Като мярка за справедливост, Мелвил разреши на защитата да играе "изход" на кадрите от интервюто, които бяха редактирани извън британския документален филм. В тези интервюта Джаксън отрече да злоупотребява с деца.
Петима адвокати свидетелстваха. Трима са били повикани от прокуратурата и двама от защитата. Винаги съм вярвал, че адвокатите са най-лесните свидетели за дискредитиране. Хвърлете им всяка мярка за ласкателство и семената на арогантността са засети.
В това изпитание имахме повече добри дни, отколкото някой разумно може да очаква. Но обществеността никога не е виждала колко свидетели на обвинението са изгорени при кръстосан разпит. Съдията наложи заповед, която аз подкрепих. Въпреки че това позволи по-голяма гъвкавост в съда, тя направи процеса лесно изкривен от самообслужващи се кандидати.
Често бих се връщал в дуплекса си, включих телевизора и въртях апоплексика при това, което се отчита. Доста често бившите прокурори в Ню Йорк биха страстно разказвали как се държи свидетел. Театралността им напълно липсваше по същество или точност. Мислех, че печелим през цялото време. Но медиите съобщават точно обратното. И, разбира се, завистливите, плитки правни врачки имаха полеви ден, в който критикувах представянето ми. На тях Бог да помогне на всеки адвокат, който се занимава с нетрадиционно съдебно поведение. Подобна слуховка заслужи смъртното наказание.
От самото начало направих всичко възможно да отстраня раса от случая. Веднага отстраних нацията на исляма от публичната личност на Джексън и помолих баща му да се въздържи да коментира раса в медиите. Стана ясно, че Майкъл е човек, който събира всички раси заедно. За съжаление, някои от посредствата, които го заобикаляха, искаха да печелят чрез расов конфликт. Това беше постоянен източник на напрежение.
Моята реакция към този казан беше стоицизмът и съществуването на отшелници. Екипът ни живееше в етажна собственост далеч от медийните хотели, ресторанти и барове. Бях в леглото в 7:30 повечето вечери със старт в 3 часа сутринта. Нашият персонал работеше цяла нощ, актуализирайки книги за свидетели и изпълнявайки други задължения. Тъй като имаха ключ от моя апартамент, вратата щеше да се отваря почти всеки час с актуализирани подвързващи материали, които се появяват по чудо на стълбището ми. Живяхме така шест месеца.
След неговото преминаване ме преследват определени телефонни обаждания в късна нощ, които получих от Майкъл. По детски, сърдечен и ужасен, Майкъл ме умоляваше да не позволявам на корумпирани врагове да кооттират представянето ми. Изглеждаше скептично настроен към всеки адвокат, който наистина действа по почтен, професионален начин. Неведнъж го уверявах, че моят произход има повече общо с гражданските права, отколкото от Холивуд. Най-известната знаменитост в света не беше свикнала с честно, прилично представителство.
14-те оправдателни присъди бяха равносилни на пълна юридическа защита. Въпреки това пиша това с тежко сърце. Майкъл беше един от най-милите и мили хора, които някога съм срещал. Неговото мъдро желание да лекува света с любов, музика и артистизъм се сблъска ужасно с варварския начин, по който беше експлоатиран. Светът е далеч по-добро място заради него. "
Томас Артур Месеро-младши, американски съдебен адвокат и бивш боксьор-аматьор

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен