"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



* Фотографът Дъглас Къркланд ни пресича над финалната линия за книгата Той хвърли последния удар твърде трудно

Всяка година през януари се насочвам към Photo LA и се занимавам с това от 90-те. Докато се разхождах и гледах фотографиите, изложбите и книгите, мечтаех, че един ден ще успея да взема любовта си към книгите и фотографията през целия живот и да комбинирам тези обичания, за да създавам книги от моите многобройни и разнообразни проекти.

На 18 януари 2014 г. чаках в ред с десетки хора, които чакаха да получат подписано копие на наскоро издадената книга на Дъглас Къркланд, „Животът в картините: Монография на Дъглас Киркланд“. За всички мои приятели по фотография знаете кой е Дъглас. За други може да не знаете името му, но знаете неговите фотографии. Да, емблематичната снимка на Мерилин Монро, драпирана само в бял лист, е създадена от Дъглас, докато Мерилин пие Дом Периньон и слуша Франк Синатра. Да не говорим за много класически фотографии като Елизабет Тейлър, Робърт Мичъм, Дъстин Хофман, Джуди Гарланд със сълза, която се търкаляше по бузата й, Одри Хепбърн се усмихваше, сякаш има тайна, Ан Маргарет на мотоциклет и Шер на ролкови кънки през 1979 г. . Тази книга на легендарния фотограф е манифест на цялата му кариера. Това е пътуването му от страстен тийнейджър в Канада, който прави снимки със своята кутия камера и следва мечтите си до двадесетте нещо фоторепортер, който е работил за списание Life and Look и имаше смелостта да попита Елизабет Тейлър, която беше водещата световна дама актриса, ако можеше да я снима. Той беше единственият фотограф, поканен на снимката на трилъра Майкъл Джексън от 1983 г.

Историята на Дъглас е за страстта на млад мъж, стремежа, всеотдайността и упорития труд да следваш мечтите си. Въпреки че чу коментари от рода на „Дъг, мисля, че е време да започнете да се установявате и да забравите всички тези неща за фотография в Ню Йорк“, той слуша сърцето си, а не семейството и приятелите си. Той е жива легенда, но по-голяма от легендата е сърцето му от злато.

Докато стигнах до масата, на която той седеше, му разказах за проекта, над който работя 5 години. Той беше написал в книгата си, че негов приятел му е казал, че ако искате да се свържете с някого, когото наистина уважавате, трябва да напишете серия от много искрени писма, изразяващи чувствата си към тяхната работа и желанието ви да се срещнете с тях и че вие ще премине през тях. Дъглас писа три пъти на Ървинг Пен, преди да получи отговор. В крайна сметка той работи за г-н Пен.

След като Дъглас подписа книгата ми, аз му предадох моята Rolleiflex 2.8F от 1961 г. и го помолих да ми направи снимка. След това го попитах дали ще погледне моя проект върху майка ми, която има мозъчни увреждания от домашно насилие, която тогава се наричаше „Прошка и състрадание“. Попитах го дали може да ми помогне. Той ми подаде визитната си картичка и ми каза да му пиша. Написах му сериозно и сърдечно писмо и шест месеца по-късно бях в дома му в Холивуд Хилс заедно с красивата му съпруга Франсоаз. На неговата масичка за кафе и рафтове за книги имаше най-големите колекции от книги за фотографии, които някога съм виждал. Той прекара два часа внимателно да разгледа всичките ми портфейли, които бях донесъл, и ми каза, когато видя „Прошка и състрадание“, „когато направите книга за този проект, аз ще си купя такъв.“

Дъглас ми помогна да циментирам вярата ми, че трябва да искаш това, което искаш. Писах му три пъти за моята кампания на Kickstarter. След като му писах два пъти през последния месец, знаех, че не съм чувал от него, защото той работи и се оказва, че той и съпругата му са били в Рим за премиерата на документалния си филм „Това щракване“ предната вечер!
В 3:13 ч. Получих имейл от Франсоаз, в който ми казваше „Мисля, че сте постигнали целта си, Поздрави от Рим. Ние на филмовия фестивал представяме документалния филм за Дъглас „Това щракване“, премиерно снощи, беше триумф. Дъглас и Франсоаз щедро подкрепиха моя проект, като го натиснаха към целта си!

Не само, че започнах да снимам преди близо 5 десетилетия, но успях успешно да направя първата си резервация на Kickstarter. Партнирам си с FotoEvidence, който ми даде честта на награда за финалист в първата награда FotoEvidence W (Women). FotoEvidence е издателство, което създава фотокниги, за да привлече вниманието към нарушенията на правата на човека и посегателствата върху човешкото достойнство, където и да се появят. Като странична бележка моят редактор на книги, Реджина Монфор, работи за Ирвинг Пен в продължение на седем години.

Снимайки майка ми в продължение на десет години, аз положих призрака. Чувства се като поезия, че Дъглас Киркланд, човекът, който успя отвъд най-смелите си мечти в мечтата си да бъда фотограф, и ме научи да продължавам да се опитвам и никога да не се отказвам, доведе моята Kickstarter до финала с щедър гръб. Тази история е за всички мечтатели. Продължавайте и колкото повече време отнема, това просто означава, че проектът все още не е готов. Не се отказвайте от мечтите си никога. Да можеш да разкажа историята на майка ми се чувства така, сякаш тежест е вдигната от душата ми. Нося това наоколо още от девет години. Един от моите учители по писане Джойс Мейнард ме научи да "пиша, като сирак си". Това е една от целите на тази книга, да кажа истината.

Снимка на Хана Козак в Photo LA, 18 януари 2014 г., създадена от Дъглас Киркланд с Rolleiflex 2.8F и изтекъл филм на Kodak Portra 400.

Ето емблематичната снимка, която Дъглас Къркланд направи на Мерилин Монро през 1961 г., година преди нейната смърт.

Ето и първата постановка на снимките с Мерилин Монро. Винаги съм обичал тази снимка на Дъглас. Показва зрелищния и блестящ ъгъл, който използва за снимката на Мерилин Монро.

Ракел Уелч, 1969 г. © Дъглас Киркланд

Дъглас Киркланд прекара един месец в турне с Джуди Гарланд и създаде тази емблематична снимка през 1961 година.

Дъглас се срещна с Одри Хепбърн, когато тя беше на близо 40. Тази известна снимка е все още промоционален филм за нейния хестинг филм от 1966 г. „Как да открадна милион“ от Дъглас Къркланд, Париж 1965 г.

Изключителният дизайн на корицата на книгата на Дъглас Къркланд „Майкъл Джексън: Създаването на трилъра”

Обичам това, което Дъглас залови тук, тъй като Майкъл е зад кулисите по време на създаването на „Трилър

Майкъл Джексън зад кулисите по време на създаването на "Трилър"

Дъглас създава вълшебни моменти по време на създаването на "Трилър"

Майкъл Джексън с гримьор Рик Бейкър.
Вмъкнете показващ автограф от Дъглас Къркланд в книгата му „Живот в снимки“:

Надписът Дъглас написа на 14 януари 2014 г. в Photo LA. Дори почеркът му е поетичен.

Ако искате да изучавате един от големите майстори на фотографията, това е страхотна книга за това. 7-килограмовият шедьовър на Дъглас Киркланд: „Животът в картините“

Майкъл Джексън: Създаването на "Трилър" 4 дни / 1983г

Написаните думи на Дъглас Къркланд към книгата му „Майкъл Джексън: Създаването на трилъра 4 дни / 1983 г.“ с надпис Дъглас Къркланд написа в дома си в Холивуд Хилс - 19 юни 2014 г.

Обичайте необичайната композиция, която Киркланд избира да направи снимката на мен.

Г-н Къркланд подписва моето копие от невероятната му книга.

Дъглас Киркланд позира за мен във Photo LA

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен