"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



***MVPs of Horror: Как "Maker Maker" Рик Бейкър превърна Майкъл Джексън страшен за "Thriller"

Етан Алтер
Старши писател, Yahoo Entertainment
Филми в Yahoo31 октомври 2018 г.


Майкъл Джексън в грим "Трилър", създаден от Рик Бейкър. (Снимка: Everett колекция)

В разгара на бурята на ужасите от 80-те години едно име е синоним на създанията: Рик Бейкър. През цялото това десетилетие гримьорската легенда спечели прякора " The Monster Maker" за проектиране и изграждане на кинообразните същества, които малко, срязани и пробиваха път през такива удари като The Howling , Американски Върколак в Лондон и Майкъл Джаксън повсеместно музикален видеоклип за "Трилър", който беше пусната в киносалони преди 35 години следващия месец.

И въздействието на Бейкър върху индустрията не се ограничаваше до това, което се появи на големия екран; през 1982 г. става първият художник, който спечели "Оскар" в новосъздадената категория "Най-добър грим и фризьорство" за американския върколак - един от само шест филма на ужасите, за да вземе тази статуя до днес. Той продължи да спечели общо седем статуетки в историята си кариера.


Грим за легендата Рик Бейкър на сцената на филма от 2003 г. "Haunted Mansion". (Снимка: Уолт Дисни / Колекция "Еверет")

След като се оттегли от работата на големия екран през 2015 г., Бейкър преследва главно проекти за страст далеч от ярките светлини на Холивуд. Един от тези проекти е забележително подробен - и напълно странен - ​​бюст на Joker за DC Collectibles. Продажбата на този Хелоуин, достатъчно адекватно, чрез сайта на DC Collectibles , Baker Joker бюста естествено подчертава чудовищните качества на злодейците на Батман. Забързахме с майстора на грим, за да разкажем историите зад "Трилър" и другите му най-запомнящи се творения.

Американски върколак в Лондон (1981)




Вълшебните филми бяха ярост, когато Бейкър беше младежки филмов фен през 50-те години, но тези лунни активирани лупинови същества излязоха от благоволение, когато влязоха във филмовия бизнес. За щастие, в началото на 80-те роди ново котило на върколаци филми и Бейкър беше перфектно позиционирани да работят на две от най-добрите: Джо Данте воя и шеговитосериозен историята на върколак в чужбина John Landis му.

Работих върху първия филм на Джон Ленди, " Шлок" от 1973 г . ; той вече беше написал американски върколак и ми разказа цялата история. Той каза, че ще бъде неговият следващ филм и бях наистина развълнуван! Но след като чаках около 10 години, мислех, че никога няма да се случи. Затова получих обаждане от Джо Данте, казвайки: "Искаме да направим този върколак филм - бихте ли се заинтересували?", Казах аз, но след като започнах да работя върху него, Лендис се обадил и казал: "Добра новина! Ще направим Американския Върколак . "Трябваше да се справя , така че обърнах The Howling към моя протеже, Rob Bottin; Не смятам, че е задължително моят филм, но направиха повече от това, което исках да направя, което беше двуцветен върколак.

За Американския Върколак Лъдис искаше от ада да има четирикраки хрътка - това беше неговата насока към мен. Той също каза: "Искам да направя трансформация, както никога преди не сте виждали. Не вярвам, че ако се превърнете в върколак, ще седнете на един стол и ще бъдете напълно неподвижни, докато се променяте. Искам да покажа болката, как ще го направите? "Това беше едно от редките моменти, когато имах пълна художествена свобода. Той каза: "Вие сте експерт, просто направете хладен върколак!" Което направих!


Дейвид Нутън взема формата на вълка си в Американски Върколак в Лондон . (Снимка: универсална колекция Everett Collection)

Беше шокиращо да бъдем номинирани за Оскар. По това време си помислих: "Няма начин в ада, че академията ще даде Оскар на този кървав филм на ужасите с голота и странни неща". Така че бях шокиран, когато ми се обадиха. Да стоите там пред тълпата и да видите Мерил Стрийп и Джак Никълсън и всички тези хора точно там. Знаех, че от устата ми идват думи, но нямам представа, ако казах това, което исках да кажа. След американския Върколак [художници на визуални ефекти] станаха известни личности и аз видях, че златната ера на гримните ефекти се случи и след това да го видим да си отиде. Бях на точното място в точното време с подходящия набор от умения.

Не знам дали има перфектен филм върколак; лично аз винаги съм харесвал животните хора неща. Вълкът беше един от тях, който ме вдъхнови да стана художник на грим, и бях толкова развълнуван, че направих римейк. [ Издаден през 2010 г., новият Волфман играе ролята на Бенисио Дел Торо в ролята на главата и е изненадващо смутен продуцент - но печели Бейкър седмият и последен Оскар.] Това беше ад, само заради начина, по който работи студиото сега; в края на краищата тя работи, но би могло да бъде много по-хладно, ако не губят цялото ми време за предпродукция. Но това е друга история! [ Смее се ]

Трилър (1983)




Не можете да намерите по-голям фен на Американски Върколак в Лондон, отколкото Майкъл Джексън, който е бил в средата на записа, което ще стане един от най-продаваните албуми на всички времена. Кралят на попа използва царската си сила, за да върне групата Върколак обратно, като натиска Ландис да насочи музикалния клип за заглавната си писта и да приведе Бейкър на борда, за да направи чудовищните ефекти. Ориентировъчният проект бе премиер в киносалоните на 14 ноември 1983 г. Той щеше да спечели Грами за дългосрочно видео и три музикални награди MTV Video, ще бъде първият музикален видеоклип, записан в Националния филмов регистър на библиотеката на Конгреса. приветстван от Guinness World Records като "най-успешното музикално видео на всички времена". И " Трилър "не беше единствената връзка Бейкър-Джаксън; дуото по-късно работил отново на Дисни опита един-на-а-натура, Captain EO .

Джон Лендис ми каза: "Майкъл Джексън видя Американския върколак и го обикна. Той иска да направи музикално видео, където иска да се превърне в върколак. Ще ви изпратя касета - дайте някои идеи. "Затова слушам касетата и си помислих:" Не виждам как да създавам тази поп звезда. Той ще бъде болка в задника. "Напълно бях грешен! На първо място, Майкъл беше невероятно срамежлив; Работих в фънки, мръсна работилница, пълна с дълги коси, а в деня, в който той влезе да направи жизнената маска (форма на лицето на лицето, която да използва в процеса на дизайн на грима), първото нещо, което направи, беше да се скрие в банята. Той просто влезе вътре и се аклиматизира.

Но след това беше страхотно да се възстанови. Той беше много търпелив и обичаше процеса. За съжаление разбрах в деня, в който Джон щеше да направи филм, и аз бях като: "Какви са тези хора, които карат тук?" Сега съм благодарен, защото толкова много хора идват при мен и отидете, " Изработването на" Трилър " видео ме вдъхнови да стана художник грим."



В началото реших, че Майкъл не трябва да бъде върколак; Казах, че той трябва да е повече котешко и да го направи по-велик фантастичен котарак. Най-страшното нещо за мен в това преживяване беше големината на това и ограниченото време, което имахме. Казах на Джон: "Предполагам, че веднага ще хвърлите тези танцьори, защото това ни отнема време, за да направим живите маски и всичко това", и той отива, "Ей?"

Танцьорите бяха хвърлени три дни преди заснемането, така че не можех да направя грима по правилния начин. Имах няколко общи неща, които можах да използвам, но се чувствах, че трябва да имаме по-хладни неща. Моят екипаж и аз вече разполагаме със собствените си живи маски, затова казах на Джон: "Ами ако имаме повече зомбита и аз и моят екипаж?" Така че зомбитата, които излизат от гробовете, са моят екипаж и моите приятели , докато танцьорите са генерични парчета, които направихме [бързо]. Беше като "Това са вашите зъби и вие ще бъдете този цвят".

Майкъл и аз станахме доста близки след "Трилър". Той дойде в къщата ми няколко пъти, за да гледа филми и да вечеря, и аз отидох на негово място заедно със съпругата си, за да вечеря с Майкъл и Бъбъл на шимпанзетата. И Майкъл всъщност посветил песен за мен! Нарича се "Застрашени" и мисля, че той се опитва да го направи още един "Трилър", защото нарязаха рап Род Сърлинг. Той ми посветил песента и след това казал: "Искам да направя видео на тази песен и искам да я насочите." Аз бях като "Uhhhh ..."

Пристигане в Америка (1988 г.)




Макар че е направил името си в чудовищни ​​филми, Бейкър по-късно диверсифицира уменията си в други жанрове, включително и драматични драми като 1984-а " Starman" и " семейство-приятелски" функции като 1987-а Хари и Хендерсън . Пристигането в Америка е първата му студийна комедия и той го запознава с актьор, който ще стане важен сътрудник през последната половина на кариерата си: Еди Мърфи.

Още веднъж това се дължи на Джон Ландис. Той ми каза: "Ще направя този филм, където Еди Мърфи ще играе цял куп герои, а вие трябва да го направите - нямам много пари". Винаги казал това. [ Смее се ] Казах: "Добре, какъв е характерът?" И Джон каза: "О, един от тях е като стар евреин." И аз отидох, "Като Сами Дейвис младши евреин?" Той казва: "Не, като бял човек."

Това беше на високо място в кариерата на Еди, така че в деня на маската на живота, Джон дойде при мен и каза: "Това ще бъде пътуване. Тук ще има много хора. "Това беше Еди и неговият антураж, и това е наистина като че ли се забавляваха цяла нощ и в крайна сметка идваха, за да продължат своята партия. Най-напред слагам задната част на главата си в гипсова превръзка и той разправя шеги на всички тези други момчета. Взех си главата и започнах да размазвам нещата и да мисля: "Не мога да направя този грим в средата на една партия." Изминах деня и маската се оказа добра, но аз казах на Джон: Трябва да говорите с Еди "и той отива" Говори с него! "Той ми дава номера и аз получавам Еди по телефона и му казвам:" Ще мислиш, че съм тромав, но аз не може да направи този грим, ако забавлявате куп хора. "Той беше като,


Бейкър проектира всички герои, които Еди Мърфи играе в идването на Америка, включително възрастен евреин. (Снимка: Paramount / учтивост Еверет колекция)

Тази грима беше 15 отделни парчета и те бяха предварително изрисувани в кавказкия цвят. Това, което ми харесваше веднага за Еди, беше, че ще се движи, ще се изправи и ще види как е нужно да работи. Много актьори ще сложат грима и ще кажат: "Не мога да се движа".

С всяко парче, на което го облякох, той щеше да каже: "Това изглежда много по-реално, отколкото очаквах. Еврейският характер, който правя, е такъв стереотип, наистина чувствам, че не правя справедливостта на грима. Искам да импровизирам сцената. "Взех видеокамера и го насочих към огледалото, а Еди импровизира сцена с един от приятелите си. Това беше наистина сериозно представяне и много различно от всичко, което някога съм виждал от Еди. той играеше този еврейски човек, който беше измъчван. Аз отидох, "Този човек е наистина добър." Тогава всички решихме, че е много по-добре да направим стереотипа в края на краищата. Уважавах възможностите му, защото през повечето време актьорите ме третираха като зъболекар или нещо такова. Някои художници на грим се забавляват да бъдат наоколо - това не съм аз.

Жокерът (2018)


Бейкър модели с версията си на Жокера. (Снимка: Етан Алтер)

DC Collectibles даде Baker carte blanche в пускането на собственото си дизайнерско завъртане на ключа Prince of Crime. Завършеният бюст ще бъде на разположение в две ограничени издания: стандартно издание, което се продава на дребно за $ 1000 и крайно издание, което носи цена от $ 1500.

Току-що се бях оттеглил от филмовата индустрия и аз наистина бях развълнувана да върша собственото си нещо. Дъщеря ми работи в DC в отдела за колекционерска дейност и направих обиколка, по време на която казаха: "Бихте ли се заинтересували да направите нещо с нас един ден?" Аз отидох "Да, може би", но това не беше истински искрено може би. Но след това се свързаха с мен и казаха: "Ние наистина искаме да направите това - нека да поговорим." Казах им, че не искам никой друг да има впечатление освен мен, мислейки, че ще кажат "не", но вместо това те каза: "Това е, което търсим." Те нямаха специфичен характер, но знаех, че трябва да бъде Жокера, защото е най-готиният.

Всяка филмова версия на "Жокера" съвсем не беше това, което щях да направя, но мисля, че те отговарят на филмите, в които се намират. Любимият ми вариант е това, което наистина вдъхновяваше Жокера, Конрад Вейд от "Човека, който се смее" . Исках версията ми да бъде луд, демен, луд човек - да играе това. Първото нещо, което направих, беше бърза скица с молив, а след това направих цифрова скулптура, за да я прецизирам и да я погледна от различни ъгли. Тъй като това е бюст, мога да правя нещата, които не можете да направите на човек. Когато го правиш като грим, не само ограниченията на лицето отдолу, но и желанието на човека, който ще го носи. Трудно би било да се направи този грим на някого, особено с очите.

Трябва да кажа, че е смущаващо! Когато започнах, помислих си: "Ще приемат ли хората тази различна версия?" Опитах се да запазя достатъчно зелена коса и всичко това, но се надявам, че нямам куп омраза, защото съм прецака Жокера. DC каза: "Бихте ли се заинтересували да направите друг?" И има няколко, които бих помислил. Злодеите, разбира се. Кой иска да направи герой? Ами ... може би Батман, защото е, знаете ли, Dark Knight. [ Смее се ]
www.yahoo.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен