"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



***Интервю с MJ (1980): "Има моменти, когато искам да бъда като всички останали"

През последните седмици превеждам това интересно интервю, публикувано в номер 303 на списание Blues & Soul (май 1980 г.), в което М.Г. е забелязало близкото му бъдеще:


За да получите представа за успеха на Майкъл Джексън през 1979 г., просто трябва да погледнете резултатите от проучването на нашето списание "Блус и душа", защото Майкъл е прегърнал всички категории, които можете да си представите. В това ексклузивно интервю за B & S, Майкъл разговаря с Тамико Джоунс и Джон Аби,
за своето минало, настояще и бъдеще.

Майкъл изгражда съдбата си на силни основи Преди

всичко, Майкъл, искаш ли да коментираш успеха си в изборите в нашето списание Blues & Soul?


Чувствам се много честен и щастлив, че бях избран в няколко категории и смятам, че е като награда от хора, които обичат това, което правя. Това е толкова прекрасно, че цялата работа, която инвестирах, се отплаща. За мен това означава повече от пари. Приемането е нещо, което никога не приемам за даденост и аз съм много доволен от това.

Очевидно е, че повечето от изкушенията идват за албума "Off The Wall" и хората от бранша и се отнасят към него като "Greatest Hits" от Майкъл Джексън за всички хитовете, които са излезли на диска. Гледайки назад, изненадате ли се, че албумът работи толкова добре, както го направи?

Мислех много за този отговор. Когато заедно с Куинси започнахме проекта, седнахме и обсъдихме точно това, което искахме, и всичко вървеше по план. Ние предсказахме целия начин да създадем албума и ако не друго, той работи по-добре, отколкото очаквахме. Отидохме за
тройна платина и той вече е на път към пет милиона!

Кога планирате да работите с нов албум?


Е, ние правим албум с The Jacksons, така че вероятно ще отнеме известно време, може би през следващата година. Винаги се страхувам да работя прекалено много и това ми се случва с всичко. Прекомерната експозиция може да причини много вреди в този бизнес, така че искам да отделя време, за да го направя правилно. Следващият албум трябва да е три пъти по-добър от този, няма да си струва, ако е толкова добро, защото това би било разочарование. Ще ми отнеме времето да го направя добре.

Мислиш ли, че можеш да загубиш част от инерцията , която постигна с "Стената на стената"?

Не вярвам Но вижте, имам други дълбоки желания, които искам да постигна, особено да правя филми. Но със записи и турнета, които обичам да правя, разбира се, няма да се занимавам с филм колкото бих искал. Това ме притеснява, защото това е нещо, което искам да направя. Но има и албум "The Jacksons", който ще бъде там дълго време.

Кога се очаква да бъде готов албумът на Джаксън?


Този въпрос винаги е сложен, защото когато влизам в проект, винаги търся съвършенство и всеки проект трябва да е три пъти по-добър от предишния. Това отнема време, защото не обичам да проследявам събуждането, искам да направя нов път. Не имитирайте Но може да очаквате, че ще излезе около юни.

Колко различен ще бъде сравнен новия албум с "Destiny" в концепция и стил?


"Съдбата" беше началото на целия план и времето беше правилно. Но има още много неща, които предстоят и затова ние сме много по-отворени и свободни. Ние сме много доволни от това.

Пишеш ли и пишеш отново целия материал?

Да, така е.

Ще работите ли с Quincy за новия солов албум?


От Разбира се! Това е обещание! Работейки с Куинси, много съм научил и аз съм много алчен за знание. За мен научаването на нещо, което гладувах, за да знам, ме прави щастлив. Работата с Куинси беше наистина страхотно преживяване. Така че, чудесно. Никога няма да забравя да го видя да работи, защото не знае ограниченията. Той дори ми даде прякор: Smelly! Той никога не ме нарича Майкъл!

Ще има ли турне на The Jacksons тази година?


Мисля, но не съм сигурен. Искаме да го направим

Харесва ли ви турове?


Някои части, много. И съм написал много песни по време на път. Обичам да бъда на сцената и да се наслаждавам на различните градове и да изпитвам култури, среди, местно изкуство и езици. И, разбира се, обичам да се срещам с феновете, затова отидохме на турне, като се изправихме лице в лице с хората, които купуват рекордите. Никога не сте имали възможност да поставите иглата на диска, така че да бъдете на турне е най-близкото, чудесно е да знаете, че тези хора в публиката се наслаждават на вашата музика и имат вашите албуми у дома.

Знаем, че сте заети с много други проекти в момента, може ли да ни ги опишете?


Е, направих песен, наречена "Night Time Lover" за сестра ми LaToya, която скоро ще бъде публикувана в Polydor.

Съставили ли сте, произвеждали и сте направили споразуменията?

Да, така е.

Това ли е първият път, когато произвеждате само?


Е, аз съвместно продуцирах "Не спирай" с Куинси и аз също се съгласих с него. А брат ми Ранди и аз съвместно създадохме "Разклатете тялото си".

Правиш ли нещо с Нийл Даймънд?

Точно така. Бях на плажа няколко неделя и Нейл Даймънд живееше в съседство и започнахме да чакаме. Попитах го за неговия филм и той започна да разговаря с мен за първия път, когато трябваше да танцувам. Не бях виждал танцът на Нийл, но той каза, че иска да изненада всички, които смятаха, че не знаят как да го направят. Чувствах, че имах ритъм и че ако се опитах да се справя, бих могъл да го постигна.

Тя ми каза, че много харесва "The Wiz" и че е видяла това няколко пъти и се радваше на изпълнението ми и ме попита дали мога да й помогна с хореографията. Той дори искаше да направим една песен заедно. Това е нещо, което бих искал и мисля, че би било забавно.

Майкъл, знаем, че не обичаш да даваш интервюта и че имаш основателна причина да се чувстваш така. За да знаят феновете ви, какво бихте искали да им кажете за това?

Това е най-честната от истините. Това, което човек казва, означава много за мен. Можете напълно да промените мнението на друго лице. Видях как се е случвало многократно с Чарли Чаплин, Пол Робесън, Джейн Фонда. Хората, които говореха публично, и мнението на света започнаха да се променят за тях. Най-големият ми страх е, че те изкривяват думите ми. Една дума може да изчезне от изявление и да промени целия смисъл и контекст на това, което казвате.

Напоследък хората пренебрегват всичко, което съм казал и затова спрях да правя много интервюта. Не искам да се обезобразявам пред феновете си. Приемам, че не мога да спра слуховете, добре! Но когато това е сериозно и те ме цитират погрешно, това е много погрешно!

Много гении от различни дейности са били наранени по този начин. Както когато Чарлс Чаплин беше наречен комунист. Или по начина, по който се отнасят към Пол Робесън. Така че, ако не можете да ме цитирате, без да нарушавате това, което казвам, бих предпочел да не цитират изобщо. Това може да бъде разликата между успеха и провала. Вярвам, че съм в света, за да свърша определена работа, че само съм надраскал повърхността и не искам хората да получат погрешно впечатление за мен.

Майкъл, връщайки се към времето на Джаксън 5, какво си спомняте за тези дни?


Това, което си спомням най-много за онези дни, и причината, поради която сме днес тук като художници, беше, че репетирахме седем часа на ден. Директно от училището усъвършенствахме себе си и с нашия баща, който ни научи. Въпреки че имаше група, той никога не беше истински шоумен, но знаеше точно какво е необходимо да бъдеш професионалист. Той ме научи как да взема микрофона и да правя жестове на публиката, например. И как да се справя с обществеността.

Удивително е колко успешна бях за някои неща и как беше най-добрият учител, който мога да имам. Никога няма да го забравя, защото всичко започна с всичко, майка ни и баща ни.

Дотогава ли имаше смисъл за теб?


За да кажа истината, това беше нещо, което дойде естествено, изпях и звучеше добре!

Като дете, винаги ли искате да сте художник?


Да, така е. Когато се появиха Джеймс Браун или Сами Дейвис младши, те ме впечатлиха и днес те са все още моите идоли.

Винаги ли съжалявате за факта, че сте започнали толкова млади и не сте имали нормален живот като тийнейджър?


Не. Мисля, че започването толкова бързо е най-добрият начин да го направите във всяка област. Благодаря само на Бога за таланта.

Кога Диана ви повлия в тези ранни времена?


Диана беше и все още е ръководител на групата. Подобно на Бери Горди, и двамата бяха. Знаеш ли, Бери е само бил управител на две групи в историята на Motown: The Supremes и Джаксън 5. Но когато се явява на прослушване за Бери в Детройт, Диана дойде, когато сме готови и ни целуна и каза, че ще се извърви дълъг, дълъг път и аз исках да бъда част от него, и това е, което той направи. Нещата, които съм направил заедно като "The Wiz" и телевизионни промоции, винаги е бил с нас на 100% и е направени сигурни, че всичко, което трябваше да направя, за нас, направете.

Така ли е някой много специален за вас?


Много!

Какви са вашите любими хитове на Джаксън 5 или самият ви в Motown?


Мисля, че "никога не може да си кажем сбогом", "Ще бъда там" и "Бен" са тримата избрали.

Хареса ли ти версията, която прави Глория Гейнър на "Never да кажете сбогом"?


Това е прав . Въпреки измести фокуса на песента. Много хора казват, че тази песен е началото на дискотека и със сигурност тя положи повече ритъм. Наш фокусира повече върху мелодия. аз също като версията, която прави Isaac Hayes, като по пътя.

Как си мислите за сегашната ситуация на Motown твърдейки, оригиналното име "на Jackson 5"?


Когато сме загубили първоначалния името ни, ние се чувстват изгубени. имахме името преди ние помислих подпише за Motown и беше нашата идентичност. Но времето минава и всеки път това има значение все по-малко и днес ние се идентифицираме с The Jacksons.

Искате ли Жермен да се върне в групата?


Да, много! Бих искал наистина, би било чудесно.

Има ли време в живота ви, когато искате да сте анонимни, а не Майкъл Джексън?


Вярно е, че има моменти, когато искам да бъда като всички останали. Например, има само две места, където мога да пазарувам: Ню Йорк и Лондон. Понякога закриват магазина, за да могат да си купят. Диана винаги го прави така, че затварят магазините за нея!

Предполагам, че това е необходимо поради съображения за сигурност


Да, но има моменти, в които бих искал да не бъда толкова лесно разпознат, че да можем да излезем и да се забавляваме. Как да отидете и да се насладите на атракциите на Дисниленд!

Имате ли планове да направите филм сега?


Моята стая е пълна със скриптове, но все още нямам време да ги прочета. Засега имам нужда от почивки.

Къде ще отидеш?


На Маями или Швейцария. Обичам Маями и обичам природата на Швейцария. Тя ви оставя без дъх, планините и долините са толкова красиви, това е като приказна страна и всяко място е като пощенска картичка. Обещах, че един ден ще купя къща в Швейцария и това е обещание, което искам да запазя.

Харесва ли ви непромененото време на калифорнийските станции?


Липсва ми много, без да се налага да променям сезоните, да.

Имате ли някакви хобита? Знам, че обича да чете.

Няма думи, които да описват как се чувствам по отношение на четенето. Бих искал да съм в състояние да прекарвам повече време в четене, защото това е нещо, което обичам. Мога да се изгубя в една книга, така че да забравя кой съм, какво е около мен и къде съм.

Дали това е постоянно търсене на мъдрост или четете романи?


И двамата, но обичам да чета, наистина! Философията е любимата ми тема.

Смятате ли, че един ден ще стигнем до удовлетворяване?


О, не! Най-хубавото в четенето е, че може да има нещо, което чувствате или искате да изразите, и в крайна сметка го намирате в изречение на книга. Понякога можете да прочетете нещо, което решава живота ви във фразата на книга.

Прекарвате ли известно време в живота си, когато искате да се оттеглите от творческата си кариера?


Не мисля така. Бих искал непрекъснато да се развивам. Както казах, бих искал да се включа в киното и бих искал да насочвам и да правя саундтраци, например. Това е моята основна цел за бъдещето. Най-добрият ми опит досега е бил "The Wiz", който никога няма да го забравя! Аз съм наистина сериозен и искрен по отношение на киното. Това, което обичам за филмите, е, че те улавят моменти, които никога не се губят и от които постоянно можем да научим нещо. Имаше толкова много художници, които никога не съм виждал и които са били изгубени от света. Например, това, което правим на сцената, е само за хората в публиката в даден момент и какво става с всички хора, които не са там? Но ако го получите на филм, това е вечно. Като пример, бих могъл да науча много, като гледам Чарли Чаплин.

Бихте ли казали, че 1979 г. беше най-удовлетворяващата ви година досега?


Много се гордея с това, как прогресирах през 1979 г. в толкова много различни области. Но преди всичко за успеха на албума "Destiny". Ние показахме на света, че можем да го направим сами и това означаваше началото на собствената ни съдба. Ние също разбихме леда като производители.

Това прави "Destiny" толкова успешно име за албума.


Това е символично, вие сте прав. Песента е наистина за мен и има много, много дълбоко значение за нас. Но също така показва ново направление за бъдещето и мислим да се обадим на следващия албум "Фондация", въпреки че все още не сме сигурни в него.

Имате ли прощално послание за милионите си фенове по целия свят?


Бих искал да ви благодаря, защото ако не беше за тях, не бих направил това, което правя. Благодаря ви, че ме приехте и че ми помогнахте. И да им кажа, че ако не са знаели за мен през това време чрез интервюта, затова обясних по-рано. Аз се интересувам от истината!
http://mjhideout.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен