"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



*Трилър

Аз и Майкъл Джексън

ОТ ПИТЪР САГАЛ
30 март 1992 г.


Всеки в Лос Анджелис, казва стереотипът, седи наоколо и чака агента да се обади. Един ден ми направиха и ми казаха, че бях пристъпил като допълнителна работа, ролята на "змийския чаркър" всъщност, на новия видеоклип на Майкъл Джексън, "Помни времето". заплатата беше под мащаба и не можех да видя как това ще ми помогне в кариерата ми, но изглеждаше като шанс да бъда част от историята, ако имах съвсем нова история. Освен това, как мога да отхвърля шанса, макар и слаб, да се срещна с Лудвиг Бавария на развлекателния свят?

Изстрелът е базиран в Soundstage 36 на универсалната партида, в която се помещава голям комплект, представляващ древен египетски храм. Видеоклипът, чийто сцена бе строго охранявана тайна дори на снимачната площадка, беше да опише Джаксън в движение в някаква версия на епархия от древен Египет, управлявана от такива афро-американски светила като Еди Мърфи и Магич Джонсън. Но звездите бяха освободени от предишния ден - днес беше глупавата работа, пълнителните снимки, включващи екстрите или, както ни се казваше, "фон".

Повечето от останалите бейзболисти бяха черни и всички те разказаха повече или по-малко същата история. "Никога не правя допълнителна работа", казаха те, "но за това направих изключение." За повечето хора това беше шанса да се срещнем с Джон Сингълтън, директора на видеото, а не с Джексън, който ги накара да се откажат от гордостта си. Промишлеността е помазала младия режисьор на "Бойс Н. Худ", а за чернокожите актьори по-специално, връзката с него може да доведе до велики неща.



След като веднъж се появи дума, че съм змийска чародейка, веднага станах обект на завист. Всеки знаеше, че Джаксън предпочита животните на хората, така че в надеждата за логиката на екрана ми беше гарантирано най-малкото близък план. Започнах да фантазирам - може би змията ще бъде от Джаксън, от известната му менажерия. Може би щях да имам шанса да го спася - от каквото и да е това, което би могло да застраши змия, и да спечели безкрайната благодарност на Майкъл. Една от другите екстри се оказа истински чародейка на змията и мога да кажа, че е горчив, когато му казах, че най-близкото, което някога съм идвал на змия, беше зад стъклото в музея и шоуто на влечугите в Сарасота, Флорида. - Добре - изсумтя той, - радвам се, че не го правя. Не ми харесва да работя със странни змии. По-вероятно е те да те хапнат.

В крайна сметка бях изпратена заедно с групата на шофьорите до външния гримьор. Чакахме тормозения персонал да завърши с групата пред нас - "Какво си?" "Аз съм Разничка жена" - когато един много млад чернокож мъж в козя блузка и слънчеви очила заобиколиха и поклатиха ръце. Изглеждаше като асистент в производството, опитвайки се да се облича като Спайк Лий. - Някой тук говори арабски? - попита той. - Аз го правя! - каза Антъни, момчето до мен. - Страхотно - каза Гуай, и той се отдалечи, за да седне в количка за голф и да се вгледа в космоса. - Това е той - прошепна някой. - Това е кой? - казах аз. - Това е Сингълтън. Това е директорът. "Антъни, горд от това, че се хвана за една възможност, ме заведе до рамото. - Хей - попита той. - Знаете ли някой арабски?

Първото ми зърно на Джексън беше и късмет, и кратък. Бях се върнал в звуковата сцена, след като чаках повече от четири часа, когато се изстреля количка за голф. На волана беше по-възрастен мъж, "началник на охраната" на Джаксън, а от дясната страна беше руса жена. Между тях беше Джаксън. Носът и устата му бяха покрити с черна кърпа, очи със слънчеви очила. Той махна леко на членовете на екипажа, докато стреляше, и изчезна зад ъгъла.

Обърнах се и погледнах обратно в северния край на звуковата сцена. Този край на сградата беше празен, с изключение на ултра-луксозното Winnebago, почти напълно скрито от черни завеси. Двама охранители стояха наблизо. "Нашата компания работи за Майкъл през цялото време", каза ми един. - Той ни харесва, защото защитаваме неприкосновеността на личния му живот. Ние държим хората далеч от него, феновете, хората, които висят, екстри като теб. Той е много чувствителен - ако не се чувства сигурен на снимачната площадка, той просто не се появи. На "черно или бяло" той просто не се появи за два дни. "Охраната каза, че му харесва работодателя си, въпреки че понякога му се струваше странно. Попитах го защо Джаксън носи маската. - За да запазим смог - каза той. "И да не се признава." Целият екипаж, казал ми по-късно, трябваше да подпише споразумения да не се доближава, да говори или да тормози Джаксън по никакъв начин.

В около 15 часа, седем часа след пристигането си, микробусите ни отведоха до Soundstage 40 - мястото на "Пазар". Първият изстрел, който включваше охраната на фараона, вкоренявайки се в пазара, вероятно търсейки укриващия се Джаксън, излезе добре. Гледайки на монитора, видях, че Антъни е изиграл важна роля, играейки на Раздразнения пазач. Той жестикулира диво и изкрещя, когато стражите преобърнаха кошници и кутии. Надявах се той да крещи на линията, която го научих в грима - една арабска фраза, която си спомнях: "Анна миш-хахага" или "Аз не съм глупав турист".

След обяд в 17:00 часа отново бяхме на снимачната площадка, за да се подготвим за първия изстрел с Джаксън. След един час репетиция всичко беше нагласено и тишината потъна в каверната. Вратата се отвори и влязоха двама големи, добре облечени мъже, последвани от един или двама души, а след това и самият Джаксън, озадачаващ се в нео-египетската му пола и нещо, приличащо на сутиен, направен от рибни люспи, последван от антуража му. За човек, който не искаше да привлича вниманието, Джаксън със сигурност знаеше как да направи вход. Той държеше ръката на забележително красиво младо момиче от десет или единадесет години; племенницата му, каза някой. Когато не беше на камера, той държеше ръката си. Охранителите прочистиха пътя му през звуковия етап и, разбира се, всички се втренчиха, въпреки че се опитахме да не сме ясни за това.

Изстрелът призова Джаксън да влезе в комплекта от входна врата, да синхронизира песента и да се запъти към пазара; няма сериозен танц. Джаксън се държеше добре и стрелбата скоро се спусна. След това проследях Сингълтън, който разговаряше с някои от екстри. Здравей и се опитвах да отворя гамбит, когато всички се разсеяха от нещо над рамото ми; те се изправиха и млъкнаха. Обърнах се да не се озовавам на две крачки от Джаксън, на път от комплекса.

- Здравей - каза ми той и протегна ръка. - Радвам се да се запозная с вас - казах, разтърсвайки го. Усещането му беше много слабо и нежно; така беше и моето. Друг допълнителен, весело извикал нещо за екип от софтбол, който очевидно играеше с един или двама от братята на Джаксън; Майкъл кимна грациозно и каза, че си спомня. Но той се стараеше да си тръгне и той го направи, с ръка, здраво подпрян, пътя му внимателно подготвен. Вратата се затвори зад последния му антураж, личният архивист изключи видеокамерата и се счупихме за вечеря.

Какво се е случило със змията? Проблемите в съюза забавиха снимането, а последователността "Snake Charmer" беше намалена, за да спести време. В 11:30 ч. След шестнадесет часа стоене наоколо ми беше казано да се обърна и да се върна вкъщи. Направих. Те казват, че ако филмът бъде направен добре, можете да видите парите "на екрана". Мога да кажа със сигурност, че има $ 92.16 от бюджета "Запомни времето", който дори майка ми не може да види.

newrepublic.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен