"ПРЕКРАСНОТО Е ВИНАГИ СТРАННО. НЕ ИСКАМ ДА КАЖА, ЧЕ ТАЗИ СТРАННОСТ Е ПОСТИГНАТА ПРЕДНАМЕРЕНО, ХЛАДНОКРЪВНО, ПОНЕЖЕ В ТОЗИ СЛУЧАЙ ТЯ БИ БИЛА ЧУДОВИЩНА, БИ ИЗЛЯЗЛА ИЗВЪН РЕЛСИТЕ НА ЖИВОТА. КАЗВАМ САМО, ЧЕ ПРЕКРАСНОТО ВИНАГИ СЪДЪРЖА МАЛКО ЧУДАТОСТ, НАИВНА, НЕВОЛНА, НЕСЪЗНАТЕЛНА ЧУДАТОСТ, И ЧЕ ИМЕННО ТАЗИ ЧУДАТОСТ ГО ПРАВИ ПРЕКРАСНО. ТЯ Е НЕГОВ БЕЛЕГ, НЕГОВА ОСОБЕНОСТ. ОБЪРНЕТЕ СЪЖДЕНИЕТО МИ И СЕ ОПИТАЙТЕ ДА СИ ПРЕДСТАВИТЕ БАНАЛНА КРАСОТА!"
Шарл Бодлер



* "Майкъл Джексън искаше най-доброто шоу на Земята"

PAUL RIGG
2 ДЕКЕМВРИ 2017 20:42

Дженифър Батън, отдясно на Майкъл Джексън по време на турнето "HIStory", през 1996. ФИЛ ДЕНТ РЕДФЕРЕН

Кой не си спомня как Майкъл Джексън пее заедно с китариста Дженифър Батън, а потокът от кислородно-руса коса, който тече отзад? Иконично изображение, отбелязано в паметта на всеки, който я е видял по време на обиколките на "Bad" (1987-1989), "Dangerous" (1992) и "HIStory" (1996-1997 г.).

След дългото си сътрудничество с Майкъл Джексън, Дженифър Батън (Ню Йорк, 1959), той прекарва три години обикаля и запис, в непосредствена близост до Джеф Бек , бивши Yardbirds и един от най-влиятелните китаристи в историята на рока. Батън пусна три студийни албума, а китарната магия отново се появи в Battlezone заедно с Марк Шерер, публикувана на 22 септември. Поради тази причина китарната борса се захваща с "Батен" във Франция, точно преди да започне турне в Европа.

P. Той се състезава срещу повече от 100 китаристи да играят с Майкъл Джексън. Какво мислиш, че те накара да си намериш работата в тези процеси?

R. Той никога не ми казваше и никога не съм му говорил за това. Бях свирил на "Бийт-соло" в група за пет или шест години. В този момент отидох на прослушването и изиграх някои фънк ритмични неща, защото знаех, че това ще ме поиска, а после започнах да свиря сам. Завърших първия си албум за песента "Giant Steps", а после завърших с "Бийт сол", така че знаех, че тази част е решена.

P. Той го описва като "сбъдната мечта".

R. Това беше чудесен начин да видя света и това промени живота ми. Научих много, като го наблюдавах, а също така научих, че силата на развлеченията надхвърля музиката. Музиката беше само основата. Майкъл искаше да има най-доброто шоу на Земята. Те бяха като чудесна ваканция и предизвикателство. Бях велик почитател на музиката си, преди да бъда част от групата му и той ми даде няколко моменти да се открояват, което беше перфектно; Да бъда част от екип от музиканти от този калибър беше страхотно за мен. Преди той беше в шест други банди и всички се опитваха да го направят: да тръгне от тази ситуация до най-голямата турнета в историята, беше невероятно. Имаше 100 души в антуража, бяхме много разглезени.

P. Какъв беше най-щастливият ти момент в работата с Майкъл Джексън?

R. Бих казал, че турнето на Bad беше най-щастливото за всички. И най-смешното, защото беше на върха на света; Във всички части на света имаше знаци "без билети". И преди да дойдат обвиненията, всички се вълнуваха да играят с него. За мен и няколко души това беше първият път, когато можехме да видим света. Направихме два или три концерта седмично, за да можем наистина да видим местата, където сме свирили. Бяхме в Женева или Рим и имахме един ден, за да видим Колизеума и още един ден, за да видим Форума, така че беше наистина щастлив момент. Всичко за това беше положително. Първият път винаги е най-невероятният!

P. След нещо като "Супербоул" от 1993 г. Какво друго можеш да направиш?

R. Знаех, че никога няма да има нещо по-голямо от това, така че беше факт. И шест месеца по-късно мисля, че играя с Джеф Бек, затова чувствах, че правя списъка с неща, които трябва да направя. Мислех си: "Ще бъда жив след две години?" [Смях].

P. Те са прекарали един милион долара сами на костюмите на турнето от 1988 г. Харесва ли ви?

R. Липсва ми някой, който да ми направи костюми, разбира се. Мразя да купувам дрехи и е много трудно да се намерят модерни дрехи, без някой да може да го направи по персонализиран начин. Но, от друга страна, някои от екипировката, с която започнахме, бяха прекалено много за вкуса ми. Една от моите костюми имаше леопарден модел на кожа с козина на гърба на краката ми! И на обиколката на HIStory трябваше да нося садомасоцистка маска. Казах си: "Ние правим много повече от музика, това е чист театър!"

P. Той работи с Джаксън повече от 10 години на няколко турнета и споделя забавни времена с него, като например, когато затвори увеселителен парк за всички и трудни времена, като например когато предложи подкрепата си за обвинения в злоупотреба с деца. Чувствали ли сте някога, че сте близки приятели?

R. Не, никога не бих казал това. Имах възможността да разговарям с него, а в репетициите имахме разговорите, но след като бяхме на турне, отидохме поотделно. Имаше 100 души в антуража и всички се срещнахме преди шоуто и се молехме малко. След това щяхме да направим концерта, но от съображения за сигурност трябваше да напусна, преди да играя последните бележки, така че ние излязохме само на специални поводи като в Токио Дисниленд.

P. Имате ли щастлив момент с него, който си спомняте сега?

R. Най-важният момент, който щеше да изпъкне, беше когато бяхме в Токио Дисниленд. Шерил Кроу и аз гледахме нещо в един магазин и той докосна рамото ми и ми каза колко много му харесваше как свири на "Бийте го соло"; това беше окончателното потвърждение за мен, че върша добра работа.

P. Той отиде от Майкъл Джексън, за да работи с Джеф Бек в края на 90-те години. Според вас "това е напълно различно преживяване от Майкъл". Защо?

R. С Майкъл всичко е готово. Всяка песен трябваше да бъде в същия ред всяка вечер, защото тук имаше фойерверки, костюмите се променят там ... Имате нужда от добре омазнена машина. И играхме програмите. Но Джеф е импровизатор, както в джаза; Той се вълнува, променя нещата и го различава всяка вечер. С Майкъл имаше седем музиканти и с Джеф бяхме четирима, така че имаше много по-голяма отговорност в главата ми. Джеф беше идол за мен, когато бях тийнейджър и все още е.
http://www.elmundo.es


Няма коментари:

Публикуване на коментар

M.J

  Michael Jackson owned the rights to the Beatles' songs. The singer's passion for the band and his love for their songs caused him ...

Всичко за мен